Na twee avonden stoeien met het programma denk ik dat ik aardig in de buurt kom.
Zoals ik het begrijp (corrigeer me gerust als ik ernaast zit) werkt tsw2_controller met pulsen.
Wanneer ik bijvoorbeeld de remhendel wil aantrekken – in mijn geval geprogrammeerd onder toets X – of wil lossen met Z, dan stuurt het programma deze toetsen in nauwkeurig berekende pulsen aan. Tussen elke stand zit een bepaald aantal milliseconden.
Als je de toets X handmatig ingedrukt houdt, trekt de hendel in het spel door tot de snelremstand (noodrem) dit duurt dan iets meer dan 1,5 sec.
dus als ik via het programma naar bijvoorbeeld remstand 5 wil, dan houdt tsw2_controller de toets X precies zo lang ingedrukt als nodig is om exact op die stand uit te komen.
er zit alleen nog wel een kleine vertraging tussen de fysieke rem hendel en de hendel in het spel
Ik weet toevallig

de exacte gradenhoek van de remhendel van de ICM. ( gemeten met hoekmeter van mijn telefoon )
A Afsluitstand 59,5
? Vulstand 41,4
R Rijstand 29,8
R1 Remstand 19,5
R2 Remstand 11,5
R3 Remstand 3,5
R4 Remstand -4,7
R5 Remstand -13,0
R6 Remstand -21,5
R7 Remstand -30,5
T Teststand -45,7
S Snelremstand -61,4
doordat ik weet hoeveel tijd het kost om van remstand 2 naar 3 te gaan in mijn geval 220 miliseconden kan chatgpt berekenen wat de tijden tussen de andere standen moet zijn aangezien tussen tussen remstand 7 en snelremstand meer dan 30 graden zit en tussen de normale remstanden zo`n 8 graden.
sandertje schreef: ↑17 nov 2025, 21:20
Uiteindelijk heb ik mijn eigen driver/software in Object Pascal geschreven welke de K8055N aanstuurt en tegelijk met TSC kan communiceren met behulp van de Raildriver.dll.
ik ga hier eens naar kijken ( heb heel veel wat uiteindelijk moet kunnen samenwerken met het spel )
werken de hendels in het spel bij jou dan ook vloeiend ik bedoel , de stand waar je hem zet komt hij daar in het spel ook te staan.
GamePsycho schreef: ↑17 nov 2025, 20:04
Zeer mooi project! Zelf heb ik van TS Controllers de flexi-lever (tractie en rem controller) in het bezit.
heb je daar zelf ook wat voor moeten instellen of was dat gewoon plug and play ?
GamePsycho schreef: ↑17 nov 2025, 20:04
Ben je toevallig van plan om in de toekomst ook voor derden custom made Koploper controllers te maken?
ik heb wel de machine`s en mensen om me heen om zo iets te kunnen ontwikkelen , maar het kost gewoon zeer veel tijd en ook geld om zo iets kleinschalig te bouwen....
ik puzzle nog wel even verder hier , als ik de exacte instellingen gevonden heb deel ik ze hier uiteraard voor de gene die ze wil gebruiken
mini vraagje : is er een apparte categorie waar je bijvoorbeeld de zelfbouw projecten in kan vinden ? ik ben zoals ik merk niet de enige die iets maakt

maar was het verder nog niet tegengekomen mischien een idee om dit als apparte categorie op de forum toe te voegen