Al aanwezige addons

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
stoker1952
3
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Al aanwezige addons

Bericht door stoker1952 »

Ik heb een vraag die misschien niet mogelijk is. Is er een mogelijkheid dat, als er op een vereiste addon link gedrukt wordt in een scenario, je dan een melding krijgt als hij al aanwezig is. Zodat je niet onnodig weer aan het downloaden gaat. Zoals je bij Steam de melding krijgt als er een route of addon al in de bibliotheek zit.

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2595 keren
Ontvangen waarderingen: 2931 keren

Re: Al aanwezige addons

Bericht door Marklin »

Ja, als je alle downloads 1n dezelfde map opslaat en je klikt later op een link denkt nodig te hebben dan ziet men vanzelf of het ja dan nee al aanwezig is en breek je de download af.
Of bedoel je wat anders?
Afbeelding

Prettige reis!

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2195 keren
Ontvangen waarderingen: 2088 keren

Bericht door mkasthijs »

Hoe wil je dat doen?
Dan moet een scrip gebouwd worden die dan jouw locatie gaan vergelijken of je al de assets in je bezit hebt met elke asset, etc
Het kan zeker, absoluut
Moet je het niet willen, denk het niet. Zo groot is dit vraagstuk niet
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

stoker1952
3
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Bericht door stoker1952 »

mkasthijs schreef:
23 nov 2025, 13:17
Hoe wil je dat doen?
Dat was juist mijn vraag, als programmeer analfabeet heb ik daar echt geen idee van. Maar als het een zeer intensief project is hoeft er wat mij betreft geen aandacht aan besteed te worden. Wat Marklin schrijft zou inderdaad ook een optie zijn, maar is ook niet 100% betrouwbaar omdat er ook links tussen zitten die je naar de downloadpagina van die website sturen, waarna je nog moet zoeken naar b.v de vereiste wagons. Zoals je uit mijn post kan opmaken kwam mijn vraag voort uit de meldingen op Steam, zonder te weten dat daar een heel programma voor geschreven moet worden. Mijn post was sowieso niet bedoeld als kritiek, maar als de mogelijkheid van een, naar mijn idee, toegevoegde waarde. Dus conclusie: jammer, maar helaas. Ik ga ook zonder deze optie, tot volle tevredenheid verder met de huidige Dutchsims website. Dankjewel voor al het werk jullie ervoor doen! TOP.

Kcalk_04
2
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 243 keren

Bericht door Kcalk_04 »

Met het programma locoswap kan je na het downloaden van het scenario wel vrij simpel inzien of je alle vereiste addons voor een scenario hebt. De missende treinen/wagons worden dan met een rood bolletje aangegeven en de assets die je wel hebt in het groen. ala knipsel:
Afbeelding
Mijn scenariopagina: hier

Terug naar “Vragen”