Al aanwezige addons

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
stoker1952
3
Gegeven waarderingen: 42 keren
Ontvangen waarderingen: 24 keren

Al aanwezige addons

Bericht door stoker1952 »

Ik heb een vraag die misschien niet mogelijk is. Is er een mogelijkheid dat, als er op een vereiste addon link gedrukt wordt in een scenario, je dan een melding krijgt als hij al aanwezig is. Zodat je niet onnodig weer aan het downloaden gaat. Zoals je bij Steam de melding krijgt als er een route of addon al in de bibliotheek zit.

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2700 keren
Ontvangen waarderingen: 3025 keren

Re: Al aanwezige addons

Bericht door Marklin »

Ja, als je alle downloads 1n dezelfde map opslaat en je klikt later op een link denkt nodig te hebben dan ziet men vanzelf of het ja dan nee al aanwezig is en breek je de download af.
Of bedoel je wat anders?
Afbeelding

Prettige reis!

mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2260 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Bericht door mkasthijs »

Hoe wil je dat doen?
Dan moet een scrip gebouwd worden die dan jouw locatie gaan vergelijken of je al de assets in je bezit hebt met elke asset, etc
Het kan zeker, absoluut
Moet je het niet willen, denk het niet. Zo groot is dit vraagstuk niet
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

stoker1952
3

mkasthijs schreef:
23 nov 2025, 13:17
Hoe wil je dat doen?
Dat was juist mijn vraag, als programmeer analfabeet heb ik daar echt geen idee van. Maar als het een zeer intensief project is hoeft er wat mij betreft geen aandacht aan besteed te worden. Wat Marklin schrijft zou inderdaad ook een optie zijn, maar is ook niet 100% betrouwbaar omdat er ook links tussen zitten die je naar de downloadpagina van die website sturen, waarna je nog moet zoeken naar b.v de vereiste wagons. Zoals je uit mijn post kan opmaken kwam mijn vraag voort uit de meldingen op Steam, zonder te weten dat daar een heel programma voor geschreven moet worden. Mijn post was sowieso niet bedoeld als kritiek, maar als de mogelijkheid van een, naar mijn idee, toegevoegde waarde. Dus conclusie: jammer, maar helaas. Ik ga ook zonder deze optie, tot volle tevredenheid verder met de huidige Dutchsims website. Dankjewel voor al het werk jullie ervoor doen! TOP.

Kcalk_04
2
Gegeven waarderingen: 868 keren
Ontvangen waarderingen: 259 keren

Bericht door Kcalk_04 »

Met het programma locoswap kan je na het downloaden van het scenario wel vrij simpel inzien of je alle vereiste addons voor een scenario hebt. De missende treinen/wagons worden dan met een rood bolletje aangegeven en de assets die je wel hebt in het groen. ala knipsel:
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht:
stoker1952
Mijn scenariopagina: hier

Afbeelding

stoker1952
3

Dankjewel voor deze tip, voorkomt een hoop dubbele downloads en installatie werk

jpvdveer
5
Gegeven waarderingen: 155 keren
Ontvangen waarderingen: 147 keren

Bericht door jpvdveer »

En uiteraard TS-Tools, zowel voor benodigdheden voor routes als voor scenarios, maar daar ben je misschien al bekend mee?

Lupin
2
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Bericht door Lupin »

stoker1952 schreef:
23 nov 2025, 12:12
Ik heb een vraag die misschien niet mogelijk is. Is er een mogelijkheid dat, als er op een vereiste addon link gedrukt wordt in een scenario, je dan een melding krijgt als hij al aanwezig is. Zodat je niet onnodig weer aan het downloaden gaat. Zoals je bij Steam de melding krijgt als er een route of addon al in de bibliotheek zit.
Ik snap de vraag wel en ik loop daar zelf ook tegenaan.
Ik heb een route geïnstalleerd door een lijst met 60+ add-ons te downloaden en installeren. ALs ik dan 6 maanden later een andere route wil installeren waar ook weer een lijst met 60+ add-ons bijzit heb ik niet zo makkelijk inzichtelijk wat ik nu wel en niet heb... Ik begin dan weer van bovenaan. De kans dat ik dan iets oversla omdat ik denk dat ik het al heb maar toch niet zo blijkt te zijn is dan het kleinst.

Het mooiste zou zijn als je voor TSC ook zoiets als MO2 kan gebruiken net zoals je dat met bijvoorbeeld Skyrim kan doen.
Dan heb je altijd goed inzichtelijk wat je hebt geïnstalleerd en kan zelfs (automatisch) updaten naar een nieuwere versie van een geïnstalleerde add-on als deze beschikbaar komt.

Dan moeten echter wel alle addons uniform worden aangeboden, dus niet de ene keer een .exe dan weer een zip en vervolgens een .rwp
En alle addons moeten centraal staan

Dus dit gaat nooit gebeuren maar het zou de ideale oplossing zijn en ik ben er van overtuigt dat dit 90+% van de "ik mis assets" vragen oplost.

jkramer
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Bericht door jkramer »

Als ik je vraag g oed begrijp zou je eigenlijk met een willen kunnen zien welke assets je nog zou moeten downloaden/installeren
voor eeen nieuwe route t.o.v. wat er al geinstalleerd is, klopt dit?

Kun je uitleggen wat je bedoelt met 'MO2' en 'Skyrim'?

Lupin
2
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Bericht door Lupin »

Voormij wel in ieder geval en als ik de OP goed begrijp voor hem ook.

MO2 is de afkorting voor Mod Organizer 2
In de link kun je lezen wat het is en wat het doet. In het heel kort gezegd is het een programma dat helpt om mods voor bijvoorbeeld Skyrim te installeren en te beheren. Wat het ook geweldig maakt is dat het gebruik maakt van VFS. Dus al je "originele" bestanden worden nooit overschreven door mods en daardoor heel makkelijk om iets ongedaan te maken.

Mod Organizer 2 voor TSC zou echt supergeweldig zijn en ene hele hoop vragen en problemen voorkomen, maar door de door mij aangegeven redenen in mijn vorige post gaat dit jammer genoeg nooit gebeuren.

Frison
5
Gegeven waarderingen: 1618 keren
Ontvangen waarderingen: 9566 keren

Bericht door Frison »

Ik moet eerlijk zeggen het hele probleem niet te snappen :thinking:

Na een update of nieuwe installatie van een route draai je gewoon TSTools om naar missende assets te zoeken. Ook missende rolling stock is hier terug te vinden. Hieruit volgt een keurige lijst, waarna je alleen de missende assets even moet installeren. Hierbij vind je vaak ook hulp uit de handleiding waar e.e.a. te vinden is. Verdiep je eens in TSTools zou ik zeggen.
Simpel toch? :wink:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Rubku_NL
Wat er niet is, kan je niet zien
Wat je niet ziet, kan er wel zijn.

Terug naar “Vragen”