(ChrisTrains) Grote Mid-Life Update ChrisTrains treinen (FLIRT, SLT, SNG, ICNG, VIRMm, ICM)

Volg het laatste nieuws, aankondigingen etc. voor en door de community.
mkasthijs
5
Gegeven waarderingen: 2218 keren
Ontvangen waarderingen: 2096 keren

Re: (ChrisTrains) Grote Mid-Life Update ChrisTrains treinen (FLIRT, SLT, SNG, ICNG, VIRMm, ICM, DDAR, DDZ)

Bericht door mkasthijs »

VIRMm1 schreef:
13 feb 2024, 10:14
Voor de ICNG heb ik wel een mail gehad waar deze in staat,
Zou je die van de ICNG ook hier willen plaatsen? Want die ik heb dan weer niet gehad. DDZ/DDAR wel, maar die is hier al gepost zag ik. :blush:
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

MichaelO
5
Gegeven waarderingen: 533 keren
Ontvangen waarderingen: 499 keren

Re: (ChrisTrains) Grote Mid-Life Update ChrisTrains treinen (FLIRT, SLT, SNG, ICNG, VIRMm, ICM)

Bericht door MichaelO »

Code: Selecteer alles

v1.1 Release Notes =========================
- Adding the new 3300 series ICNG-B in NS Flow colours for cross-border service to Belgium
   - New C1 wagon with extra toilet
   - New exterior textures for 'Flow' colour scheme
   - End wagons have the extra chopper on the roof
   - Two new master destinations ONLY available in the ICNG : Antwerpen-Centraal and Brussel-Zuid/Midi
   - Voltage options for Belgian 25kV and 3kV systems
- Adjusted the 3100 and 3200 versions to have the new more yellow nose, to match the actual trains now in service
- Added some power to traction as the original was a little slow compared to the real thing
- In the cab:
    - Fixed the "always on" traction block indicator on the right MFD screen
    - Fixed the high voltage indicator on the right MFD screen
    - Fixed the 'door closed' light so it's mostly white
    - Removed the central door control button as it is now deleted from the real train
    - Fixed the wheel slip light (it was mistakenly associated with the holding brake)
- New more prototypical cruise control function
   - behaves more as a speed limiter now
   - the throttle now determines the amount of power the cruise system can use
   - braking does not disengage the cruise limiter but DOES override the cruise calculated brakes
   - you MUST have throttle for the cruise system to be able to accelerate
   - New shortcuts for the MFD screen controls (CTRL-0 to CTRL-9)
   - C and Y shortcuts re-assigned to MFD buttons 8 and 7
   - if the cruise system is turned off while the throttle is engaged, a throttle reset is required
   - Method (a) for setting cruise: open the cruise screen on the MFD, throttle to zero, pick a speed on the MFD (CTRL1-CTRL6), click the accept button on the MFD (CTRL-8 or C), throttle to power
   - Method (b) for setting cruise: open the cruise screen on the MFD, throttle to zero, click the cruise accept button on the MFD to lock in the current speed (CTRL-8 or C), throttle to power
Routebouwer HSL Amsterdam - Antwerpen v4
Afbeelding

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2627 keren
Ontvangen waarderingen: 2959 keren

Re: (ChrisTrains) Grote Mid-Life Update ChrisTrains treinen (FLIRT, SLT, SNG, ICNG, VIRMm, ICM)

Bericht door Marklin »

Dit heeft in zekere zin waarschijnlijk niets met de mid-life update te maken maar stel de vraag ff hier want ik kwam dit in de lijst tegen met alleen een 1 en 2 wat verder blanco is.
En dit blijkt een onderdeel voor de Flirt 3 te zijn die beide hetzelfde zijn. (zie knipsel)
Mijn vraag; nemen meer mensen dit waar in de route editor, en vraag mij tevens af of het wel thuis hoort in een bepaalde lijst? (bij dit het zakje) :thinking:

Afbeelding

Edit/
Zie in het knipsel version Vias 2 staan, misschien zegt dat voor de kenners wat!
Afbeelding

Prettige reis!

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 709 keren
Ontvangen waarderingen: 1375 keren

Bericht door Rubku_NL »

Dit is een decal, en is een schoonheids foutje van de maker.
Normaal horen decals op Unlist gezet te worden, zo dat ze niet in de lijst voor komen.

Mocht je dit niet meer in de lijst willen zorg er dan voor dat je de .bin er van open en dat de volgende regel naar dit aanpasstaanpast:

Code: Selecteer alles

<Category d:type="cDeltaString">eExcludeFromBrowserList</Category>
					<ValidInScenarios d:type="cDeltaString">eFalse</ValidInScenarios>
eExcludeFromBrowserList is er voor dat het niet in je lijst voorkomt.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Ja dat is het, ff jou code gegevens ingevuld en 2 minder in de lijst die al zo lang is. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

Rubku_NL
Download Manager
5

Bericht door Rubku_NL »

Afbeelding
De prestatie-updates voor veel van mijn producten worden dit weekend uitgerold. Als u de producten via mijn webshop hebt gekocht, ontvangt u vandaag nog e-mails. Partnerwebshops zullen hun installatieprogramma's bijwerken en waarschijnlijk volgende week beginnen met het versturen van updates. Ik vraag uw geduld.
De producten die de prestatie-updates ontvangen zijn de DDAR, DDZ, ICM, ICNG, SLT, SNG, VIRM, 2200, 6400, Flirt3, GTW en RS-1.
Houd er rekening mee dat, omdat dit een grote update is, alle activeringscodes voor deze producten zijn gereset naar nul.
Let op: de update voor de 6400 en VIRM komt iets later uit. Ik wacht nog op de laatste groep klanten van SimTogether die het Starters Pack hebben gekocht. Zodra die in mijn webshop zijn geïntegreerd, verstuur ik ook de updates voor de 6400 en VIRM.
Afbeelding
The performance updates for a lot of my products are rolling out this weekend. If you bought the products from my webshop, you'll be getting emails today. Partner webshops will update their installers and probably begin sending out updates next week. Please be patient.
The products that get the performance updates are the DDAR, DDZ, ICM, ICNG, SLT, SNG, VIRM, 2200, 6400, Flirt3, GTW and RS-1
Note that because this is a large update, all keycode activations for these products have been reset to zero.
One note : the update for the 6400 and VIRM will come out a little later. I'm still waiting for the last batch of customers from SimTogether who bought the Starters Pack. Once those are integrated into my webshop, I'll send out the 6400 and VIRM updates too.

Tekst en Bron: ChrisTrains.

Let wel op dat alle repaint & soundmods een update nodig hebben m.u.v.
  • Duitse Flirt is niet niet veranderd.
  • RS1 update heeft geen invloed op de repaints.
Reeds geupdate: Soundmods van ChronicalCae / Jackynetic staan in de wachtrij en zullen binnenkort online komen.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 6):
ChronicalCaedenisJuraIskultDrummingmanMarklinrabby62
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Na de update ven Christrains treinen kan dat mogelijke gevolgen hebben voor scenario's of is er dit keer geen sprake van? :face_with_monocle:
Afbeelding

Prettige reis!

Rubku_NL
Download Manager
5

Bericht door Rubku_NL »

nee dit zou geen probleem moeten zijn, echt het zou zelfs beter moeten zijn.
Hoewel scenario's waar repaint in gebruikt zijn op treinen die geüpdatet zijn moeten wel eerst aangepast worden gezien alle hoofd .bin bestanden ( bij treinstellen allen de kopbakken).
m.u.v. die hier boven staan deze zijn als geüpdatet.

Zelf de afgelopen week al veel kunnen testen en om bouwen met dank aan Chris en geen enkel probleem gehad, m.u.v. wat ik hier boven beschrijf.
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Oké, dat neemt voor velen van ons weer een hoop hobby werk uit handen wat originele treinen aangaat. :wink:
En ja voor scenario & route bouwers die repaints hebben gebruikt is het dus wel van belang om sowieso de kopbakken, na deze ook te hebben geüpdatet, te vervangen, lees ik dat goed of ...?
Afbeelding

Prettige reis!

Rubku_NL
Download Manager
5

Bericht door Rubku_NL »

nou ja de .bin kopbakken van een treinstellen hebben een aantal extra toevoegingen gekregen en aanpassingen waar door een aantal zaken niet meer naar behoren werken.
Scenario bouwers hoeven op zich niet te veranderen dan allen er rekening mee te houden dat de repaints van voor 12 december op de betreffende treinen niet meer werken naar behoren en tijdelijk niet gebruikt kunnen worden.

Voor nu is het vooral van belang dat alle repainters hier packs updaten.

Route bouwers ? geen idee wat je hier mee bedoelt.
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Nog een leuk dingetje hierover
op Facebook werd gevraagd door een lezer hoe het zit met bijv de DM90.
Chris gaaf aan dat deze (zoals te lezen is) niet in deze update zit, maar hij hoopt dat dit in 2026 wel gaat lukken
Dat kan betekenen dat hij mogelijk de DM90 (en wie weet ook de Mat64 en SGM) gaat voorzien van de Mid-Life Update

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Rubku_NL schreef:
13 dec 2025, 11:20
Route bouwers ? geen idee wat je hier mee bedoelt.
Nou d.w.z. scenario's die route bouwers gemaakt hebben en mee verpakt hadden, maar dat valt dus onder hetgeen je beschrijft.
Maar in het kort komt het erop neer als er AI treinen in een scenario zitten men geen last zou hebben en bv niet missend geven mist repaints geüpdatet toch? :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

Rubku_NL
Download Manager
5

Bericht door Rubku_NL »

Indien een repaints voor een van deze treinen nog niet is bijgewerkt, is het raadzaam deze niet te installeren.

Het is altijd verstandig om de bestaande versie te verwijderen voordat je de nieuwe versie installeert. Op deze manier zorg je voor een schone installatie van de add-on en voorkom je conflicten met oudere bestanden.
Dovetail Ambassador.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Ja daar heb je gelijk in, net als bij een nieuwe route versie men de eerdere moet verwijderen voor schoon schip. :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

Railroad5846
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Bericht door Railroad5846 »

Bij het repaint pakket van SLT weathered (Dutchdriver) wordt vermeld voor versie 6.0 Christrains NS SLT.

versie 5.0.0 is de nieuwste versie van Christrains NS SLT.

mkasthijs
5

Bericht door mkasthijs »

Is al aangepast zie ik naar V5.0.0
viewtopic.php?f=51&t=76

Railroad5846
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Bericht door Railroad5846 »

:thumbsup:

Terug naar “Nieuws”