Objecten van olaf99NL

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
olaf99NL
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 jul 2025, 15:44
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 218 keren

Re: Objecten van olaf99NL

Bericht door olaf99NL »

Hallo

Rotterdamse haven kan natuurlijk niet zonder een echte Figee kraan. Ik had deze trouwens ook voor de modelbaan gemaakt. :sunglasses:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen olaf99NL voor dit bericht (totaal 14):
Marklinverbo622Kcalk_04MatGames38Rob_zeelandBertTraindenisJuraLouke1968WadlopertjeMarc D. en 4 andere gebruikers

olaf99NL
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 jul 2025, 15:44
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 218 keren

Re: Objecten van olaf99NL

Bericht door olaf99NL »

Hallo

Bedankt allemaal.

Ben nu wat aan het proberen voor de chemie industrie. Is een lastige klus. Moet straks meerdere Km2 er mee vullen. Ik probeer iets van een modulair systeem te verzinnen. 100% realistisch zal het nooit worden maar probeer iets te verzinnen zodat het wel "vol" wordt. Verder probeer ik zo veel mogelijk met alpha texturen + LOD te werken om de polys te beperken.
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen olaf99NL voor dit bericht (totaal 4):
Kcalk_04MarklinVon RondstadddenisJura

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 3505
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
5
Gegeven waarderingen: 1612 keren
Ontvangen waarderingen: 9563 keren

Re: Objecten van olaf99NL

Bericht door Frison »

Even een hint, ik heb ooit lang geleden eens wat 2D decorpanelen gemaakt die op afstand aardige omgevingen kunnen weergeven. Probeer daar eens wat meer zou ik zeggen dat scheelt bergen werk en tijd. :wink:

Afbeelding
Wat er niet is, kan je niet zien
Wat je niet ziet, kan er wel zijn.

olaf99NL
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 jul 2025, 15:44
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 218 keren

Re: Objecten van olaf99NL

Bericht door olaf99NL »

Hallo

Bedankt voor je tip. Voor bepaalde routes zou dit een oplossing zijn maar voor mij helaas niet. Bij mijn route is het de bedoeling dat je naar alle sporen / bedrijven toe kan. Ik maak dus niet alleen het hoofdspoor.

Ik heb nu dit in elkaar gezet. Ten minste beter iets dan niets. :rolling_eyes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen olaf99NL voor dit bericht (totaal 4):
Marklinrabby62WadlopertjeLouke1968

olaf99NL
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 jul 2025, 15:44
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 218 keren

Re: Objecten van olaf99NL

Bericht door olaf99NL »

Hallo

Dank jullie wel.

Nu toch weer een poging gedaan om grondtexturen te maken. Was een aanzienlijke toer maar ik heb wat in game kunnen krijgen. Ik heb zelfs de klinkers aardig op schaal kunnen krijgen.
Het rare is wel dat de texturen niet 100% worden weergegeven zoals ik ze importeer. Er zit een soort korrelige waas over de grond. Hierdoor verlies je nog meer detail. Voor zo ver ik kan vinden is de max resolutie 256 pixels voor de 8m grid en dat is al erg weinig.

Verder heb ik de DTG terrain set gekopieerd en die in mijn map gezet en daar doe ik alle wijzigingen. In de route properties verwijs ik dan naar mijn terrain.bin file.

Het vrijgeven wordt alleen wel wat lastig, het is tenslotte niet een simpel object wat je even importeert. Als je mijn set dan wil dan moet je de route aanpassen naar de complete set wat dan de oorspronkelijke DTG set was. :rolling_eyes: Of ik zou dan de losse texturen vrij moeten geven zodat men zelf de boel in hun set kunnen zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen olaf99NL voor dit bericht:
Marklin

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1336
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
5
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 726 keren
Ontvangen waarderingen: 1413 keren

Re: Objecten van olaf99NL

Bericht door Rubku_NL »

olaf99NL schreef:
25 dec 2025, 12:59
Verder heb ik de DTG terrain set gekopieerd en die in mijn map gezet en daar doe ik alle wijzigingen. In de route properties verwijs ik dan naar mijn terrain.bin file.
je hoef de hele set niet te koppieren, alleen de .bin en dan daar staat toch alles al naar het originele map, bespaard een hoop dubbele en onnodige bestande.
heb dat zelf ook altijd gedaan en de .bin uit gebreid met eigen textures.

Sowieso is het altijd simpel om zo veel mogelijk naar het originele te linken, puur om niks dubbel te hebben, is tevens ook beter voor de game.

Tevens moet je de textures voor de grond ook niet groter willen hebben gezien het ook niet nodig is, gezien het ook niet bedoelt is om straks en scherp te zijn.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dwarsligger
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
5
Gegeven waarderingen: 122 keren
Ontvangen waarderingen: 738 keren

Re: Objecten van olaf99NL

Bericht door Dwarsligger »

olaf99NL schreef:
25 dec 2025, 12:59
Het rare is wel dat de texturen niet 100% worden weergegeven zoals ik ze importeer. Er zit een soort korrelige waas over de grond. Hierdoor verlies je nog meer detail. Voor zo ver ik kan vinden is de max resolutie 256 pixels voor de 8m grid en dat is al erg weinig.
Ik heb dit met spoor soms ook. Volgens mij is dit een bewuste keuze van DTG. Met MIP maps spelen biedt soms uitkomst.
olaf99NL schreef:
25 dec 2025, 12:59
Het vrijgeven wordt alleen wel wat lastig, het is tenslotte niet een simpel object wat je even importeert. Als je mijn set dan wil dan moet je de route aanpassen naar de complete set wat dan de oorspronkelijke DTG set was. :rolling_eyes: Of ik zou dan de losse texturen vrij moeten geven zodat men zelf de boel in hun set kunnen zetten.
Waarom maak je niet gewoon een eigen route template? Toegegeven, ik ben er zelf ook altijd te lui voor, maar dat is hoe het eigenlijk hoort.

olaf99NL
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 jul 2025, 15:44
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 218 keren

Re: Objecten van olaf99NL

Bericht door olaf99NL »

Hallo

Het rare is dat toen ik na het toevoegen van de eerste test textuur de route lade dat veel mis was. Hele stukken spoor weg en de grond was ook niet goed. Nadat ik de verwijzingen allemaal aangepast had naar die van mij werkte de route wel weer normaal. Maar ik kan nog eens een keer een poging weer doen.

Een eigen route template is nog een optie maar op zich werkt het zo nu ook. Gaat mij er alleen om dat ik een paar grond texturen kan toevoegen.

Terug naar “Objecten”