Zeker weten. Dit is eigenlijk het object van Frison dat in Alphen aan den Rijn staat bij Elektrolux. Je kunt dus gewoon gesloten wagens uithalen.
De Laage Veenen Route
-
DutchDriver
- Moderator
- 5
- Gegeven waarderingen: 149 keren
- Ontvangen waarderingen: 713 keren
Re: De Laage Veenen Route
Merci Eddie!
- Deze gebruikers waarderen DutchDriver voor dit bericht:
- avm024
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.

-
DutchDriver
- Moderator
- 5
Het is zover!
De route is klaar. De testers hebben nog diverse kleine dingen gevonden, Rubku heeft enorm geholpen de rotzooi eruit te halen en de laatste puntjes worden op de i gezet. Na jaren van tegenslagen, memes en brainstorms tot veel te laat is het dan toch gelukt een route neer te zetten waar ik zelf maar wat graag overheen rij. Vrijdagavond is er bij Rubku_NL een preview van de route te zien, live op stream. Daarna is de route, net voor de kerst, ook voor jullie beschikbaar.
Mijn dank gaat uit naar de testers, die uren hebben gezeten met mij om de route op dit niveau te krijgen. Een dikke merci!

De route is klaar. De testers hebben nog diverse kleine dingen gevonden, Rubku heeft enorm geholpen de rotzooi eruit te halen en de laatste puntjes worden op de i gezet. Na jaren van tegenslagen, memes en brainstorms tot veel te laat is het dan toch gelukt een route neer te zetten waar ik zelf maar wat graag overheen rij. Vrijdagavond is er bij Rubku_NL een preview van de route te zien, live op stream. Daarna is de route, net voor de kerst, ook voor jullie beschikbaar.
Mijn dank gaat uit naar de testers, die uren hebben gezeten met mij om de route op dit niveau te krijgen. Een dikke merci!

- Deze gebruikers waarderen DutchDriver voor dit bericht (totaal 17):
- Marklin • Roy • Louke1968 • Rob_zeeland • Wadlopertje • hanstreintje • mkasthijs • Rob Jansen • Kcalk_04 • Daan16018 en 7 andere gebruikers

-
DutchDriver
- Moderator
- 5
Heel veel plezier met de route!

- Deze gebruikers waarderen DutchDriver voor dit bericht (totaal 16):
- Rubku_NL • Rob_zeeland • denisJura • Kcalk_04 • Sikkenbaas • Louke1968 • Von Rondstadd • mkasthijs • TP94 • Iskult en 6 andere gebruikers

-
denisJura
- 5
- Gegeven waarderingen: 907 keren
- Ontvangen waarderingen: 39 keren
Hallo. Ik wil jullie hartelijk bedanken voor deze prachtige route.
Ik ben geen fan van fictieve lijnen, maar die van jullie is zo mooi dat ik het niet kon weerstaan.
Proficiat met dit verzorgde werk en de zeer gedetailleerde handleiding die erbij hoort.
Denis FRANKRIJK
Ik ben geen fan van fictieve lijnen, maar die van jullie is zo mooi dat ik het niet kon weerstaan.
Proficiat met dit verzorgde werk en de zeer gedetailleerde handleiding die erbij hoort.
Denis FRANKRIJK
-
Marklin
- 5
- Gegeven waarderingen: 2663 keren
- Ontvangen waarderingen: 2984 keren
Ook mijn dank voor deze uiterst fraaie en afgewerkte route zowel aan Nederlandse als Duitse zijde.
Had wel een vraag en verbeter puntje gevonden wat ik tijdens het nalopen zag.
De vraag is wat die stukken spoor in het niemandsland voor dienen wat een paar km van de route afligt?:

En het eventuele verbeter puntje wat ik zag mocht het alleen hier zijn waar er 2 kort bij elkaar zitten.
Dat is te verhelpen door op de las van de 2 gebogen sporen het ff door te knippen (let op; niet tegen de kruiswissel aan en dat je niets anders doorknipt) en weer hechten: (rood driehoekje)

Edit/
Dan ziet het er zo uit na knip/hecht:

Heb even verder gekeken bij overloopwissels en zag meerdere deze (noem het maar) schoonheidsfoutjes hebben die met knip/hecht te verhelpen zijn wat de route ten goede komt.
En minder belangrijk, in de Track Tiles map zitten een kleine 110 bestanden die alle leeg zijn ofwel junk files die geen data (meer) bevatten en weg zouden kunnen.
Zeg er nadrukkelijk even bij dat het niets af doet van jou route, het zijn suggesties en hoe je daar verder mee omgaat is natuurlijk aan jou.
Had wel een vraag en verbeter puntje gevonden wat ik tijdens het nalopen zag.
De vraag is wat die stukken spoor in het niemandsland voor dienen wat een paar km van de route afligt?:

En het eventuele verbeter puntje wat ik zag mocht het alleen hier zijn waar er 2 kort bij elkaar zitten.
Dat is te verhelpen door op de las van de 2 gebogen sporen het ff door te knippen (let op; niet tegen de kruiswissel aan en dat je niets anders doorknipt) en weer hechten: (rood driehoekje)

Edit/
Dan ziet het er zo uit na knip/hecht:

Heb even verder gekeken bij overloopwissels en zag meerdere deze (noem het maar) schoonheidsfoutjes hebben die met knip/hecht te verhelpen zijn wat de route ten goede komt.
En minder belangrijk, in de Track Tiles map zitten een kleine 110 bestanden die alle leeg zijn ofwel junk files die geen data (meer) bevatten en weg zouden kunnen.
Zeg er nadrukkelijk even bij dat het niets af doet van jou route, het zijn suggesties en hoe je daar verder mee omgaat is natuurlijk aan jou.
-
DutchDriver
- Moderator
- 5
Merci Denis! Avec plaisir.
Merci voor de feedback! Knippen is een oplossing inderdaad. Ctrl-klik op de wissels werkt veel mooier, maar dat is er simpelweg bij ingeschoten. Puntje voor de onvermijdbare v1.1, waarin nog wat andere schoonheidsfoutjes worden opgelost. De track tiles zijn van een grijs verleden, het kan weinig kwaad (het hele zooitje is zo'n 8kB...
Wat betreft het losse spoor in het midden van de kaart: dat is een kilometer lang recht spoor. Een soort schaalvergelijker om duidelijk te maken hoe groot de route eigenlijk is.
Merci voor de feedback! Knippen is een oplossing inderdaad. Ctrl-klik op de wissels werkt veel mooier, maar dat is er simpelweg bij ingeschoten. Puntje voor de onvermijdbare v1.1, waarin nog wat andere schoonheidsfoutjes worden opgelost. De track tiles zijn van een grijs verleden, het kan weinig kwaad (het hele zooitje is zo'n 8kB...
Wat betreft het losse spoor in het midden van de kaart: dat is een kilometer lang recht spoor. Een soort schaalvergelijker om duidelijk te maken hoe groot de route eigenlijk is.

-
Marklin
- 5
Ja dat zal ik niet ontkennen maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.
Afijn succes ermee hoe of je het ook doet, iig kun je even want er zitten veel Ctrl-klik wissels die het hebben.
-
BenNietGekBenEenICNG
- 1
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Hi, ik zag net nog een klein foutje bij Laak rijden de autos gewoon door aan 1 kant terwijl de andere kant netjes stopt:

-
DutchDriver
- Moderator
- 5
Die gaat op de lijst! Dankjewel 

-
Marklin
- 5
Een vraagje tussendoor aan het Download Team n.a.v. de vele PierreG assets (13) die afzonderlijk nodig zijn voor deze route.
Is er een mogelijkheid om van PierreG zijn assets een pakket samengesteld te krijgen?
Zou wel handig zijn, ook al omdat sommige inlog problemen ondervinden op die franse site, en het scheelt voor jullie in dit geval 12 linken minder in de handleiding.
Is er een mogelijkheid om van PierreG zijn assets een pakket samengesteld te krijgen?
Zou wel handig zijn, ook al omdat sommige inlog problemen ondervinden op die franse site, en het scheelt voor jullie in dit geval 12 linken minder in de handleiding.
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 726 keren
- Ontvangen waarderingen: 1414 keren
Ben daar een aantal jaar geleden al mee bezig geweest, maar helaas is PierreG, laat ik het netjes houden niet de makkelijkste.
Kort gezegd was het antwoord: nee.
Kort gezegd was het antwoord: nee.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
- Marklin
-
Schaikkie
- 4
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Net de eerste kilometers op deze route gemaakt. Moet zeggen deze route is erg mooi gemaakt, vooral het rijdend materiaal dat je tegenkomt. Ook de zijsporen zijn erg afwisselend gemaakt wat een mooie extra dimensie geeft. Hopelijk komen er nog paar goederen scenario's bij, want ben erg benieuwd na die zijsporen en bijhorende treinbewegingen! Maar complimenten voor de routebouwer!
-
RemkoH
- Beheerder
- 5
- Gegeven waarderingen: 185 keren
- Ontvangen waarderingen: 461 keren
Voor Kraaijdam ligt een wisselsteller middenin het spoor.

Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
RemkoH
- Beheerder
- 5
- Gegeven waarderingen: 185 keren
- Ontvangen waarderingen: 461 keren
Uhh ...

Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 726 keren
- Ontvangen waarderingen: 1414 keren
Dit ligt na Bad Eichern Waldbach en is nog niet support, alleen als rolling start wat je dan niet ziet.
Dat je hier missing texture heb klopt en dat was al ruim voor de release bekend, omdat het stuk nog WIP is.
Dat je hier missing texture heb klopt en dat was al ruim voor de release bekend, omdat het stuk nog WIP is.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
- Svenko98
-
Marklin
- 5
Het genoemde station hoort er zo uit te zien, althans het lijkt iig beter:

Edit/
Oja dit kwam ik nog tegen in de buurt van dat station, daar ligt een stukje gebogen dijk die weg kan.
Zeker een uitschieter gehad of zo:

Edit/
Oja dit kwam ik nog tegen in de buurt van dat station, daar ligt een stukje gebogen dijk die weg kan.
Zeker een uitschieter gehad of zo: