Probleem bij downloaden achterhoek en twente lijnen.
-
gelijkstroom
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Probleem bij downloaden achterhoek en twente lijnen.
Goedemiddag, ik heb gelezen, dat bij het downloaden van routes of scenario's de virusscanners het downloaden weleens kunnen blokkeren. Daar heb ik nog geen last van gehad, maar bij een poging om de Achterhoek en Twentelijnen te downloaden, loop ik toch wel tegen een eigenaardige blokkade op. Malwarebytes blokkeert het downloaden en als ik op kies voor "toch doorgaan naar de site", dan kom ik bij de browserguard en krijg ik een scherm met "Riskypattern". Als ik dan op Browserguard klik, kom ik bij instellingen en daar kan ik allerlei zaken uitschakelen. Maar de vraag is; wat kan ik dan uitschakelen en wat kan ik laten staan, om de download toch mogelijk te maken? Zijn er andere mensen, die hetzelfde probleem hebben bij het downloaden van deze route? Andere routes kan ik nl. wel gewoon downloaden. Ik hoop, dat iemand me hiermee even op weg kan helpen.
-
Frison
- 5
- Gegeven waarderingen: 1621 keren
- Ontvangen waarderingen: 9569 keren
Re: Probleem bij downloaden achterhoek en twente lijnen.
Hier even getest, gedownload zonder problemen.
Wat je niet ziet, kan er wel zijn.
-
gelijkstroom
- 3
Na wat zoekwerk (samen met mijn broer) hebben we de browserguard van Malwarebytes kunnen uitschakelen en daarna ging het downloaden van deze route zonder problemen, wat ik ook wel verwachtte. Het kostte alleen een uurtje zoeken, hoe we die browserguard konden uitschakelen. Wederom is het uiteindelijk toch weer gelukt en ga ik kijken (wonend in Twente) hoe ik van deze route kan genieten.
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 745 keren
- Ontvangen waarderingen: 1488 keren
Ik heb zelf nog nooit van BrowserGuard gehoord, maar mag ik vragen waarom u het gebruikt?
Sinds Windows 10 heeft Windows een uitstekende ingebouwde scanner, waardoor scanners van derden overbodig zijn, tenzij je heel vreemde dingen doet op internet.
Sinds Windows 10 heeft Windows een uitstekende ingebouwde scanner, waardoor scanners van derden overbodig zijn, tenzij je heel vreemde dingen doet op internet.
-
Marklin
- 5
- Gegeven waarderingen: 2719 keren
- Ontvangen waarderingen: 3060 keren
Ja bv. op het Deep en/of Dark Web?
Maar zoals je zegt, met Windows 12 waar het zit ingebakken gebruik ik iig niets van dit soort scanners.
-
Frison
- 5
- Gegeven waarderingen: 1621 keren
- Ontvangen waarderingen: 9569 keren
Windows 12? 
Wat je niet ziet, kan er wel zijn.
-
Marklin
- 5
- Gegeven waarderingen: 2719 keren
- Ontvangen waarderingen: 3060 keren
-
mkasthijs
- 5
- Gegeven waarderingen: 2267 keren
- Ontvangen waarderingen: 2131 keren
Voorlopig is er nog geen Windows 12
Dat zien we dan wel weer. 11 zal sowieso nog jaren beschikbaar zijn.
Dat zien we dan wel weer. 11 zal sowieso nog jaren beschikbaar zijn.
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
gelijkstroom
- 3
Tja, of je Malwarebytes gebruikt of niet, dat is natuurlijk een keuze, die iedereen wel of niet kan maken. Ik heb het advies van mijn broer ter harte genomen, om zo goed mogelijk beveiligd te zijn tegen diverse vormen van cybercriminaliteit. Browserguard is een extentie binnen Malwarebites en heeft dus iets te goed zijn best gedaan. Het is waar, de beveiliging van Windows defender is erg goed en straks bij Windows 12 (?haha, leuke reacties) nog beter. Bij ons was er dus ook even discussie, of de toevoeging van Malwarebytes nog zin had in deze tijd. In ieder geval ........ we hebben het probleem wel kunnen "tackelen".
-
gelijkstroom
- 3
Nog een kleine toevoeging. Toen ik de route wilde installeren kreeg ik van Windwows Defender de volgende mededeling: "Met Windows Defender Smartscreen is voorkomen dat een onbekende app is gestart. Het uitvoeren van deze app kan een risico voor uw pc vormen". Dan kan ik kiezen voor "toch uitvoeren", maar dat blijft toch een beetje vreemd aanvoelen.
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 745 keren
- Ontvangen waarderingen: 1488 keren
Je kunt alle .exe-bestanden van DS zonder problemen installeren, inclusief de UKTS-downloads die hier op DS beschikbaar zijn.
De enige downloads die op eigen risico zijn, zijn de MSTS-downloads, aangezien deze vrij oud zijn, maar zelfs die vertrouw ik wel.
De enige downloads die op eigen risico zijn, zijn de MSTS-downloads, aangezien deze vrij oud zijn, maar zelfs die vertrouw ik wel.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
- denisJura
-
DutchDriver
- Moderator
- 5
- Gegeven waarderingen: 150 keren
- Ontvangen waarderingen: 722 keren
Het is eigenlijk heel simpel. De bestanden die wij als DutchSims hosten zijn niet wijdverspreid op het internet. De betreffende exe-installers worden als verdacht aangemerkt, omdat de scanners ze niet veel zien. Defender geeft daarom een waarschuwing, maar zal je niet tegenhouden het verder toch te installeren als je op "toch uitvoeren" klikt. Wij kunnen als kleine community helaas de benodigde "handtekening" van Microsoft niet kopen om deze waarschuwingen te laten verdwijnen, dat is simpelweg te duur. Met deze handtekening kan Microsoft aan Windows Defender vertellen dat het betreffende bestand veilig is en gecontroleerd door een erkende partij. Datzelfde geldt voor de andere virusscanners overigens.gelijkstroom schreef: ↑18 jan 2026, 19:17Nog een kleine toevoeging. Toen ik de route wilde installeren kreeg ik van Windwows Defender de volgende mededeling: "Met Windows Defender Smartscreen is voorkomen dat een onbekende app is gestart. Het uitvoeren van deze app kan een risico voor uw pc vormen". Dan kan ik kiezen voor "toch uitvoeren", maar dat blijft toch een beetje vreemd aanvoelen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Daarom is alles op DutchSims veelvuldig en zorgvuldig gecontroleerd, dus wat mij betreft zitten virusscanners alleen maar in de weg. Dat bedoel ik dan voor ons, niet voor het internet natuurlijk!
Grtz.
- Deze gebruikers waarderen DutchDriver voor dit bericht:
- Rubku_NL
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.