Tramroute

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
SimKing
5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Tramroute

Bericht door SimKing »

Hi Marc,

Is er mogelijk een geschikte tramroute ergens te koop/ downloaden?
Heb zelf de Ubahn Frankfurt of Schwarzwald Freiburgstadt tramroute, maar dat is het toch niet helemaal.

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2751 keren
Ontvangen waarderingen: 3080 keren

Re: Tramroute

Bericht door Marklin »

SimKing schreef:
20 jan 2026, 15:09
Heb zelf de Ubahn Frankfurt of Schwarzwald Freiburgstadt tramroute, maar dat is het toch niet helemaal.
Maar dan vervang je toch op bv. Schwarzwald Freiburgstadt tramroute dit materieel met de bolkop van Marc D na het maken van een kloon scenario? :wink:
Afbeelding

Prettige reis!

SimKing
5

Bericht door SimKing »

Yep, heb ik gedaan. Maar het is wel een heel minimalistische route.
Ik zag even teruglezend een link van Marc naar wat tramroutes via Steam.
Zal er eens een proberen.

Jon
5
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Bericht door Jon »

Hoi SimKing. Ik heb zelf een tramroute gebouwd deze loopt in Rusland door het bos. Staat trouwens ook in het world records book voor mooiste tramlijn ter wereld. hier wat screens van deze route. Als je nog op zoek bent naar tram routes dan zou ik maar even in deze lijst kijken https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 1374213585 hier staan de meeste tram routes in. daarnaast zou ik ook City Littenscheid aanbevelen. Dit is namelijk een erg grote map. Of als ik mijn eigen route ooit online zet deze downloaden. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

SimKing
5

Bericht door SimKing »

Hoi Jon,

Dank voor je reactie, tips en screenshots.
Ziet er mooi uit! Beetje denken aan de museumtramlijn bij Haarlemmermeerstation.
Wellicht komt het eens tot een download hiervan.

Toevallig had ik 2 dagen geleden ook de tramroute bij Karlsruhe geïnstalleerd. Ook niet verkeerd.

PS. Leuk om tramlijn 16 te zien op je screenshots.
Heb je toevallig wat met die lijn?
Ik wel. Heb gewoond aan tramlijn 16 en heb de "bloedneuzen" en de bolneuzen van grijs tot geel meegemaakt.

Jon
5

Bericht door Jon »

Ja lijn 16 was mijn lievelingslijn inderdaad. Ja het lijkt een beetje op de museumtramlijn alleen dan in Rusland.

TP94
5
Gegeven waarderingen: 66 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Bericht door TP94 »

Is the route in the pictures a new route or an existing (Russian) one?

SimKing
5

Bericht door SimKing »

It appears to be a real, existing tram route in Volchansk, Russia, which mostly runs through forests. See the attached link below.
It seems Jon has recreated this tram route in TSC, but his route is not (yet) available for download.

https://www.ruslandinwoordenbeeld.com/n ... and-deel-1

Jon
5

Bericht door Jon »

Volchansk is a route that is officially available for download on the railunion.net website under the name Волчанск, see the link here https://www.railunion.net/blog/%D1%80%D ... b-109.html Only that version is unfinished. So, a few years ago, I started completing this route. I added the scenery along the entire route and extended the route to Karpinsk. This section is fictional because there is little information available about this part of the route. So, it's actually an unfinished route what I am working on to complete it. And I gave the route a different name than the original. Because I liked another name better. The original name was Volchansk. And the new name is Volchansk The Forrest Tram Route. So this is actually the background story of the Volchansk The Forrest route in TS Classic.

Terug naar “Routes”