Opstarten bestanden NW Ned 6.0
-
Floortje59
- 5
- Gegeven waarderingen: 429 keren
- Ontvangen waarderingen: 61 keren
Opstarten bestanden NW Ned 6.0
Gisteren en eergisteren ds-ts-0361_Noordwest_Nederland_V6.0 en ds-ts-0301_Dutch_TrainSimulation_Goederenwagon_Pack_v1.4.7 gedownload. Op de een of andere (vreemde) manier krijg is deze bestanden niet geopend.
Iemand enig idee wat er mogelijk aan de hand is?
Iemand enig idee wat er mogelijk aan de hand is?
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 768 keren
- Ontvangen waarderingen: 1561 keren
Re: Opstarten bestanden NW Ned 6.0
Geen idee wat je onder open bedoelt, maar het zijn .exe dus het is een kwestie deze dubbel aan klikken en de stappen volgen, je heb veder geen extra programma nodig.
-
Floortje59
- 5
Dank voor je reactie Rubku. Zowel met dubbel klik als administrator krijg ik het niet geopend.
Het lijkt alsof het bestand opstart (blauw kringetje) en stopt er vervolgens weer mee.
Het lijkt alsof het bestand opstart (blauw kringetje) en stopt er vervolgens weer mee.
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 5
Is er buiten windows Defender nog een andere virus scanner of iets?
Zo ja zou ik dat uit zetten gezien dat het Defender prima zat is.
probleem met veel anders scanners is en vooral met TS zaken het vaak onterecht problemen geven ter wel er 0 problemen mee zijn, gezien het anders sowieso niet online komt.
Zo ja zou ik dat uit zetten gezien dat het Defender prima zat is.
probleem met veel anders scanners is en vooral met TS zaken het vaak onterecht problemen geven ter wel er 0 problemen mee zijn, gezien het anders sowieso niet online komt.
-
Floortje59
- 5
Er zijn geen andere virusscanners die aanstaan.
Op de een of andere manier openen de exe bestanden van DS niet meer. Voor mij een raadsel. Enkele dagen terug had ik er geen last van.
Op de een of andere manier openen de exe bestanden van DS niet meer. Voor mij een raadsel. Enkele dagen terug had ik er geen last van.
-
Frison
- 5
- Gegeven waarderingen: 1629 keren
- Ontvangen waarderingen: 9589 keren
Rename de bestanden naar .zip en open ze met 7zip, lukt dat wel?
[edit]
En wat is de bestand grootte van de gedownloade bestanden?
[/edit]
[edit]
En wat is de bestand grootte van de gedownloade bestanden?
[/edit]
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 5
Stop alsjeblieft met het openen of hernoemen met 7zip.
Ik heb geen zin om deze hele discussie opnieuw te voeren.
Er is een reden waarom we het in .exe hebben gezet, omdat je anders bepaalde dingen mist en mensen problemen kunnen krijgen.
Dus stop met het uitpakken en installeer het gewoon zoals het hoort.
Er is niets mis met de .exe, vooral gezien het feit dat al heel wat mensen het hebben gedownload en niemand anders problemen heeft.
Het probleem dat Floortje ondervindt, moet vrijwel zeker lokaal zijn.
Ik heb geen zin om deze hele discussie opnieuw te voeren.
Er is een reden waarom we het in .exe hebben gezet, omdat je anders bepaalde dingen mist en mensen problemen kunnen krijgen.
Dus stop met het uitpakken en installeer het gewoon zoals het hoort.
Er is niets mis met de .exe, vooral gezien het feit dat al heel wat mensen het hebben gedownload en niemand anders problemen heeft.
Het probleem dat Floortje ondervindt, moet vrijwel zeker lokaal zijn.
-
Frison
- 5
Onzin!
Het gewoon even een methode om te controleren of er wat aan de bestanden mankeert, simpel toch?
Het kan best zijn dat deze niet volledig zijn gedownload door een firewall blokkade en daar kom je nooit achter als niet wat probeert. Vandaar ook de vraag om de grootte van de bestanden aan te geven.
Het gewoon even een methode om te controleren of er wat aan de bestanden mankeert, simpel toch?
Het kan best zijn dat deze niet volledig zijn gedownload door een firewall blokkade en daar kom je nooit achter als niet wat probeert. Vandaar ook de vraag om de grootte van de bestanden aan te geven.
-
RemkoH
- Beheerder
- 5
- Gegeven waarderingen: 193 keren
- Ontvangen waarderingen: 471 keren
Absoluut niet! Met enige regelmaat zitten er ook scripts in verwerkt die met uitpakken van de exe in plaats van de exe uitvoeren dus niet gerund worden.
Bijvoorbeeld om oude bestanden op te ruimen als een aanpassing door de asset maker daar om vraagt om maar een dwarsstraat te noemen.
Daarnaast laten exe bestanden gemaakt door sowieso Dutchsims en DCR (en er zullen er meer zijn) 0,0 vervuiling achter in bijvoorbeeld het windows register.
Dus ook dat is geen reden om ze niet gewoon uit te voeren in plaats van uit te pakken.
100% zeker.
De vraag is alleen waar en waarom.
En als de oorzaak een virusscanner zou zijn dan zou je daar een melding van verwachten, zoals windows defender dat ook doet.
Ik zou zeggen gooi het gedownloade bestand weg, download het nogmaals en probeer het opnieuw.
Alle bestanden bij Dutchsims zijn gecontroleerd op werking voor ze online komen dus als het downloaden goed gaat zou de installatie geen enkel probleem mogen zijn.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
Frison
- 5
Het gaat mij er nu niet om, om alles met 7zip te installeren, die optie hou ik wel voor mijzelf. Maar er zijn in het verleden wel meer van dit soort zaken aan de orde geweest en dan is het een prima methode om de .exe bestanden te testen.
Waar ik in dit geval aan denk is onvolledige bestanden door een extreme trage download op DS en dan heb je snel de neiging om de browser te snel af te sluiten met beschadigde en onvolledige bestanden tot gevolg.
Waar ik in dit geval aan denk is onvolledige bestanden door een extreme trage download op DS en dan heb je snel de neiging om de browser te snel af te sluiten met beschadigde en onvolledige bestanden tot gevolg.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- Floortje59
-
RemkoH
- Beheerder
- 5
- Gegeven waarderingen: 193 keren
- Ontvangen waarderingen: 471 keren
Dan zou je ze veel simpeler gewoon direct in 7-zip kunnen openen in plaats van eerst te hernoemen.
Als dat lukt en de inhoud zichtbaar is dan zou je mogen concluderen dat de exe aan zich OK is en de oorzaak van het niet kunnen uitvoeren elders in de computer ligt.
Als dat lukt en de inhoud zichtbaar is dan zou je mogen concluderen dat de exe aan zich OK is en de oorzaak van het niet kunnen uitvoeren elders in de computer ligt.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
Floortje59
- 5
Wat een heftige reactie!
Ik begrijp je maar al te goed Rubku, wel heel kort. Ik snap ook wel dat het lokaal is, maar ik vind het netjes dat Frison iets voorstelt. (werkt overigens wel).'Ik zoek wel verder.
Ik begrijp je maar al te goed Rubku, wel heel kort. Ik snap ook wel dat het lokaal is, maar ik vind het netjes dat Frison iets voorstelt. (werkt overigens wel).'Ik zoek wel verder.
- Deze gebruikers waarderen Floortje59 voor dit bericht (totaal 2):
- Frison • Treinspotter
-
rappelen
- 5
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Open properties van de exe (met rechtermuisknop - properties). Vink daar onderaan Unblock aan. Daarna kan je de exe wel weer openen.

- Deze gebruikers waarderen rappelen voor dit bericht:
- Floortje59
-
Marklin
- 5
- Gegeven waarderingen: 2769 keren
- Ontvangen waarderingen: 3088 keren
Ja, welke browser (hier Windows 11) jij gebruikt weet ik niet en of het ermee te maken heeft, maar bij Firefox (Windows 11) moet ik eerst met rechtermuisklik "Meer opties weergeven" selecteren en dan eigenschappen om bij jou knipsel uit te komen voor de Unblock optie.
Dus niet op Eigenschappen in mijn knipsel maar eerst hier en dan Eigenschappen:

Dus niet op Eigenschappen in mijn knipsel maar eerst hier en dan Eigenschappen:

- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Floortje59
-
rappelen
- 5
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Dank voor de aanvulling! Jouw instructies zullen bij de meeste mensen werken. Ik heb mijn Windows nogal aangepast 
- Deze gebruikers waarderen rappelen voor dit bericht (totaal 2):
- Treinspotter • Floortje59
-
Floortje59
- 5
Dank je wel Rappelen en Märklin! Deze reactie heeft geholpen. Nu kan ik exe weer gebruiken.
Ik begrijp alleen niet hoe dit zo ineens gedaan moet worden. Heb ik (per ongeluk) iets in de instellingen veranderd? Uit de reactie van Märklin valt op te maken dat hij dit dus ook zo heeft.
Ik begrijp alleen niet hoe dit zo ineens gedaan moet worden. Heb ik (per ongeluk) iets in de instellingen veranderd? Uit de reactie van Märklin valt op te maken dat hij dit dus ook zo heeft.
-
Marklin
- 5
- Gegeven waarderingen: 2769 keren
- Ontvangen waarderingen: 3088 keren
Nou nee, maar n.a.v. Rappelen zijn bericht had ik eens gekeken of dat hier ook mogelijk was .., vandaar.Floortje59 schreef: ↑06 feb 2026, 15:31Uit de reactie van Märklin valt op te maken dat hij dit dus ook zo heeft.
Tot heden werken .exe bestanden normaal zonder Unblock, heb hier trouwens uitsluitend de ingebakken Windows Defender.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Floortje59