Hoe kun je zien uit welke assets pack een object komt?

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
dallascaprice
4
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Hoe kun je zien uit welke assets pack een object komt?

Bericht door dallascaprice »

Ik ben al een tijdje bezig met het uitvogelen hoe je een leuk en goed lopend scenario maakt, en daarnaast voor de aankleding hier en daar het nodige langs het spoor neer te zetten.
Waar ik niet uitkom, en daarom ook nog geen uploads maak, is hoe je kan vinden uit elke asset pack een bepaald voorwerp komt. Iets wat in de beschrijving van een download erbij vermeld moet worden maar waarvan ik er nog niet achter ben hoe ik dit kan terugvinden tijdens het bouwen van het scenario.

Bij sommige voorwerpen staat er nog iets bij dat ik het kan herleiden, bijv CT Paramedic lijkt mij uit een assetpack van ChrisTrains te komen,
Afbeelding

Ditzelfde geldt ook voor het gebruiken of plaatsen van treinen en/of wagons, voor een deel is het herleidbaar maar het overgrote deel niet.
Welke manier kan ik gebruiken om van een figuurtje, assets, trein of waggon de juiste bijbehorende asset-pack te vinden?
Hoe pak je het maken van een scenario goed aan eigenlijk, wat moet ik bijhouden, waar kan ik het opzoeken etc etc.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden!

Thijmen.1666
1
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 30 keren

Re: Hoe kun je zien uit welke assets pack een object komt?

Bericht door Thijmen.1666 »

Hi,

Met de treinen kan je via locoswap doen! Dat is wel een handig programma om te gebruiken.

Groetjes Thijmen.1666
Deze gebruikers waarderen Thijmen.1666 voor dit bericht:
dallascaprice
YouTube
Instagram
Scenario pagina

Afbeelding

“Gewoon Thijmen, met een hoofd vol ideeën, te veel treinen en nog grotere dromen.”

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 761 keren
Ontvangen waarderingen: 1547 keren

Bericht door Rubku_NL »

Als je zelf wilt weten kan je bij het plaatse er dubbel op klikken vaak zie je aan de string wel wat het soms vandaan komt, maar het best en snelste gaat het met TS-tools een check te doen.
locoswap raad ik niet snel aan gezien het vaak resten en fouten maakt bij het vervangen.

Heb je zelf een scenario gemaakt hebben stuur het gerust in bij de uploads, de benodigdheden van niet perse nodig om te vermelden dat doen we zelf bij het verwerken er van, en mocht er iets in zitten wat niet meer beschikbaar is zullen we altijd een PM sturen en kijken naar een alternatief of andere mogelijkheden.

Nog een tip mocht je objecten in je scenario willen doe je dat in de Scenario Editor en niet in de Route Editor gezien die niet word mee geleverd met het scenario zelf maar lokaal op de route zelf.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
dallascaprice
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

dallascaprice
4
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Bericht door dallascaprice »

Ik gebruik inderdaad alleen scenario editor.
TS Tools heb ik maar ben ik nog niet genoeg bekend mee, locoswap ken ik nog niet.
Bedankt voor de tips, ik ga ermee aan de gang!

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2755 keren
Ontvangen waarderingen: 3082 keren

Bericht door Marklin »

Rubku_NL schreef:
18 feb 2026, 16:00
Nog een tip mocht je objecten in je scenario willen doe je dat in de Scenario Editor en niet in de Route Editor gezien die niet word mee geleverd met het scenario zelf maar lokaal op de route zelf.
Inderdaad, tevens is niet alles in de scenario editor aanwezig wat wel in de route editor het geval is, dus wat in de scenario editor voorhanden is zal je het mee moeten doen.
En nog iets, mocht je bv. een bepaalde auto willen plaatsen die niet is geactiveerd in de route dan zal dat apart gedaan moeten worden anders komt het sowieso niet in de scenario editor lijst voor.
En zoals Rubku aangeeft zou je het in de desbetreffende route editor doen kan dat niet geplaatst worden omdat dan een route word overschreven wat uiteraard niet de bedoeling is. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
dallascaprice
Afbeelding

Prettige reis!

Terug naar “Scenario's”