stilte op het forum
-
simonewerro
- 5
- Gegeven waarderingen: 92 keren
- Ontvangen waarderingen: 141 keren
stilte op het forum
Geachte TS liefhebber,
Het is zo langzamerhand wel duidelijk dat het heel erg rustig wordt op het forum. Ik vraag me af of hier iets achter zit. Ik zie dat er van de vaste forumdeelnemers van de één op andere dag weinig tot geen bijdragen meer te zien of te lezen zijn. Weet iemand wat er achter de schermen aan de hand is. Ergens maak ik me toch wel wat zorgen.
Gr Erik
Het is zo langzamerhand wel duidelijk dat het heel erg rustig wordt op het forum. Ik vraag me af of hier iets achter zit. Ik zie dat er van de vaste forumdeelnemers van de één op andere dag weinig tot geen bijdragen meer te zien of te lezen zijn. Weet iemand wat er achter de schermen aan de hand is. Ergens maak ik me toch wel wat zorgen.
Gr Erik
-
Christian983
- 5
- Gegeven waarderingen: 262 keren
- Ontvangen waarderingen: 121 keren
Re: stilte op het forum
Mensen komen en mensen gaan, das vrij normaal bij elke hobby/ bezigheid.
Ook worden mensen ouder, gaan werken, en hebben dan minder tijd om hier actief bezig te zijn.
Tis niet zoals 6 jaar terug dat iedereen enorm actief was omdat we verplicht binnen moesten zitten.
Life goes on..
Ook worden mensen ouder, gaan werken, en hebben dan minder tijd om hier actief bezig te zijn.
Tis niet zoals 6 jaar terug dat iedereen enorm actief was omdat we verplicht binnen moesten zitten.
Life goes on..
- Deze gebruikers waarderen Christian983 voor dit bericht:
- Kcalk_04
-
Rob_zeeland
- 5
- Gegeven waarderingen: 323 keren
- Ontvangen waarderingen: 647 keren
Ik probeer mijn steentje bij te dragen en ben elke dag nog heel actief met de hobby bezig.. ik weet wel dat er meer zijn maar die posten niet altijd wat.. laten we hopen dat het weer wat opleeft! de echte hobbyisten blijven zoiezo wel denk ik..
- Deze gebruikers waarderen Rob_zeeland voor dit bericht (totaal 2):
- Kcalk_04 • RobertF68
-
Kcalk_04
- 3
- Gegeven waarderingen: 947 keren
- Ontvangen waarderingen: 271 keren
Er gebeurt achter de schermen nog heel wat geloof ik. Zelf heb ik het momenteel echt druk dus weinig tijd om aan TSC Dingen te werken helaas... Maar het forum gaan wel vaker door een wat rustigere periode dus het zal wel weer oppakken denk ik.
- Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht:
- RobertF68
-
mkasthijs
- 5
- Gegeven waarderingen: 2315 keren
- Ontvangen waarderingen: 2210 keren
Hetzelfde hier ja.
Ik ben dan wel stiller, maar ik ben nog wekelijks druk bezig met TS en NONL V7.1. Er wordt nog heel veel gebouwd
Dus we zitten zeker niet stil, maar bouwen kost gewoon heel veel tijd
Ik ben dan wel stiller, maar ik ben nog wekelijks druk bezig met TS en NONL V7.1. Er wordt nog heel veel gebouwd
Dus we zitten zeker niet stil, maar bouwen kost gewoon heel veel tijd
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
- Kcalk_04
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 776 keren
- Ontvangen waarderingen: 1587 keren
De afgelopen week is het inderdaad een stuk rustiger geweest wat betreft berichten, maar zeker niet minder qua bezoekers.
Daarnaast zien we al de afgelopen 5 à 6 jaar – iets wat ook al merkbaar was op TP – dat de invloed van Discord een grote rol speelt bij snelle communicatie. Denk hierbij aan vragen, nieuws en het delen van voortgang van routes en scenario’s. Desondanks blijft een forum altijd waardevol, al is het alleen al om informatie later makkelijk terug te kunnen vinden.
Verder merk je ook andere invloeden:
Kortom: er is tegenwoordig veel meer keuze in treinsimulaties en communicatie is de afgelopen jaren steeds meer verschoven naar andere platformen. Dat is soms jammer, maar wel de realiteit.
Persoonlijk blijf ik mij vooral richten op TSC, omdat daar mijn passie en kennis ligt. Daarnaast ben ik nog altijd trots en blij dat we met het team inmiddels al bijna 6 jaar aan DutchSims werken, en met dank aan jullie alle.
Daarnaast zien we al de afgelopen 5 à 6 jaar – iets wat ook al merkbaar was op TP – dat de invloed van Discord een grote rol speelt bij snelle communicatie. Denk hierbij aan vragen, nieuws en het delen van voortgang van routes en scenario’s. Desondanks blijft een forum altijd waardevol, al is het alleen al om informatie later makkelijk terug te kunnen vinden.
Verder merk je ook andere invloeden:
- TSC: DTG heeft al een aantal jaren zelf vrijwel niets nieuws meer uitgebracht, op een paar kleine fixes na. Helaas worden belangrijke bugs nog steeds niet opgelost. Wat er de laatste tijd uitkomt, is vrijwel allemaal van derde partijen, inclusief de recente TS-bundel, die slechts één oudere DTG-route bevat en verder uit third-party content bestaat.
- TSW: ondanks dat de meningen verdeeld zijn, zie je ook hier veranderingen. Met de komst van Zwolle – Groningen trekt het veel nieuwe, maar ook bestaande gebruikers aan. Dit komt mede doordat TSW niet alleen op PC, maar ook op consoles beschikbaar is. Voor jongere gebruikers is dat aantrekkelijker, zeker omdat velen niet meer gewend zijn om met bijvoorbeeld Windows Verkenner te werken, wat bij TSC wel noodzakelijk is. Persoonlijk doe ik weinig tot niets meer met TSW, omdat het naar mijn idee weinig vernieuwing biedt en visueel nog steeds vrij overbelicht is. Daarnaast is het maken van eigen content een stuk lastiger dan in TSC.
- SimRail: deze game bestaat inmiddels zo’n 5 jaar en draait erg goed. Hoewel het zich momenteel nog vooral in Polen afspeelt, zijn er plannen voor uitbreiding naar andere landen. In tegenstelling tot TSW heeft SimRail een sterke multiplayer, waarbij je samen met spelers wereldwijd een dienstregeling draaiende houdt, zowel als machinist als treindienstleider. Daarnaast is er een beperkte singleplayer om routes en treinen te leren kennen. De build mode is recent toegevoegd, dus daar is nog niet veel over te zeggen. Er zijn inmiddels ook diverse DLC’s en veel gratis updates, vooral op visueel vlak. Persoonlijk vind ik dit een mooie game met veel potentie, al vind ik de belichting soms nog wat fel. Vooral de multiplayer biedt veel speelduur; zelf zou ik nog graag meer singleplayer-content zien.
- MaSzyna: een Poolse simulator die recent op Steam is verschenen, maar zijn oorsprong heeft in de MSTS-tijd. Het biedt veel content, maar heeft wel een leercurve waar je even de tijd voor moet nemen.
- Train Driver 2: eveneens een Poolse simulator en een soort voorloper van SimRail. Qua gameplay zit het een beetje tussen MSTS en TSC in. Net als bij MaSzyna moet je ook hier even de tijd nemen om het onder de knie te krijgen. Deze game biedt zowel multiplayer als singleplayer.
Kortom: er is tegenwoordig veel meer keuze in treinsimulaties en communicatie is de afgelopen jaren steeds meer verschoven naar andere platformen. Dat is soms jammer, maar wel de realiteit.
Persoonlijk blijf ik mij vooral richten op TSC, omdat daar mijn passie en kennis ligt. Daarnaast ben ik nog altijd trots en blij dat we met het team inmiddels al bijna 6 jaar aan DutchSims werken, en met dank aan jullie alle.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 9):
- DutchDriver • verbo622 • Kcalk_04 • mprins62 • denisJura • mkasthijs • joukie • Louke1968 • rabby62
-
stoker1952
- 3
- Gegeven waarderingen: 60 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
In de ST tijd heb ik een koude week een account op Discord gehad, wat een puberaal gezwets wat daar voorbij kwam en niets met Sims te maken had, deed mij al snel besluiten daar weer weg te gaan. Heeft Dutchsims daar ook nog invloed op of hoe zit dat tegenwoordig, wordt het door Discord zelf gefilterd?dat de invloed van Discord een grote rol speelt bij snelle communicatie
-
Kcalk_04
- 3
- Gegeven waarderingen: 947 keren
- Ontvangen waarderingen: 271 keren
Dat is heel afhankelijk van de server en kanalen die je bezoekt. In de RubkuNL server kom je veel Train SImulator gerelateerde dingen tegen in de daarvoor bestemde kanalen, bij de server van Simtopia (voormalig Simtogether) is het meer gericht op treinen en OV ook al is er ook zeker een deel simulator gerelateerd. Dat pubertaal dat blijf je denk ik een beetje te houden met instant messaging. Het motiveert minder om na te denken over wat je zegt wat dus resulteert in uitspraken die soms erg kort door de bocht zijn (daar ben ik zelf ook schuldig van helaas). Maar persoonlijk vind ik het delen van voortgang van mijn werkzaamheden op discord een stuk simpeler want ik hoef op dat platform geen files te uploaden naar een forum ofzo, dat kost meer tijd enzo die ik liever besteed aan het maken van content haha
- Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht:
- Rubku_NL
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 5
- Gegeven waarderingen: 776 keren
- Ontvangen waarderingen: 1587 keren
Elke Discord-server is anders; ik ben het helemaal met je eens wat betreft de ST Discord-server. Zelf ben ik al jaren niet meer op die server te vinden, deels omdat ik me er niet op mijn gemak voelde.
Gelukkig zijn er genoeg andere servers waar het een heel stuk beter gaat, zeker nu gebruikers zelf individuele kanalen kunnen dempen.
DutchSims heeft zelf geen eigen Discord-server, maar maakt gebruik van de Rubku_NL-server (link in de banner hierboven) en, afgezien van het feit dat er tal van ‘niet-TS’-kanalen zijn, zijn er ook diverse TS-kanalen waar discussies op een normale en eerlijke manier plaatsvinden, ook al kunnen die soms een beetje pittig zijn.
Helaas zijn er ook servers waar mensen TS-content delen waar je op een normale manier geen toegang toe hebt, en ik vind het dan ook behoorlijk erg dat het je zo door de strot wordt geduwd.
Kortom, er zullen altijd verschillen zijn, maar ik begrijp je punt heel goed.
Gelukkig zijn er genoeg andere servers waar het een heel stuk beter gaat, zeker nu gebruikers zelf individuele kanalen kunnen dempen.
DutchSims heeft zelf geen eigen Discord-server, maar maakt gebruik van de Rubku_NL-server (link in de banner hierboven) en, afgezien van het feit dat er tal van ‘niet-TS’-kanalen zijn, zijn er ook diverse TS-kanalen waar discussies op een normale en eerlijke manier plaatsvinden, ook al kunnen die soms een beetje pittig zijn.
Helaas zijn er ook servers waar mensen TS-content delen waar je op een normale manier geen toegang toe hebt, en ik vind het dan ook behoorlijk erg dat het je zo door de strot wordt geduwd.
Kortom, er zullen altijd verschillen zijn, maar ik begrijp je punt heel goed.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
- ChronicalCae • Kcalk_04