Geen interieur-sound Soundmods ICR/Plan W/Plan U

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.

Moderator: Rubku_NL

Yvo1986
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Geen interieur-sound Soundmods ICR/Plan W/Plan U

Bericht door Yvo1986 »

Hallo lieve mensen :thumbsup: ,

Ik heb onlangs de ICR(m)-set, Plan W en Plan U van MarcD gedownload; heel, heel, heel mooi!
Daarbij natuurlijk ook meteen de soundmods van [DEC] ChronicalCae erbij geïnstalleerd. Helaas is er geen geluid te horen als ik naar de passenger-view ga. Het enige dat ik hoor zijn de 'joints' en 'flanges'.

Als je bij de downloads kijkt, zie ik wel dat de soundmod voor de ICR voor versie 2.1 is, maar de downloadbare versie is inmiddels 2.5. Hetzelfde geldt voor Plan U/W, heeft het daarmee iets te maken?

Heb door de Proxy.xml gebladerd, en vooral bij de ICR(m) lijken er bepaalde .dav bestanden te missen, ik kan ze niet vinden in de geluidsmappen. Kan iemand me wijzer maken? Dankjulliewel,

Yvo :wave:

ChronicalCae
5
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 71 keren

Re: Geen interieur-sound Soundmods ICR/Plan W/Plan U

Bericht door ChronicalCae »

Hallo Yvo!

Als allereerste wil ik je erg bedanken voor het downloaden van mijn soundmods, het word altijd gewaardeerd.

Over de versies van de treinen die je opgenoemd hebt, hoef je je geen zorgen te maken. Het vervangt alsnog alle default sounds zoals het hoort.

Dat er geen sounds zijn in de PV, heeft er eigenlijk mee te maken dat ik de interieur geluiden voor MarcD nooit heb gedaan.

Hij heeft geen PassengerView proxy toevoegd aan zijn treinen, en ik kan dat moeilijk toevoegen zonder een proxy sound in te scripten binnen zijn treinen, wat denk ik niet de bedoeling is helaas....

Wat houdt zo'n soundproxy in? Is eigenlijk een soort aanstuurder die reageert op alle reacties die gebeuren binnen zo'n gemaakte trein.

Ik voeg dan binnen dat soundproxy mijn eigen waardes in...(bla bla lang verhaal hoe dat werkt)
Maar helaas is dat niet voor de interieur/PV aanzicht aangemaakt.

Sorry voor dat ongemak, ik had graag interieur sounds willen toevoegen!

Bij de ChrisTrains treinen heb ik dat wel kunnen doen, dus als je interieur sounds wilt horen in een trein kan ik je de CT soundmods aanbevelen. :wink:

Met vriendelijke groet,

Caeden
Tester, soundmodder, scenariomaker en repainter in mijn vrije tijd.

Yvo1986
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Bericht door Yvo1986 »

Aaaah, dat verklaart een hoop. In m'n MSTS-tijd en ook in OMSI heb ik veel gepield met soundfiles, dus ik ga me daar eens in verdiepen. Wie weet kan ik zelf een proxy voor de PV maken voor mezelf. Maar nu weet ik in ieder geval hoe de vork in de steel zit :sweat_smile: Dankje voor je bericht, en je soundmods zijn awesome, ik ben precies daarom weer TSC gaan spelen.

Veel groeten,

Yvo

Dwarsligger
5
Gegeven waarderingen: 131 keren
Ontvangen waarderingen: 1017 keren

Bericht door Dwarsligger »

Yvo1986 schreef:
14 apr 2026, 11:02
...lijken er bepaalde .dav bestanden te missen, ik kan ze niet vinden in de geluidsmappen.
Dat gebeurt deze soundmodder anders nou nooit... :joy: :wink: :wink: :wink:
ChronicalCae schreef:
14 apr 2026, 12:27
Hij heeft geen PassengerView proxy toevoegd aan zijn treinen, en ik kan dat moeilijk toevoegen zonder een proxy sound in te scripten binnen zijn treinen, wat denk ik niet de bedoeling is helaas....
In principe kan je de buiten- en binnengeluiden in 1 proxy zetten of gewoon een nieuwe proxy maken en die in de blueprint zetten, zullen weinig mensen moeilijk over doen. (En anders kan je nog hetzelfde pad als het Mat 54 enhancement pack bewandelen). Ervanuit gaande dat je zin hebt, natuurlijk.

Terug naar “Vragen”