Sky & Weather Enhancement Pack 2.0

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.

Moderator: Rubku_NL

stoker1952
4
Gegeven waarderingen: 62 keren
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Sky & Weather Enhancement Pack 2.0

Bericht door stoker1952 »

Nu dit pakket in de aanbieding is, denk ik er over om het aan te schaffen. Maar na het zien van een installatie video op YouTube, viel het mij op dat er nogal wat instellingen gedaan moeten worden. Niet het kopiëren van de .bin bestanden naar de routes, maar moet je echt bij elk scenario apart in de build modus aanvinken dat je de AP weather wilt gebruiken? Lijkt mij dat als je de .bin naar de route heeft gekopieerd dat het dan toch altijd werkt. Of is dit te simpel gedacht.

randomdude1035
2
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Re: Sky & Weather Enhancement Pack 2.0

Bericht door randomdude1035 »

Nee, je hoeft niet bij elk scenario dat aan te vinken als speler. Dit moeten de scenario bouwers doen om ervoor te zorgen dat je AP weer kan gebruiken mocht een scenario bouwer dit niet aanvinken is er ook geen AP weer en kan je het evt zelf doen. Maar in principe heeft bijna elk scenario of in ieder geval voor Nederland wel al AP weer. De instalatie zelf is ook alleen maar 1 exe bestand waarin je evt instelling aan kan passen. Ook voor de bins voor routes is er al iets Rubku heeft daar al een tool voor gemaakt die voegt het op best veel routes toe. Mocht je meer willen kan je inderdaad gewoon kopieren. Je moet wel wat instelling aanpassen in het spel zelf voor de beste ervaring.
Afbeelding

randomdude1035
2
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Bericht door randomdude1035 »

Daarmee bedoel ik deze tool als je deze download na je het AP pack hebt gedownload weeks het op elke Nederlandse route en ook veel andere routes. -Additional sky and weather enhancement pack
Afbeelding

jpvdveer
6
Gegeven waarderingen: 168 keren
Ontvangen waarderingen: 152 keren

Bericht door jpvdveer »

Echt van harte aanbevolen - als er één aankoop is waar je geen spijt van zal krijgen is het deze.

En als aanvulling hierop, als het budget het toestaat, ook deze: https://www.armstrongpowerhouse.com/enh ... ement_pack: op die manier krijg je steeds een andere lucht, gebaseerd op echte foto's.

Marklin
6
Gegeven waarderingen: 2818 keren
Ontvangen waarderingen: 3108 keren

Bericht door Marklin »

Ja even een kleine aanvulling; in de handleiding van jou link staat welke routes sowieso werken met AP Sky .... waaronder 't HvN.
't MvN staat daar niet bij, maar ik ga ervan uit dat deze ook werkt met AP Sky .... omdat het een kopie van 't HvN is, alleen nadien bewerkt c.q. uitgebreid. :wink:
Afbeelding

Prettige Reis!

stoker1952
4
Gegeven waarderingen: 62 keren
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Bericht door stoker1952 »

Ik heb de additional van Rubku gebruikt, die zet in de betreffende route een map met de nieuwe .bin bestanden. Maar dan blijven toch de originele in het ingepakte bestand van de route staan? Of moet ik de nieuwe er toch handmatig naar toe schrijven?

Rubku_NL
Download Manager
6
Gegeven waarderingen: 800 keren
Ontvangen waarderingen: 1679 keren

Bericht door Rubku_NL »

Buiten het feit dat je de .ap nooit moet uit pakken heeft het geen invloed voor het AP weer.

Wat mijn uitbreiding doet is alleen de TimeOfDay koppieren van de AP Weather, naar diverse route, dit zijn 4 bestanden 1 voor elke seizoen.
Om dat deze bestanden buiten de .ap bestand staat worden deze als eerst in geladen.
Let wel op mocht je een steam check doen moet je zo wel het AP weer als mijn uitbreiding opnieuw installeren.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Rob Jansen
Oprichter
6
Gegeven waarderingen: 223 keren
Ontvangen waarderingen: 393 keren

Bericht door Rob Jansen »

Een toevoeging op wat al benoemd is.

De TimeOfDay map is de Skybox, hierin staat gespecificeerd wat de kleur is van de lucht, de tijden van de zonstand per seizoen enz.
Dit is gebaseerd op het Zuid Engeland.
Het pakket werkt i.c.m. de Weather patterns die gebruikt worden die de maker van een scenario selecteert.

Aangezien het Armstrong Pakket ook de standaard Kuju items overschrijft (ook een reden om na een Steam verificatie beide pakketten, het AP pack en het Rubku_NL pack opnieuw te installeren) wordt het toegepast op vele routes standaard die gebruik maken van de standaard skybox.
Het Rubku_NL pakket zorgt dat ook de NL en DE/FR routes (de basisroute voor de NL route) worden voorzien van de Skybox.

Voor andere routes die niet in dat pakket zetten is een handmatige actie vereist inderdaad. Maar de instructie is duidelijk genoeg.

Tevens wordt het weer die je ziet geselecteerd met het standaard weer (00 Default, 01 Clear, 02 Cloudy enz.) en hoef je niet eens specifiek "AP Cloud" te hebben. Dat helpt ook weer met wie niet het pakket heeft, die krijgt dan het standaard Kuju weer te zien.
Het beste resultaat krijg je met "cloudy", in Kuju betekend dat een volledig grijze lucht zonder zon, in het AP pack betekend dat je het volgende ziet.
Afbeelding

Je kunt nog veel meer patronen selecteren, ook dat het automatisch veranderd naar regen, mist of meer.
Als je avontuurlijk voelt kun je helemaal losgaan met de triggers die erbij zitten.

jpvdveer linkt ook naar het Cloud Enhancement Pack, dat brengt nog meer diverse weer patronen en tijdens het inladen wordt het willekeurig geselecteerd van de beschikbare patronen waarbij het meer dynamisch is wat je ziet.
Best een aanrader naast het pakket maar niet essentieel.

Je hebt naast het AP Weather Pack ook allerlei tooling het 'enhancer' of 'reshade', maar in mijn optiek zijn die tools totaal overbodig als je eenmaal dit weerpakket hebt. Het brengt zoveel nieuw leven in routes aan.
Oprichter van DutchSims en Content Creator op Afbeelding YouTube.
Check mijn website voor meer informatie wanneer de streams mogelijk terug komen tot dan is de content voornamelijk te vinden op YouTube!

Terug naar “Vragen”