(v4.1a) [Rail - NS] 9528 Groningen - Brussel Zuid / Midi Deel 4 TS1

In deze categorie vind je zowel de route als de gemaakte scenario’s.

Moderator: Download Team

edwinaartse
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:32
6
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

(v4.1a) [Rail - NS] 9528 Groningen - Brussel Zuid / Midi Deel 4 TS1

Bericht door edwinaartse »

Afbeelding

Afbeelding
Deze inhoud is alleen te zien voor ingelogde gebruikers.


Afbeelding Beschrijving
Rail 21 SPOREN NAAR EEN NIEUWE EEUW was de slogan voor een nieuw project van de NV Nederlandse Spoorwegen. In 2015 zou het oude Spoorlslag '70 model vervangen zijn voor het nieuwe Rail 21 model. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Rail_21 voor uitleg over Rail 2. Het aansluiten op het Europees hogesnelheidsnetwerk in combinatie van het 3-treinen systeem was het hoofddoel. Helaas werd halfwege jaren 90 de NV Nederlandse Spoorwegen ontmanteld door de liberalisering. De noordelijke, Oostelijke en Zuidoostelijke spoorlijnen voor reizigersvervoer werden afgestoten en kwamen in beheer bij Provincies en regionale politieke regio's die het gingen aanbesteden. Het beheer en verkeersleiding van het spoor ging naar PRORAIL, Het goederenvervoer werd afgestoten en NS ging als zelfstandig personenvervoerder met het ministerie van Financiën als aandeelhouder verder als NS-R.
Wat als de liberalisering van het spoor niet had plaats gevonden en hoe had het model er dan uitgezien, of zou het nog mogelijk zijn Rail 21 als nog uit te voeren op basis van huidige aanwezige infrastructuur? En hoe zit het met de overige regionale vervoerders, zouden die dan weg moeten of kan het anders?
We kunnen het in TSC fictief laten zien op basis van 3 verschillende modellen. We gaan trein IC/EC trein 9528 rijden van Groningen naar Brussel-zuid.

In TS1 model gaan we fictief vanuit de oorspronkelijke plannen die de NS voorhanden had. Aangepast op basis van de huidig aanwezige infrastructuur en materieel. De NS rijdt alles zelf. De Zuiderzeelijn is er niet gekomen, De Thalys en Eurostar rijden in een Open Acces tussen de NS treinen door en worden niet in het IC/EC opgenomen. Ter vervanging rijdt NS in samenwerking met NMBS een vervangende uurdienst via Zwolle, Hanzelijn, Flevolijn en de Zuidtak naar de HSL route naar Brussel. NS zal deze dient met de nieuwe ICNG - Benelux kleurstelling en een enkele ritten met ICE3-m stellen gaan rijden worden. We zijn inmiddels op station Amsterdam Zuid aangekomen en vervolgen de rit via Schiphol en de HSL naar Rotterdam CS en Antwerpen.

Afbeelding Description
Rail 21 TRACKS TO A NEW CENTURY was the slogan for a new project by the NV Nederlandse Spoorwegen. In 2015, the old Spoorlslag '70 model was to be replaced by the new Rail 21 model. See https://nl.wikipedia.org/wiki/Rail_21 for an explanation of Rail 2. Connecting to the European high-speed network in combination with the 3-train system was the main objective. Unfortunately, in the mid-1990s, the NV Nederlandse Spoorwegen was dismantled due to liberalization. The northern, eastern, and southeastern passenger lines were divested and placed under the management of Provinces and regional political regions, which began tendering them out. The management and traffic control of the railway went to PRORAIL. Freight transport was divested, and NS continued as an independent passenger carrier under the name NS-R, with the Ministry of Finance as shareholder. What if the liberalization of the railways had not taken place, and what would the model have looked like then? Or would it still be possible to implement Rail 21 based on the currently available infrastructure? And what about the other regional carriers? Would they have to leave, or is there another way?

We can demonstrate this fictitiously in TSC based on 3 different models. We are going to operate IC/EC train 9528 from Groningen to Brussels South.

In the TS1 model, we proceed fictitiously from the original plans available to NS. Adapted based on the currently available infrastructure and rolling stock. NS operates everything itself. The Zuiderzeelijn never materialized. The Thalys and Eurostar run in Open Access between the NS trains and are not included in the IC/EC. As a replacement, NS operates a replacement hourly service in cooperation with NMBS via Zwolle, Hanzelijn, Flevolijn, and the Zuidtak to the HSL route to Brussels. NS will operate this service with the new ICNG - Benelux livery and a few runs with ICE3m sets. We have now arrived at Amsterdam Zuid station and are continuing the journey via Schiphol and the HSL to Rotterdam CS and Antwerp.

Benodigde addons / Required addons:
3Dzug:
- Verkehrspack Güterwagen

Armstrong Powerhouse:
- Sky & Weather Enhancement Pack v2.0 (optioneel) [niet geschikt voor v1.0]

Christrains:
- NS DD-AR (of DDZ Bundle)
- NS ICMm
- NS ICNG
- NS IRM
- NS SGM Sprinter
- NS SLT
- NS Traxx 186 + ICRmh Wagons

DCR:
- DCR & MarkA ICE3 Repaint Pack 2 v1.0
- DCR & MarkA ICNG Repaint Pack v2.1
- DCR 16-17-1800 Repaint Pack v6.0
- DCR BR186 + ICR Repaint Pack v7.0
- DCR TGV Repaint Pack 1 v1.0
- DCR TGV Repaint Pack 2 v3.0

DutchSims:
- Dutch TrainSimulation Scenery Objects (Rob_Zeeland)

Rail-sim.de:
- [EL] SNCB AM08 Repaint 3Kv & 25Kv (Elena)

RailTraction:
- NS 1800

Steam:
- Bahnstrecke Strasbourg - Karlsruhe Route Add-On
- ÖBB 4746 Cityjet EMU Add-On
- TGV Réseau & TGV-RDuplex EMU Add-On


In-game: [Rail 21 - NS] 9528 Groningen - Brussel Zuid / Midi Deel 4 TS1
Beginpunt: Amsterdam Zuid
Eindpunt: Antwerpen Centraal
Spelerstrein: CT NS ICNG A1 Bordeauxrood
Scenariodatum: 01 juli 2015
Begintijd: 10:02 uur
Duur: 68 minuten
Seizoen: Summer
Moeilijkheid: 2/5
Bestandstype: .rwp

Terug naar “HSL Amsterdam-Antwerpen”