Zwolle, pfff ....
Het verder prachtig uitgevoerde Zwolle blijft problemen geven met 16 GB RAM en 12 GB VRAM.
Komend vanuit Wezep zakken de fps in elkaar zodra je trein de helling af is gereden.
Om volop van Zwolle te genieten heb ik de trein stil gezet en de World Editor geopend.
Na een paar minuten waren alle assets geladen volgens mij, en ben ik een paar keer boven het emplacement en station gevlogen. Je ziet TSC dan zwoegen om alles op te bouwen.
Na terugkeer bij mijn trein blijkt er nog steeds een stuk bovenleiding te ontbreken:
Ik ben in tweede instantie met de Route Editor ook nog eens over deze plek gevlogen en daar ontbrak ook dat ene stuk bovenleiding.
Is dit bij anderen ook zo?
Zie onderin het enorme aantal assets, vexels en prims die nodig zijn voor dit waarheidsgetrouwe resultaat.
Het lijkt mij zinloos om het emplacement van treinen te voorzien, normaal staat het er vol mee en volgens mij hebben we geen low-poly statisch NS materieel. Ga het natuurlijk wel proberen en zie wel welke fps het oplevert. Moet dan volgens mij eerst QD Consists en Fragments bouwen zodat de treinen in één keer neergezet kunnen worden. Met die Consists kan dan weer gemakkelijk AI verkeer opgezet worden
Binnenkomst in Zwolle verder heel herkenbaar, uitrijden met 130 km/h vanaf Wezep, tractieloos de helling op, het geluid van de IJsselbrug, het overzicht over het opstelterrein vanaf de dijk, die betonnen dino's in het park, knerpend en knarsend die bochten bij de vm lijnwerkplaats door, de halfronde kap, het witte stationsgebouw ....
Ben nog niet verder gekomen met mijn verkenning dan QD Harderwijk-Zwolle vv, en het ziet er allemaal prachtig uit. Mooi gelegd spoor en alle seinen werken volgens mij naar behoren.
Ik wil wel wat meer kadeng-kadeng of
clickety-clack horen, en dat is volgens mij in een definitie ergens in de spoor-assets vastgelegd. Nu hoor je alleen de wissels. Is er een trigger die bijvoorbeeld bij die ATB smoorspoelen of overweg secties een geluid kan laten horen? Anders maar random om de 3-400 meter.