Update Achterhoek en Twentelijnen

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.

Moderator: Rubku_NL

DutchSims200
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Update Achterhoek en Twentelijnen

Bericht door DutchSims200 »

Even een vraagje ik hoorde het nieuws dat Chris van ChrisTrains versie 4.0 van de Mat 64 heeft uitgebracht nou zijn de standaard activiteiten die op de route zitten allemaal gemaakt voor v 3.0 van de Mat 64 is het nu niet nodig om de route zelf ook een update te geven zodat de route ook gereed is voor de nieuwe versie of komen er voor deze route geen updates meer

Rubku_NL
Download Manager
6
Gegeven waarderingen: 868 keren
Ontvangen waarderingen: 1821 keren

Re: Update Achterhoek en Twentelijnen

Bericht door Rubku_NL »

Je haalt hier 2 dingen door elkaar.
De route heeft zelf niet met de treinen of updates daar van te maken.
Wel alle scenario's waar een mat64 in zit die voor 5 Juli 2026 is gemaakt werken niet meer, om dat alle oude treinen vervangen zijn door een place holder, incl. repaints. Deze scenario's moeten eerst door de maker worden geüpdatet of verwijderd worden.

Er is wel 1 of meer scenario's die met de route mee komen waar de mat64 in zit, dus deze werken niet meer.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Christian983
5
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 130 keren

Bericht door Christian983 »

De route zelf heeft geen update nodig na het uitkomen van de nieuwe versie van de Mat 64. Het enige wat nu gebeurd is is dat scenario's met de oude versie van de Mat 64 praktisch niet meer te spelen zijn. Alle oude versies van de Mat 64 zullen te zien zijn als gebroken consist. Het is dus aan scenario bouwers om de nodige nieuwe sceanrio's te bouwen, of om oude scenario's aan te passen met het nieuwe model van de Mat 64.
Deze gebruikers waarderen Christian983 voor dit bericht:
Rubku_NL

simonewerro
6
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 146 keren

Bericht door simonewerro »

Ik heb al geprobeerd met loco swap de oude plan v met de nieuwe te wisselen. Foutmeldingen. Ik ga het nog een keer met de scenario editor proberen. Of heeft iemand anders dat al geprobeerd?

DutchSims200
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Bericht door DutchSims200 »

waar het eigenlijk dus op neer komt is ik kan eigenlijk de volledige route afschijven of is het probleem ook opgelost als ik de route verwijder en hem opnieuw installeer en versie 3.0 van de Mat 64 ga installeren maar dan zit ik nog met het probleem dat de Repaint Pack van de Mat 64 gemaakt is voor de nieuwe versie dus die werkt niet meer of is de oude versie van het repaint pack nog ergens te krijgen

MichaelO
6
Gegeven waarderingen: 563 keren
Ontvangen waarderingen: 526 keren

Bericht door MichaelO »

Hoezo nou weer een hele route afschrijven? Er komen vanzelf nieuwe scenario's waarin de nieuwe Mat'64 verwerkt zit. Buiten het feit om dat niet elk scenario de mat'64 gebruikt, die scenario's werken dus nog prima. Toevallig heb ik 1 van mijn scenario's bijgewerkt voor de nieuwe versie van de Mat'64. Die zal ik binnenkort even inleveren bij het download team.
simonewerro schreef:
07 jul 2026, 17:42
Ik heb al geprobeerd met loco swap de oude plan v met de nieuwe te wisselen. Foutmeldingen. Ik ga het nog een keer met de scenario editor proberen. Of heeft iemand anders dat al geprobeerd?
locoswap gaat niet werken, simpelweg omdat de code van het rijtuig, waar bijvoorbeeld het treinstelnummer in staat, die de oude mat'64 heeft niet compatible is met de niewe versie. Als je de treinstellen wil vervangen moet je de scenario editor openen en de treinstellen daar vervangen. Dit heeft Chris allemaal mooi uitgelegd in de video die hij heeft gemaakt over de 4.0.0 update.
Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht:
Rubku_NL
Routebouwer HSL Amsterdam - Antwerpen v4.1
Afbeelding

Christian983
5
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 130 keren

Bericht door Christian983 »

Er is niks mis met de route, alleen scenario's werken gewoon niet meer waar een Mat 64 in zit...
Deze gebruikers waarderen Christian983 voor dit bericht:
Rubku_NL

simonewerro
6
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 146 keren

Bericht door simonewerro »

#Michaelo
Dom dom. Ik had even de video moeten bekijken. Treinen in de scenario editor wisselen is idd een koud kunstje.
Deze gebruikers waarderen simonewerro voor dit bericht:
MichaelO

Terug naar “Vragen”