Retro Canvas Route v2.1
-
Wilbur Graphics
- 1
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Retro Canvas Route v2.1
De update naar versie 4.0.0. van Mat ’64 door ChrisTrains is in vele opzichten geweldig geworden. Chris zag zich echter genoodzaakt tot het loslaten van de onderlinge uitwisselbaarheid met Mat’64 uit voorgaande versies. Omdat dit materieeltype in vrijwel alle scenario’s van de Retro Canvas Route wordt ingezet, hetzij als spelertrein, AI-verkeer of loose consist heb ik de 'witte blokkendozen' in alle daarvoor in aanmerking komende scenario’s door de nieuwe uitvoering te vervangen. Het resultaat staat als Versie 2.1 voor je klaar op downloadpagina.

- Deze gebruikers waarderen Wilbur Graphics voor dit bericht (totaal 5):
- Rob • Marklin • Rob_zeeland • Wadlopertje • Iskult
-
Marklin
- 6
- Gegeven waarderingen: 2916 keren
- Ontvangen waarderingen: 3163 keren
Re: Retro Canvas Route v2.1
Mooi dat de Mat64 vervangen is, maar er is wel vergeten de .bak, .bak1 enz. bestanden te verwijderen en een aanzienlijk aantal zijn voordat je het bestand maakte.
Althans dit ervaar ik met het bestand wat gisteren is opgehaald, of is er soms een nieuw bestand geplaatst?, zo ja dat veranderd de zaak.
Zie een gedeelte ervan:

Althans dit ervaar ik met het bestand wat gisteren is opgehaald, of is er soms een nieuw bestand geplaatst?, zo ja dat veranderd de zaak.
Zie een gedeelte ervan:

- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Wilbur Graphics
-
Treinspotter
- 4
- Gegeven waarderingen: 79 keren
- Ontvangen waarderingen: 63 keren
- Deze gebruikers waarderen Treinspotter voor dit bericht:
- Wilbur Graphics
-
WFC2803
- 6
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Goedendag, ik heb een formele steam versie en daarnaast een test versie van Railworks.
Bij het opstarten wordt er niet (expliciet) gevraagd naar de locatie van de Steam/Railworks versie. Het resultaat is dat noch in de license versie noch in de test versie de betreffende Assets/Content/etc bestanden worden geinstalleerd!
Is het mogelijk om de Assets en Content files als separate zip-bestanden aan te leveren?
MvrGr, Wim
Bij het opstarten wordt er niet (expliciet) gevraagd naar de locatie van de Steam/Railworks versie. Het resultaat is dat noch in de license versie noch in de test versie de betreffende Assets/Content/etc bestanden worden geinstalleerd!
Is het mogelijk om de Assets en Content files als separate zip-bestanden aan te leveren?
MvrGr, Wim
-
Treinspotter
- 4
- Gegeven waarderingen: 79 keren
- Ontvangen waarderingen: 63 keren
After starting the installer you will be prompted to
- Select a language (Dutch/English/French/German)
- Accept the licence agreement (EULA)
- Only once: Indicate an alternative path to the installation folder (default is ../SteamApps/Railworks/etc.)
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 6
- Gegeven waarderingen: 891 keren
- Ontvangen waarderingen: 1846 keren
De eerste keer wordt je gevraagd waar je het wilt installeren.
De tweede keer gebeurt dit niet meer, omdat Windows je keuze van de eerste keer onthoudt, dus je kunt deze niet meer wijzigen.
Zo werkt dit type .exe-bestand nu eenmaal.
En wat je veder met je TS doet heeft in geen enkele vorm te maken met de .exe
De tweede keer gebeurt dit niet meer, omdat Windows je keuze van de eerste keer onthoudt, dus je kunt deze niet meer wijzigen.
Zo werkt dit type .exe-bestand nu eenmaal.
En wat je veder met je TS doet heeft in geen enkele vorm te maken met de .exe
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
- Wilbur Graphics
-
Rob
- 6
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
In het scenario 11 Stoptrein Boogezand-Langevoort staat nog een losse consist die wellicht over het hoofd gezien is en nog niet is vervangen door de update van de Mat'64. Deze staat net na vertrek uit Westeinde.
Zie screenshot voor de coördinaten.

Groeten
Rob
Zie screenshot voor de coördinaten.

Groeten
Rob
-
Wilbur Graphics
- 1
Dankjewel Rob, voor deze tip. Ik ga ermee aan de slag. Het blijft mensenwerk, maar de 'Jacht op de witte blokkendozen' wordt voortgezet 
- Deze gebruikers waarderen Wilbur Graphics voor dit bericht (totaal 2):
- Kcalk_04 • ldjtje
-
Marklin
- 6
- Gegeven waarderingen: 2916 keren
- Ontvangen waarderingen: 3163 keren
Ja, er zitten nogal wat oa. Mat64 consisten in gezien alle scenario's van deze route.
Onderstaand een txt bestandje, mogelijk kun je er wat mee:
Download RCR.txt bestand.
Onderstaand een txt bestandje, mogelijk kun je er wat mee:
Download RCR.txt bestand.
-
Wilbur Graphics
- 1
Merci, ik zal de Mat'64 naampjes uit jouw TSTools printje even checken met de CT assets map. Zo op het eerste gezicht heb ik alle witte blokkendozen al vervangen.
- Deze gebruikers waarderen Wilbur Graphics voor dit bericht:
- Marklin
-
Wilbur Graphics
- 1
We kunnen er nu van uitgaan dat met v2.1 (build 20270722) alle witte blokkendozen uit de route zijn vervangen, met dank aan de medetreinsimmers die hebben gereageerd.
@ Marklin: De installer is nu uitgebreid met een functie die achtergebleven .bak-bestanden uit de map Scenarios verwijdert. Dit zijn backups die door TSTools ongemerkt worden aangemaakt als je dat gereedschap hebt gebruikt voor aanpassingen 'onder de motorkap'. Alle beetjes helpen bij het optimaliseren van de processorbelasting, immers elk bestandje wordt bij de start van TS van opslagmedium naar het werkgeheugen gekopieerd.
@ Marklin: De installer is nu uitgebreid met een functie die achtergebleven .bak-bestanden uit de map Scenarios verwijdert. Dit zijn backups die door TSTools ongemerkt worden aangemaakt als je dat gereedschap hebt gebruikt voor aanpassingen 'onder de motorkap'. Alle beetjes helpen bij het optimaliseren van de processorbelasting, immers elk bestandje wordt bij de start van TS van opslagmedium naar het werkgeheugen gekopieerd.
- Deze gebruikers waarderen Wilbur Graphics voor dit bericht (totaal 3):
- Marklin • Wadlopertje • Rob
-
jan-van-tellingen
- 5
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Beste Wilbert,
Ik wil je complimenteren over de fantastische nieuwe stadsgezichten en dorpen. En de jaren dertig woningen.
Echt Nederlandse architectuur zoals het hoort (niet Duits of Engels). Stedenbouwkundig klopt het.
Als Architect kan ik niets anders zeggen dat ik dit top vind.
Ik heb nu op diverse routes o.a. Noord West Nederland, de woningen en steden aangepast zoals het hoort.
Ik ben je heel dankbaar. Ik geniet nu als ik Amsterdam binnen rijd met de Mat 64.
Dankbare genieter Jan 48
Ik wil je complimenteren over de fantastische nieuwe stadsgezichten en dorpen. En de jaren dertig woningen.
Echt Nederlandse architectuur zoals het hoort (niet Duits of Engels). Stedenbouwkundig klopt het.
Als Architect kan ik niets anders zeggen dat ik dit top vind.
Ik heb nu op diverse routes o.a. Noord West Nederland, de woningen en steden aangepast zoals het hoort.
Ik ben je heel dankbaar. Ik geniet nu als ik Amsterdam binnen rijd met de Mat 64.
Dankbare genieter Jan 48
- Deze gebruikers waarderen jan-van-tellingen voor dit bericht:
- k_j_k
-
saurer580
- 6
- Gegeven waarderingen: 688 keren
- Ontvangen waarderingen: 121 keren
Dank voor je update van de route.
Ik heb de route verwijderd en opnieuw geinstalleerd met de laatste versie.
Kom helaas bij het scenario 03 Intercity Langvoort-Westeinde bij het binnen rijden van station Kamphuis toch nog een wit blok tegen ipv een mat64.
vriendelijke groet,
Ruud
Ik heb de route verwijderd en opnieuw geinstalleerd met de laatste versie.
Kom helaas bij het scenario 03 Intercity Langvoort-Westeinde bij het binnen rijden van station Kamphuis toch nog een wit blok tegen ipv een mat64.
vriendelijke groet,
Ruud