Wat kan AI voor Railworks Classic betekenen?

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Frison
6
Gegeven waarderingen: 1651 keren
Ontvangen waarderingen: 9701 keren

Wat kan AI voor Railworks Classic betekenen?

Bericht door Frison »

Nou, dat is veel. :loveit:

Met een paar simpele opdrachten kan je met ChatGPT verbluffende resultaten bereiken. Wat anders met bijvoorbeeld Photoshop of Paintshop veel tijd in beslag neemt en ook nog vaak een belabbert resultaat heeft, kan nu in enkele minuten gedaan worden met een verbluffend resultaat. :stuck_out_tongue:

Als deze optie eerder ter beschikking was geweest, zagen vele van mijn objecten er beduidend beter uit ben ik bang. :thinking:

Daarom wil ik de komende tijd eens rustig door alles heenlopen en bekijken wat er zoal aangepast kan worden. Het enige probleem is, dat de meeste objecten al zo oud zijn dat het eigenlijk niet meer renbdabel is om deze door Chris te laten opnemen in de installatiebestanden die o.a. ook hier in de download te vinden zijn.

Wat ik eigenlijk voor ogen heb, is de betreffende objecten als .RWP op mijn Google Drive te plaatsen. Ze zijn tenslotte niet direct noodzakelijk voor het gebruik ervan. Misschien is het het bij voldoende aanbod van het aantal updates om hier dan in een later stadium alsnog een speciale patch voor te maken, die alles dan in één keer kan updaten.

Andere ideeën hierover zijn uiteraard welkom.
Ook kan je hier aangeven welke objecten voor een update in aanmerking komen, dan hoef ik zelf niet alles na te lopen.
Voor toekomstige objecten, als die er komen zal zeker gebuikt gemaakt worden van de AI techniek op het gebied van texturing, dat wil ik wel aangeven.

Tot slot enkele voorbeelden:

Afbeelding

En met een simpele opdracht: "Verwijder alles voor het gebouw"

Afbeelding

Idem:

Afbeelding

Afbeelding

Het maken van een "Bump map"

Afbeelding

Afbeelding

En nog een laatste voorbeeld van "Verwijder alles voor het gebouw"

Afbeelding

Afbeelding

Maar zelfs deel opdrachten, zoals "verwijder de NS automaat" of de "bank" of de "boom" werkt uitstekend.
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 7):
MarklinPjotter59hanstreintjeRob_zeelandDanielmkasthijssaurer580
Verstand komt met de jaren, maar dat is niet altijd duidelijk.

mkasthijs
6
Gegeven waarderingen: 2436 keren
Ontvangen waarderingen: 2485 keren

Re: Wat kan AI voor Railworks Classic betekenen?

Bericht door mkasthijs »

Zeer fraai en zeer mooi :D
Misschien kun je eens kijken of je de texture van de 9-oog verkeerslichten kan updaten. (Dan bedoel ik alleen de lampen). Dit is nu texture van Wikipedia, maar misschien kun je nu met AI hier iets meer mee, is maar een suggestie :D

Veel succes ermee :D

En je kan overwegen (maar dat laat ik aan jou) om de AI gemaakte nieuwe objecten (dus geen updates op bestaande objecten) in een Scenery pakket 7 te zetten of een scenery pakket AI 1

Mochten er dan mensen zijn die fel tegen AI zijn, hebben ze zelf de keuze om wel of niet het AI objecten pakket te installeren. Dat ze dan objecten missen is dan hun eigen keuze.
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.5

Frison
6
Gegeven waarderingen: 1651 keren
Ontvangen waarderingen: 9701 keren

Bericht door Frison »

mkasthijs schreef:
17 aug 2026, 10:44
Zeer fraai en zeer mooi :D
Misschien kun je eens kijken of je de texture van de 9-oog verkeerslichten kan updaten. (Dan bedoel ik alleen de lampen). Dit is nu texture van Wikipedia, maar misschien kun je nu met AI hier iets meer mee, is maar een suggestie :D
Dat heeft voor een bijzaak object weinig tot geen zin. Natuurlijk wordt de texture verbetert maar of dat vanuit trein oogpunt zinvol is? :thinking:

Origineel:
Afbeelding

Bewerkte versie:
Afbeelding
En je kan overwegen (maar dat laat ik aan jou) om de AI gemaakte nieuwe objecten (dus geen updates op bestaande objecten) in een Scenery pakket 7 te zetten of een scenery pakket AI 1
Nee, dat lijkt mij geen juiste oplossing want dan moeten de gewijzigde objecten ook daadwerkelijk vervangen worden door de routebouwer. Bestaande textures updaten is het meest logisch om op het origineel geplaatste object te doen. Alleen de manier van beschikbaar stellen is nog even de vraag.
Verstand komt met de jaren, maar dat is niet altijd duidelijk.

mkasthijs
6
Gegeven waarderingen: 2436 keren
Ontvangen waarderingen: 2485 keren

Bericht door mkasthijs »

Dan laten we het zo zoals het is.
Je hebt wel gelijk, het is een bijzaak object :wink:

Het was ook meer een idee om bijv die lege ongebruikte witte cirkels weg te halen. Richting dit
Afbeelding

En het andere punt.
Helemaal prima, was maar een idee ;)
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.5

Terug naar “Objecten”