Scenario gebonden assets
Moderator: Rubku_NL
-
spikehiemstar
- 4
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 103 keren
Scenario gebonden assets
Hallo! Ik ben bezig met het maken van een scenario welke zich afspeelt in 1996, om die reden wou ik ook in enkel dit scenario de bussen op het busstation van Leeuwarden aanpassen. Beetje zoals je dat ook met de CTA's van Christrains kan doen. Nou zitten er in 'T Olielijntje V3 zogeheten B88 bussen, welke ik graag zou willen plaatsen in enkel dit scenario. Is dit ook een mogelijkheid?
Alvast hartelijk bedankt!
Alvast hartelijk bedankt!

As it net kin sa't it moat, dan moat it mar sa't it kin!
-
Rubku_NL
- Download Manager
- 6
- Gegeven waarderingen: 918 keren
- Ontvangen waarderingen: 1898 keren
Re: Scenario gebonden assets
Ja en Nee.
Ja je kan diverse objecten in de scenario editor plaatsen, echter kan geen bestanden objecten vervangen of verwijderen.
De cta's werken via een tricker.
Nu weet ik zo 123 niet op de genoemde objecten ook door de bouwer zo zijn ingesteld dat je ze in de scenario editor kunt gebruiken.
Mocht dit niet het geval zijn kan je altijd de .bin open en het volgende aanpassen:
naar:
Let wel op dat dit alleen werkt bij losse objecten, lofts roads en sporen kunnen niet worden geplaatst in de scenario editor.
Alles wat je in de scenario editor plaatst word als benodigdheden vermeld, gezien je ook objecten kunt toevoegen die standaard niet door de route gebruikt zijn.
Ja je kan diverse objecten in de scenario editor plaatsen, echter kan geen bestanden objecten vervangen of verwijderen.
De cta's werken via een tricker.
Nu weet ik zo 123 niet op de genoemde objecten ook door de bouwer zo zijn ingesteld dat je ze in de scenario editor kunt gebruiken.
Mocht dit niet het geval zijn kan je altijd de .bin open en het volgende aanpassen:
Code: Selecteer alles
<ValidInScenarios d:type="cDeltaString">eFalse</ValidInScenarios>Code: Selecteer alles
<ValidInScenarios d:type="cDeltaString">eTrue</ValidInScenarios>Alles wat je in de scenario editor plaatst word als benodigdheden vermeld, gezien je ook objecten kunt toevoegen die standaard niet door de route gebruikt zijn.
-
Kcalk_04
- 3
- Gegeven waarderingen: 1092 keren
- Ontvangen waarderingen: 301 keren
Meestal kan je assets wel in je scenario plaatsen. Maar de bussen die reeds in de route staan zijn niet aan te passen, deze blijven gewoon staan.
-
spikehiemstar
- 4
Rubku_NL: Alvast dank voor de informatie, ik zal het eens een kans geven. Op hoop van zegen!
Kcalk_04: Dat zou jammer zijn, gezien de wagens die er op het busstation staan niet binnen het tijdsbeeld vallen. Nou betekent dat niet dat het scenario verpest is, maar puur voor het tijdsbeeld is het van waarde.
Zou iemand mij wellicht kunnen vertellen onder welke naam de volgende asset te vinden is: Scenery~Vehicles~Bus B88~B88 Standaardstreekbus.xml
Dank voor beide reacties!
Kcalk_04: Dat zou jammer zijn, gezien de wagens die er op het busstation staan niet binnen het tijdsbeeld vallen. Nou betekent dat niet dat het scenario verpest is, maar puur voor het tijdsbeeld is het van waarde.
Zou iemand mij wellicht kunnen vertellen onder welke naam de volgende asset te vinden is: Scenery~Vehicles~Bus B88~B88 Standaardstreekbus.xml

-
Frison
- 6
- Gegeven waarderingen: 1656 keren
- Ontvangen waarderingen: 9734 keren
Dit is in de meeste gevallen niet toegestaan en komt neer op het aanpassen van de bestanden die door de objectbouwer ter beschikking zijn gemaakt.Rubku_NL schreef: ↑20 aug 2026, 16:25
Mocht dit niet het geval zijn kan je altijd de .bin open en het volgende aanpassen:naar:Code: Selecteer alles
<ValidInScenarios d:type="cDeltaString">eFalse</ValidInScenarios>Code: Selecteer alles
<ValidInScenarios d:type="cDeltaString">eTrue</ValidInScenarios>
Je zal hier dus altijd eerst toestemming voor moeten vragen!
Bij mijn objecten laat ik doelbewust sommige objecten wel toepassen maar de meeste objecten zijn niet voor gebruik in een scenario. Dat heeft natuurlijk een reden.
-
spikehiemstar
- 4
Dank voor de toelichting, gelukkig zeg je het VOOR ik eraan begonnen was! 

-
Frison
- 6
KerAp is de maker.spikehiemstar schreef: ↑20 aug 2026, 16:33
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- spikehiemstar
-
Kcalk_04
- 3
Konden dat soort dingen maar haha, dat zou een stuk meer immersion geven voor historische scenario's op hedendaagse routes hahaspikehiemstar schreef: ↑20 aug 2026, 16:33Kcalk_04: Dat zou jammer zijn, gezien de wagens die er op het busstation staan niet binnen het tijdsbeeld vallen. Nou betekent dat niet dat het scenario verpest is, maar puur voor het tijdsbeeld is het van waarde.
-
Marklin
- 6
- Gegeven waarderingen: 2978 keren
- Ontvangen waarderingen: 3204 keren
Heb eens gekeken en deze streekbus staat op eFalse, d.w.z. dat het niet standaard in de scenario editor lijst geselecteerd kan worden.
Oftewel je zult eFalse moeten vervangen met eTrue zoals Rubku aangeeft, dan pas komt de streekbus in de lijst te staan om in de scenario editor geplaatst te kunnen worden.
Oftewel je zult eFalse moeten vervangen met eTrue zoals Rubku aangeeft, dan pas komt de streekbus in de lijst te staan om in de scenario editor geplaatst te kunnen worden.
-
Frison
- 6
Teun, lees eens een stukje terug wat ik geschreven heb over niet toegestaan enz.. 
Ik heb zo maar de indruk, dat KerAp het niet fijn vindt als je in zijn bestanden gaat zitten knoeien, net als ik zelf trouwens.
Ik heb zo maar de indruk, dat KerAp het niet fijn vindt als je in zijn bestanden gaat zitten knoeien, net als ik zelf trouwens.
-
Kcalk_04
- 3