NoordOost Nederland V7.5
-
mkasthijs
- 6
- Gegeven waarderingen: 2478 keren
- Ontvangen waarderingen: 2537 keren
Re: NoordOost Nederland V7.5
Nogmaals wij gaan niet naar Naarden-Bussem toe he. Bij het begin van de Veertigmorgen plas start het spoor pas (vanaf Naarden-Bussem gezien)
Verder ligt er niks richting Naarden-Bussem. Dus de route start bij ons echt middenin het bos vanaf Naarden-Bussem.
Bij Weesp start het spoor vanaf de spoorbrug Diemen-Weesp richting Weesp.
En ja, het houdt op ergens ja. We heten ook NoordOost Nederland. Het is bijna al NoordOost en centraal Nederland geworden, hihi.
Verder ligt er niks richting Naarden-Bussem. Dus de route start bij ons echt middenin het bos vanaf Naarden-Bussem.
Bij Weesp start het spoor vanaf de spoorbrug Diemen-Weesp richting Weesp.
En ja, het houdt op ergens ja. We heten ook NoordOost Nederland. Het is bijna al NoordOost en centraal Nederland geworden, hihi.
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.5
-
Clipmeneernl
- Teamlid
- 6
- Gegeven waarderingen: 325 keren
- Ontvangen waarderingen: 671 keren
Mooie plaatjes zo!
Even over de tracks.bin.
Is het geen optie om de route te splitsen? Dat je bijvoorbeeld alle noordelijke nevenlijnen (Leeuwarden/Eemshaven/Delfzijl - Groningen) eruit trapt en dat in een andere route zetten.
Of eventueel een knip maken in Zwolle. Met een Noordelijke variant en een zuidelijke variant van de route. Een heel scenario van Leeuwarden/Groningen naar Almere maken gaat toch niet lukken, daarvoor rijden er teveel treinen en is de route te groot. Zwolle lijkt mij een perfect punt voor een knip. Ook rijden de meeste mensen liever scenario's van onder een uur, en ook daarvoor is Zwolle perfect.
Tevens kan je met een knip in Zwolle. De boel minder zwaar maken dan dat het nu is. Want dan hoeft in bijvoorbeeld de noordelijke versie niet het gehele opstelterrein van Zwolle erin.
Zo krijg je weer wat tracks.bin mogelijkheden erbij voor toekomstige uitbreidingen, als daar nog behoefte voor is. Routebouwen zal nooit uit je systeem gaan, en er gaat vast een dag komen dat je weet zin hebt in iets nieuws
Ik zou die optie serieus overwegen. Mocht je niet weten hoe je het beste een route kan splitsen? Laat het dan maar even weten. Misschien dat een Rubku of andere routebouwers wel even kunnen helpen.
Verder zijn jullie goed op weg zo!
Even over de tracks.bin.
Is het geen optie om de route te splitsen? Dat je bijvoorbeeld alle noordelijke nevenlijnen (Leeuwarden/Eemshaven/Delfzijl - Groningen) eruit trapt en dat in een andere route zetten.
Of eventueel een knip maken in Zwolle. Met een Noordelijke variant en een zuidelijke variant van de route. Een heel scenario van Leeuwarden/Groningen naar Almere maken gaat toch niet lukken, daarvoor rijden er teveel treinen en is de route te groot. Zwolle lijkt mij een perfect punt voor een knip. Ook rijden de meeste mensen liever scenario's van onder een uur, en ook daarvoor is Zwolle perfect.
Tevens kan je met een knip in Zwolle. De boel minder zwaar maken dan dat het nu is. Want dan hoeft in bijvoorbeeld de noordelijke versie niet het gehele opstelterrein van Zwolle erin.
Zo krijg je weer wat tracks.bin mogelijkheden erbij voor toekomstige uitbreidingen, als daar nog behoefte voor is. Routebouwen zal nooit uit je systeem gaan, en er gaat vast een dag komen dat je weet zin hebt in iets nieuws
Ik zou die optie serieus overwegen. Mocht je niet weten hoe je het beste een route kan splitsen? Laat het dan maar even weten. Misschien dat een Rubku of andere routebouwers wel even kunnen helpen.
Verder zijn jullie goed op weg zo!
- Deze gebruikers waarderen Clipmeneernl voor dit bericht:
- Jopke
Routebouwer "De Beerdrechtse Velden Route"
-
mkasthijs
- 6
Hey Clip,
Dit scenario ligt inderdaad op onze ideeën plank.
Ik kan wel even een schets geven van de verre, verre, VERRE toekomst.
Dit is het plan tot (pak en beet) 2040, ja dat is over 14 jaar:
En dan is het zeker wel 2040
Dit scenario ligt inderdaad op onze ideeën plank.
Ik kan wel even een schets geven van de verre, verre, VERRE toekomst.
Dit is het plan tot (pak en beet) 2040, ja dat is over 14 jaar:
- Almere - Weesp nieuwbouw en updates Almere - Hattemerbroek
- Zeer grote vernieuwing Hattemerbroek - Harderwijk
- Zeer grote vernieuwing Onnen - Groningen (in waarschijnlijk meerdere kleinere updates)
- En daarna, splitsen NONL in NN (Noordelijke Nevenlijnen) met (Groningen - Leeuwarden, Groningen - Eemshaven en Groningen - Delfzijl) en NONL met de rest.
- Kijken naar Groningen - Veendam/Leer
- Zeer grote vernieuwing Groningen - Eemshaven en Groningen - Delfzijl
- Kijken naar Leeuwarden - Stavoren/Leeuwarden - Harlingen
En dan is het zeker wel 2040
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 5):
- Jopke • Kcalk_04 • Accelerat • rabby62 • jpvdveer
-
Kcalk_04
- 3
- Gegeven waarderingen: 1128 keren
- Ontvangen waarderingen: 304 keren
-
mkasthijs
- 6
Thx, ja ik gooi er ook geen jaartallen bij.
Het is klaar als het klaar is, hihi
We zien het wel
Eerst maar V7.5, dat is al groot genoeg.
Het is klaar als het klaar is, hihi
We zien het wel
Eerst maar V7.5, dat is al groot genoeg.
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
- Kcalk_04
-
Marklin
- 6
- Gegeven waarderingen: 3052 keren
- Ontvangen waarderingen: 3235 keren
Tsja dat veranderd de zaak, ik ging ervan uit dat jullie t/m Naarden Bussum zouden gaan.
Er zouden dus komende uit Hilversum bv. rollende start scenario's gemaakt kunnen worden richting Almere wat hiervan de bedoeling was.
Afijn nu is het duidelijk.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- mkasthijs
-
mkasthijs
- 6
Jup.
Dus we gaan nu nog uitbreiden met V7.5.
Daarna zit NONL op zijn max en stoppen de uitbreidingen en gaan we dus alle "oude meuk" om het zomaar te zeggen eens goed updaten.
Want Hattemerbroek - Harderwijk en Meppel - Onnen kunnen wel een grote opknapbeurt krijgen.
En dan eindelijk komt dan ook het nieuwe Hoogeveen en vernieuwde Beilen er in.
En dus daarna gaan we het plan van Clip vooralsnog uitvoeren en knippen, maar geen idee hoe de TSC wereld en dan uit ziet.
Dus we gaan nu nog uitbreiden met V7.5.
Daarna zit NONL op zijn max en stoppen de uitbreidingen en gaan we dus alle "oude meuk" om het zomaar te zeggen eens goed updaten.
Want Hattemerbroek - Harderwijk en Meppel - Onnen kunnen wel een grote opknapbeurt krijgen.
En dan eindelijk komt dan ook het nieuwe Hoogeveen en vernieuwde Beilen er in.
En dus daarna gaan we het plan van Clip vooralsnog uitvoeren en knippen, maar geen idee hoe de TSC wereld en dan uit ziet.
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
- denisJura
-
simonewerro
- 6
- Gegeven waarderingen: 107 keren
- Ontvangen waarderingen: 165 keren
een tweetal opmerkingen. Ik ben bezig een scenario te maken waarbij een 2400 vanuit Zwolle een militaire trein in 't Harde ophaalt en weer naar Zwolle brengt.
1. Gezien van uit Zwolle en voor Wezep, zo ongeveer bij 81,5 krijg ik in de HUD een snelheid van 13 km/uur te zien waarbij de baanvaksnelheid toch 130 is. Deze 13 km/uur staat voor een paar honderd meter in de HUD.
2. Het inrijsein bij 't Harde, komend uit Zwolle, blijft op rood staan terwijl de rijweg staat ingesteld naar spoor 3. Tab drukken helpt niet (verschijnt geen melding) en ik kan desondanks naar spoor 3 rijden. Er is ook geen rijweg voor een tegemoetkomende trein ingesteld. Ligt daar een link niet goed? Ik ben niet bedreven in de route editor en kan dit niet zelf vinden. Oh ja het laatste seinenpakket van Coha 5.2 is geïnstalleerd.
Gr Erik
1. Gezien van uit Zwolle en voor Wezep, zo ongeveer bij 81,5 krijg ik in de HUD een snelheid van 13 km/uur te zien waarbij de baanvaksnelheid toch 130 is. Deze 13 km/uur staat voor een paar honderd meter in de HUD.
2. Het inrijsein bij 't Harde, komend uit Zwolle, blijft op rood staan terwijl de rijweg staat ingesteld naar spoor 3. Tab drukken helpt niet (verschijnt geen melding) en ik kan desondanks naar spoor 3 rijden. Er is ook geen rijweg voor een tegemoetkomende trein ingesteld. Ligt daar een link niet goed? Ik ben niet bedreven in de route editor en kan dit niet zelf vinden. Oh ja het laatste seinenpakket van Coha 5.2 is geïnstalleerd.
Gr Erik
-
mkasthijs
- 6
Heb je iets meer info voor mij met screens?
-
simonewerro
- 6
- Gegeven waarderingen: 107 keren
- Ontvangen waarderingen: 165 keren
Ik heb voor jou de screen van de 13 km/uur.

Mbt tot punt 2. Ik had de wagens voorbij de grens van 't Harde spoor 3 staan. Consist was kennelijk iets te lang. Dit aangepast en nu werkt het binnenrijden op spoor 3 naar behoren, met de juiste seinopvolging. Ik ga verder knutselen.
Alvast bedankt.
Gr Erik

Mbt tot punt 2. Ik had de wagens voorbij de grens van 't Harde spoor 3 staan. Consist was kennelijk iets te lang. Dit aangepast en nu werkt het binnenrijden op spoor 3 naar behoren, met de juiste seinopvolging. Ik ga verder knutselen.
Alvast bedankt.
Gr Erik
-
mkasthijs
- 6
Warempel, het klopt nog ook...
Al vele vele jaren (2018) zit deze fout erin, maar omdat niemand goederen rijdt, zie je dit niet.
Wordt gefixt in V7.5

Al vele vele jaren (2018) zit deze fout erin, maar omdat niemand goederen rijdt, zie je dit niet.
Wordt gefixt in V7.5