Crashen van scenario

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.

Moderator: Rubku_NL

Kevinolov
1
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Crashen van scenario

Bericht door Kevinolov »

Ik heb het scenario: met een ICNG van Apeldoorn naar Enschede gedownload en het spelen ervan gaat prima, totdat ik het station van Apeldoorn uitrij. Dan crasht TS elke keer (mode DRIVE). Ik heb alle addons die je nodig hebt. TS geeft ook niet aan dat ik dingen mis. Weet iemand hoe dit kan?
Afbeelding
Afbeelding

Marklin
6
Gegeven waarderingen: 3110 keren
Ontvangen waarderingen: 3274 keren

Re: Crashen van scenario

Bericht door Marklin »

Nja dat kan verschillende oorzaken hebben, maar ervaar je dit ook als jij de setting wat naar beneden bijstelt?
Afbeelding

Prettige Reis!

Rubku_NL
Download Manager
6
Gegeven waarderingen: 934 keren
Ontvangen waarderingen: 1955 keren

Bericht door Rubku_NL »

Helaas heeft Apeldoorn in AenT een rare probleem waar we nog steeds niet achter zijn, en het is ondertussen zeer bekend dat die vaak voor komt.
Dat zijn bij het test werkt was voor ons ook al een verassing, gezien bijna elke scenario te hier start het niet doet.

Wellicht dat hier in de toekomst nog verandering in komen maar dat hangt af van de bouwer van de route
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Marklin
6

Bericht door Marklin »

Rubku_NL schreef: ↑
07 okt 2026, 23:42
Helaas heeft Apeldoorn in AenT een rare probleem waar we nog steeds niet achter zijn, ...
Wat AenT inhoud weet ik ff niet maar heb zojuist dit Scenario tot aan Twello gereden, en heeft men Apeldoorn allang achter je liggen, maar geen crash ondervonden.
Wel moest de Mat64 vervangen worden vanwege de update maar dit terzijde.
Kortom Rob, hoe verklaar je dit dan gezien jou citaat, of is het alleen met de ICNG ....? (bijv. een marker), in iig niet bij een Mat64. :wink:
Afbeelding

Prettige Reis!

Kevinolov
1
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Bericht door Kevinolov »

MIsschien is het zo dat het Train Simulator teveel wordt als een zware trein (ICNG) en een crashgevoelig station (Apeldoorn) bij elkaar komen. Aan mijn computer kan het misschien ook liggen, misschien te weinig RAM? Ik heb namelijk 16 GB. Ik heb even taakbeheer gecheckt, maar daar staat bij het spelen van het scenario op 60 procent.

[EDIT]
Mijn FPS was ook niet erg laag ofzo.
Afbeelding
Afbeelding

Marklin
6

Bericht door Marklin »

Hmm, met de Mat64 ondervond ik geen problemen en dacht zal het toch eens met de ICNG proberen waar de vraag van Kevinolov over ging.
En ook bij dit scenario tot hier geen problemen. (zie knipsel)
Oftewel het ligt niet aan de route c.q. scenario gezien mijn beleving dus snap de redenering van Rubkut (probleem waar we nog steeds niet achter zijn) niet helemaal. :wink:
Kortom het zou een missende Assets kunnen zijn uit een update pakket of zo, een andere verklaring heb ik er niet voor. :thinking:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige Reis!

Rubku_NL
Download Manager
6
Gegeven waarderingen: 934 keren
Ontvangen waarderingen: 1955 keren

Bericht door Rubku_NL »

Als je de route op zichzelf of met slechts een paar treinen – in wezen dezelfde – gebruikt, werkt het naar mijn ervaring wel, maar zodra je een meer realistisch scenario probeert te creëren, is de kans groot dat het niet werkt als je in Apeldoorn begint, vooral als je wat nieuwere treinen gebruikt en, in het bijzonder, andere treinen.

En het vreemdste is dat dit alleen in Apeldoorn gebeurt; de rest van de route heeft hier onder normale omstandigheden nauwelijks of helemaal geen last van.

Let op: we testen alle scenario’s op de hoogste instellingen, dus als een maker de instellingen lager heeft staan en het scenario op volle capaciteit bouwt, kun je er absoluut zeker van zijn dat het niet zal werken.

De reden dat we het op de hoogste instellingen testen is heel simpel: het vergroot de kans dat het onder normale omstandigheden voor iedereen anders wel werkt.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

simonewerro
6
Gegeven waarderingen: 109 keren
Ontvangen waarderingen: 165 keren

Bericht door simonewerro »

Wat mij bij Apeldoorn vaak helpt, is het gebruik van een zg laadscenario. Dit is niet anders dan een kleine scenario waarin een spelerstrein is verwerkt. Dit scenario start je in Apeldoorn en laat je een stukje verderop eindigen. Je beëindigt dan dit scenario maar niet TSC. Vervolgens kies je het scenario dat je wilt rijden. Het voordeel is dat alles in ingeladen en dat een scenario dan wel gestart kan worden. Deze procedure wordt in Duitse fora aangeraden. Ik moet zeggen dat het mij altijd wel geholpen heeft.

Terug naar “Vragen”