Suggestie: Repaints aan soundmods koppelen

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.

Moderator: Rubku_NL

Danddddzzz
6
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 53 keren

Suggestie: Repaints aan soundmods koppelen

Bericht door Danddddzzz »

Hallo beste leden van Dutchsims.nl! Ik heb even een vraagje of eigenlijk meer een suggestie.

Ik maak graag gebruik van repaints en van soundmods die hier te downloaden zijn. Nu merk ik dat als ik een repaint installeer van bijvoorbeeld de Christrains GTW waar ik ook de [DEC] soundmod voor gebruik, dat de repaint de originele geluiden van Christrains gebruikt, in plaats van de soundmods. Nu weet ik wel dat je de .bin bestanden kan aanpassen door \Audio\ te veranderen in \[DEC]Audio\, maar dit werkt niet altijd, want één typefoutje en je hebt gelijk geen geluid meer, ook moet je hiervoor best wel wat ervaring hebben met TS Tools om dit te doen.

Mijn suggestie is: Kan de maker van de repaint niet ervoor zorgen dat een repaint de geluidsbestanden van een soundmod kan overnemen, mocht dat het geval zijn?

Alvast bedankt!

Oh en nu ik toch bezig ben, heb ik even een tip voor de [DEC] GTW soundmod en speciaal voor de elektrische variant. Het is een mooie soundmod waar ik zeer blij mee ben, maar het motorgeluid als je optrekt is niet helemaal zo als het moet zijn.
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.

Rubku_NL
Download Manager
6
Gegeven waarderingen: 934 keren
Ontvangen waarderingen: 1958 keren

Re: Suggestie: Repaints aan soundmods koppelen

Bericht door Rubku_NL »

Over het toevoegen van geluiden aan de repaints kan ik vrij kort zijn: dat gaan we niet doen.

Laat me dit even uitleggen.

De voornaamste reden is dat we niet afhankelijk willen zijn van een andere mod om onze repaints te kunnen gebruiken. Daarnaast zijn er genoeg mensen die liever geen soundmod gebruiken.

Tot slot levert het ook dubbel werk op qua onderhoud, omdat we dan voor iedere variant twee verschillende .bin-bestanden moeten bijhouden.

Bij de GTW valt dat nog wel mee, maar als we dit bijvoorbeeld voor de BR186 zouden doen, hebben we het over ruim 160 locomotieven. Met de extra varianten voor de verschillende sounds erbij is dat simpelweg niet meer te onderhouden.

Bovendien is het aanpassen met TS-Tools helemaal niet zo moeilijk. Op de downloadpagina van de BR186-soundmod heb ik een video geplaatst waarin ik uitleg hoe je dit zelf kunt aanpassen.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Danddddzzz
6

Dank voor de informatie Rubku, alleen is dat niet wat ik helemaal bedoel. Ik geef even een voorbeeld: Vroeger als ik het DCR BR 186 repaint downloadde gebruikten alle locomotieven de soundmod, immers had ik die geïnstalleerd staan en pakten de repaints dat zonder probleem over. Nu als ik bijvoorbeeld het DCR GTW repaint pack installeer grijpen alle repaints terug naar de standaard Christrains geluiden. Niet dat ik daar wat tegen heb, maar de soundmod maakt het wat realistischer in mijn ogen.

Rubku_NL
Download Manager
6
Gegeven waarderingen: 934 keren
Ontvangen waarderingen: 1958 keren

Bericht door Rubku_NL »

De manier hoe de oude mods werkte is bewust veranderd, zo dat de originele bestanden niet worden overschreven.
Ik heb toen wel bij de maker voor gesteld om alleen de proxyxml te overschrijven zo dat de rest on aangetast werd, maar uit eindelijk is voor deze manier gekozen zo als het nu is.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Danddddzzz
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Danddddzzz
6

Oké, dank je wel voor de informatie Rubku! Dan is dat helemaal duidelijk

jpvdveer
6
Gegeven waarderingen: 202 keren
Ontvangen waarderingen: 166 keren

Bericht door jpvdveer »

Jammer is dit wel. Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat soundmods standaard met alle repaints werken. Ik hoop dat een en ander op een gepast moment nogmaals geëvalueerd kan worden.

Danddddzzz
6

Het is inderdaad jammer dat de soundmods niet standaard met de repaints werken, zeker voor mensen die net beginnen aan Train Simulator. Zelf vind ik dat je een beetje handigheid moet hebben met dat programma voordat je .bin bestanden kunt aanpassen en als je een typefout maakt (Bijvoorbeeld van \[DEC]Audio\ \[DEC]Audio maakt zonder \ erachter dan krijg je geen geluid bij gebruik van de repaint en mag je weer het hele pakket opnieuw installeren en dus helemaal opnieuw beginnen, wat best frustrerend kan zijn.

Maar goed. Rubku's uitleg was duidelijk, waarvoor mijn dank.

jpvdveer
6
Gegeven waarderingen: 202 keren
Ontvangen waarderingen: 166 keren

Bericht door jpvdveer »

Je moet je toch niet voorstellen dat, bijvoorbeeld, in Duitsland alle BR101 repaints niet met de mod van linusf zouden werken. Dat werkt daar perfect. Dat moet hier toch ook kunnen zou je toch zeggen.

Danddddzzz
6

Precies. Daarom vind ik het persoonlijk ook jammer dat de repaints hier niet meteen werken met een soundmod. Plus, het bespaart ook nog eens extra werk voor de eindgebruiker als de repaints gewoon met de soundmods werken, want dan hoef je niet zelf 1 voor 1 de .bin bestanden aan te passen en zeker als je al geen snars snapt van TS tools, gelukkig snap ik er nog wat meer van maar je moet je niet voorstellen dat een beginneling dit zomaar 1,2,3 onder de knie heeft.

Terug naar “Vragen”