Door de Covid zit ik al bijna 6 maanden thuis. En met hoe de ontwikkelingen die er tot nu toe uitzien vermoed ik dat daar sowieso nog twee maanden bijkomen of zelfs meer. Voor mijn werk valt er niet echt veel te doen op dit moment, ik ben een evenementenplanner, dus kan ik niet echt iets voor hun betekenen op het moment. Ik doe hier en daar wat kleine dingen voor een secretariaat maar dat is misschien een kleine 8 uur op een week wat ik voor hun besteed. Voor de verder rest heb ik thuis ook weinig te doen, de keukenkastjes zijn dit jaar al een kleine 75 keer schoongemaakt, dat ik een beetje opzoek ben gegaan naar eventuele opvulling voor de rest van de dagen.
Nu zit ik vaak bij Rubku_NL in de stream 's avonds en voor diegene die daar vaak te vinden zijn weten jullie dat hij binnenkort jarig is en aan ons gevraagd heeft scenario's te maken die hij op zijn verjaardagstream dan gaat rijden. Echter heb ik een simpele laptop waardoor het voor mij geen mogelijkheid is om wat voor hem in elkaar te zetten maar het heeft me ondertussen ook een beetje aan het denken gezet.
In plaats van scenario's bouwen waarom niet bedenken of schrijven ?
Ik weet niet of mensen daar interesse in hebben maar niet geschoten is altijd mis. Ik heb de laatste weken meerdere scenario's geschreven voor routes zoals Hart van Nederland, 't Zuiden van Nederland, IJssellijn, Noord West Nederland, HSL, Zuid West Nederland en Noord Oost Nederland.
Hoe ziet dat er ongeveer uit ?
In meeste gevallen zijn het treinseries die of nu rijden of ooit gereden hebben, het materiaal wat men nodig heeft als het gaat om spelerstrein en AI verkeer en een inleidende tekst en eindtekst. Het merendeel van het materiaal komt vanaf Christrains, Dutch Classics of vanaf simtogether. Kortom hetgeen wat de meeste wel hebben plus ik ben niet zo bekend met buitenlandse trainsim communities. Maar mocht iemand bijvoorbeeld beter materiaal voor iets hebben dan kan men dat natuurlijk ook gebruiken.
Ik hoop dat er mensen geïnteresseerd zijn als het gaat om mijn scenario's en zoniet dan niet

Groeten,
Sebas aka Christian983