1. Zet de stuurstroomschakelaar aan.

2. Zet de overbelastings beveiliging aan en vervolgens de compressor in automatische mode

3. Wacht totdat de meter voldoende luchtdruk aangeeft en activeer de stroomafnemers voor en achter.

4. En als laatste zet de verlichting aan en de remschakelaar in de hoge stand.

Bijna vergeten... zet de reverser in de voorwaards stand. Je kunt dit doen via de schakelaar op het paneel of met de standaard "W" en "S" toetsen.
Je kunt nu wegrijden door de schakelwals te gebruiken. Dit gebeurd door middel van de "A" en "D" toetsen. De 1100 is geen sprinter en alles gaat vrij langzaam. Je gebruikt de schakelwals om 3 verschillende fases te bereiken. Dit wordt aangegeven door het oplichten van een groen lampje. De eerste fase is rond de 33 procent, de tweede fase rond 53 procent en de laatste en hoogste stand is 70 procent. Pas wel op dat je langszaam de stroom opvoert door de ampere meter in de gaten te houden. Als je erg snel de schakelwals bedient kan de beveiliging het relais uitzetten waarna je dit opnieuw moet inschakelen.
Je kan de tussenstanden gebruiken voor het langszamer of sneller gaan maar kan deze niet gebruiken om constant in te rijden i.e. je moet altijd in 1 van de 3 fases rijden. In die stand kun je dan de zwakveld generator gebruiken met de toetsen Q en E om de snelheid aan te passen. Klinkt heel complex maar in praktijk erg eenvoudig.
Normaal schakel ik vrij snel door naar de eerste phase 33% en als de maximale toegestane snelheid meer dan 40km/hr is ga ik gelijk door naar 53%. Om naar de maximale snelheid van 130 km / hr te gaan schakel ik door naar 70% en gebruik de zwakveld generator om door te gaan naar 85%. Je kunt dan weer terugschakelen naar 52% wat een ideale stand is om 125 km/hr aan te houden. Vergeet niet altijd met de E toets de zwakveldgenerator terug naar nul te zeten voordat je de schakelwals bedient.
Als je een ratelend geluid hoort is dat de kwiteerbeveiliging. Die hoor je onder de 40km/hr. Met de enter toets kun je dit bevestigen. Als je dat niet doet remt de lok automatisch.
Remmen gebeurd door middel van de J en de L toetsen.
Deze 1100 heeft geen ATB.
Hoop dat dit nuttig is, mocht het niet lukken, laat me weten.