De kracht van AI bij textures

Toch even over wat anders hebben dan treinen? Plaats het hier.
Frison
6
Gegeven waarderingen: 1648 keren
Ontvangen waarderingen: 9657 keren

Re: De kracht van AI bij textures

Bericht door Frison »

Christian983 schreef:
11 aug 2026, 18:54
Qua zinloze weigeringen wil ik daar wel iets over zeggen. Bij ChatGPT is het gewoon vrij simpel. Minderjarig + Naakt = Dikke Nee. Jij zal misschien het kwaad er niet in zien, en dat zullen er waarschijnlijk nog meer denken, maar op het internet zijn er genoeg zieke geesten die er iets anders inzien, en wat dat mag zijn mag men zelf bedenken. Tis een beetje hetzelfde als tegen Chat zeggen: "Hier is een naakt lichaam van 18+ model en hier is het hoofd van me ex, doe er iets leuks mee." Er moet een grens getrokken worden en wat dat betreft kan ik de mensen achter dit programma geen ongelijk geven.

Het feit dat je tegenwoordig idd maar 5 - 6 afbeeldingen kunt maken met je free account is in mijn optiek te weinig sinds dat vroeger véél meer was. Dus ik kan je begrijpen dat je dan meerdere accounts aanmaakt als je met een redelijk project bezig bent.

Echter is mijn vraag of het niet in jouw geval beter is om een plus abonnement te nemen? Deze worden zo nu en dan gratis aangeboden, en daarnaast lijkt me 23 per maand een redelijke prijs, hoewel ik natuurlijk niet in je portemonnee kan kijken natuurlijk
Ja natuurlijk is dat duidelijk, maar het gaat soms veel te ver die weigeringen. Zelfs foto's van een Disney parade worden grotendeels geweigert en ik heb geen idee waarom. Maar goed zoals ik de vorige schrijver al aangaf, het gaat puur om de techniek en niet om de gegeven voorbeelden.

En aan kopen heb ik een bloed hekel en heeft niets te maken met de dikte van een portemonnee maar is gewoon principe. :joy:

Swaffelmeister103
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Bericht door Swaffelmeister103 »

Frison schreef:
11 aug 2026, 19:16
Ik vraag niet om dit soort reacties. :rolling_eyes:

Het gaat mij uitsluitend om de techniek te bespreken en de mogelijkheden te doorzien van ChatGPT en om efficiënt gebruik te kunnen maken van afbeeldingen voor texturing van Railworks Objecten. Dat ik daarbij een klein stukje ervaring meegeef, wil niet zeggen dat iemand dan maar kan en mag oordelen over het door mij geschreven stukje.

Ik hoop voor jou dat de jeuk dan maar snel zal verdwijnen en bemoei je niet meer met mijn gegeven voorbeeld alsjeblieft.
Als je niet wilt dat mensen dit soort reacties geven moet je niet dit soort gekke voorbeelden geven of er voor zorgen dat er niemand kán reageren.
Begrijp me niet verkeerd. Leuk dat je dit doet met AI, zoveel sneller en klaarblijkelijk beter dan een sterveling zelf ooit zou kunnen.

Op een open forum zal ik me altijd ergens mee bemoeien binnen de gegeven kaders als ik daar noodzaak toe zie. Ongeacht wie je bent.

P.s: hoop tekst voor iemand die stilletjes verdwijnt.

Rob Jansen
Oprichter
6
Gegeven waarderingen: 233 keren
Ontvangen waarderingen: 418 keren

Bericht door Rob Jansen »

Frison schreef:
11 aug 2026, 19:16
Ik vraag niet om dit soort reacties. :rolling_eyes:

Het gaat mij uitsluitend om de techniek te bespreken en de mogelijkheden te doorzien van ChatGPT en om efficiënt gebruik te kunnen maken van afbeeldingen voor texturing van Railworks Objecten. Dat ik daarbij een klein stukje ervaring meegeef, wil niet zeggen dat iemand dan maar kan en mag oordelen over het door mij geschreven stukje.

Ik hoop voor jou dat de jeuk dan maar snel zal verdwijnen en bemoei je niet meer met mijn gegeven voorbeeld alsjeblieft.
Voordat het uit de hand gaat lopen, Frits, vergeet niet dat deze post geplaatst is:
viewtopic.php?f=4&t=5711

In principe is het modder gooien naar elkaar op dit moment van beide kanten, graag ook i.p.v. zo reageren de rapport knop gebruiken.

Swaffelmeister wijst je terecht op het gebruik van beeldmateriaal waar minderjarigen op staan, sowieso hoort zulk beeldmateriaal niet bij een AI te komen met wat voor reden dan ook. Ook weet ik niet of mensen die ze nu zijn het waarderen dat foto's van hun nu ineens worden bewerkt met AI, heb je wel toestemming aan hun gevraagd aan hen? Zelfde met het voeren van foto's met mensen, waarmee ze kunnen worden geïdentificeerd, erop om zaken te verwijderen, heb je toestemming van die mensen gehad om dit bij AI in te voeren, er bestaat zoiets al de privacy wetgeving.
Immers upload je iets wat desondanks uit de Europese Unie komt, door een Amerikaans bedrijf wordt verwerkt.

Er zijn nu eenmaal voorstanders en tegenstanders voor AI.
Ja, met de goede commando's kun je best veel en goede zaken, het slim gebruiken, maar voor velen is het ook een bron van ergernis dat het wordt gebruikt, je ziet er steeds meer pushback komen, vooral omdat het zaken kan wijzigen aan afbeeldingen wat niet oorspronkelijk erin zit en/of simpelweg incorrect is (zie Facebook groepen waarbij met oude NS treinen, AI afbeeldingen naar voren komen met fictieve zaken ineens).

Ik zou je dan ook als tip meegeven, de content die je maakt met behulp van AI zou je het beste kunnen markeren en separaat van bestaande objecten meeleveren zodat mensen die geen AI materiaal willen gebruiken dit ook niet hoeven te gebruiken.
Deze gebruikers waarderen Rob Jansen voor dit bericht:
Giel1402
Oprichter van DutchSims en Content Creator op Afbeelding YouTube.
Check mijn website voor meer informatie wanneer de streams mogelijk terug komen tot dan is de content voornamelijk te vinden op YouTube!

Frison
6
Gegeven waarderingen: 1648 keren
Ontvangen waarderingen: 9657 keren

Bericht door Frison »

Nou maak je niet ongerust.
Als dit je reactie is op het gebruik van de meld knop met het verzoek tot verwijderen incl. mijn reacties, dat ben ik er klaar mee.

Je kan me nog slechts 1 groot plezier doen, verwijder mijn account z.s.m.

Het gaat je goed.

Giel1402
6
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Bericht door Giel1402 »

Ik bemoei mij niet graag met andermans discussie maar wat zijn bepaalde mensen op dit forum ontzettetend snel op de teentje getrapt zeg. Of het nou gaat om een iets verkeerde opmerking of feedback op een object, senario, route whatever. Ik had altijd het idee dat de train simulator hobby voornamelijk bestond uit volwassen mensen maar krijg de laatste tijd steeds vaker het idee dat dit forum grotendeels bestaat uit kleine kleuters......
Deze gebruikers waarderen Giel1402 voor dit bericht:
EnergeticWeeb

Pjotter59
1
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Bericht door Pjotter59 »

And so the route builders bite the dust again. :cry:
A nice start has been ruined once again.
Deze gebruikers waarderen Pjotter59 voor dit bericht:
simonewerro
Kocham pociągi

simonewerro
6
Gegeven waarderingen: 103 keren
Ontvangen waarderingen: 147 keren

Bericht door simonewerro »

Hear hear.
Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van Frison. Dat hij een ongelukkig voorbeeld geeft ja. We leven met AI in gevaarlijke tijden. Wat er allemaal mogelijk is. Ik raad jullie in deze de tv serie The Capture aan. Gewoon eng. Maar laten proberen onze creatievelingen binnen boord te houden. Waarmee ik niet wil zeggen dat mensen ook als volwassenen aangesproken dienen te worden. Waarmee ik ook wil zeggen dat we niet overal spoken moeten zien. Ik maak dit op mijn werk maar al te vaak mee. Nogmaals ik twijfel niet aan iemands goede bedoelingen totdat het tegendeel bewezen is.

mvdm
5
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Bericht door mvdm »

Met stijgende verbazing heb ik dit topic door zitten lezen. Frision experimenteert met AI omdat het resultaat fraai is en het gigantisch veel werk bespaard. Of we het willen of niet AI in welke vorm dan ook is de toekomst. Makkelijker kan het niet gemaakt worden. Vormgeving en devolement gaat in de richting hoe instrueer je AI. We moeten niet vergeten dat Frision alle objecten en texturen geheel vrijwillig en voor zo ver ik weet kostenloos heeft gemaakt. Ik vind het te ver gaan als je als gebruiker tegen AI bent om dan als webmaster te stellen om de texturen ook op de oude manier beschikbaar te stellen. Ofwel of je maar even dubbel werk wilt gaan doen gratis en voor niets. Is het payware dan kan je daar een punt van maken en komt het risico bij de auteur en of uitgever te liggen. Het is typisch een angstreflex van tegenstanders voor een nieuwe vorm van beeldbewerking. We moeten het experiment van Frision juist omarmen en nadenken én realiseren wat voor enorme mogelijkheden dit geeft voor ons platform. Ben je tegen AI dan rest de klassieker: ga het dan zelf maken.
Deze gebruikers waarderen mvdm voor dit bericht (totaal 2):
Marklinsimonewerro

simonewerro
6
Gegeven waarderingen: 103 keren
Ontvangen waarderingen: 147 keren

Bericht door simonewerro »

Hear hear. Je neemt de woorden uit mijn mond.

Terug naar “Praathoek”