

Deze inhoud is alleen te zien voor ingelogde gebruikers.

In dit scenario gaan we terug naar 1986. In de dienstregeling van 1986/1987 reed de 7200 serie in de basis één keer per uur in beide richtingen. In de ochtend reden aanvullend enkele spitsritten vanuit Zutphen naar Enschede. Trein 7217 en trein 7221 begonnen in Apeldoorn en reden trein 7222 (uit Hengelo) en trein 7226 (Uit Enschede) in de ochtend vanuit Zutphen door naar Apeldoorn. In de middag spits reden enkele spitsritten tussen Enschede en Zutphen. Op zon- en Feestdagen werd een afwijkende dienstregeling gereden.
In dit scenario rijd u op een doordeweekse nazomer dag rijdt trein 7234 van Enschede naar Zutphen. In 1986 werd op het voormalige station Markelo gekruist met de tegentrein. Deze heeft een vertraging en wordt de kruising verlegt te Lochem. In 1986 was het laatste jaar dat de klassieke beveiliging in dienst was. In November 1986 ging de de beveiliging over naar Post T te Zutphen bedient vanaf het NX /CVL Tableau.
Dit is een realistisch scenario. Alle AI reizigerstreinen rijden volgens de echte dienstregeling uit het spoorboekje van 1 juni 1986 tot 30 mei 1987. De dienstregeling van de goederentreinen in het scenario zijn fictief..
Let op! In 1986 was de maximum baanvaksnelheid tussen Hengelo en Zutphen 100 km per uur, dus rijdt niet harder dan 100.

In this scenario we go back to 1986. In the 1986/1987 timetable, the 7200 series basically ran once per hour in both directions. In the morning, a few additional peak hour trips from Zutphen to Enschede ran. Train 7217 and train 7221 started in Apeldoorn and in the morning, train 7222 (from Hengelo) and train 7226 (from Enschede) ran from Zutphen to Apeldoorn. In the afternoon peak hour, a few peak hour trips ran between Enschede and Zutphen. On Sundays and public holidays, a different timetable was run.
In this scenario, on a weekday in late summer, train 7234 runs from Enschede to Zutphen. In 1986, the former Markelo station crossed with the opposing train. This train is delayed and the crossing is moved to Lochem. In 1986 was the last year that the classic security was in service. In November 1986 the security was transferred to Post T in Zutphen operated from the NX/CVL panel.
This is a realistic scenario. All AI passenger trains run according to the real timetable from the timetable from 1 June 1986 to 30 May 1987. The timetable of the freight trains in the scenario is fictitious.
Note The maximum speed from Hengelo to Zutphen was in 1986 100 km p/u.
Benodigde addons / Required addons:
Armstrong Powerhouse:
- Sky & Weather Enhancement Pack v2.0 (optioneel) [niet geschikt voor v1.0]
Christrains:
- NS 2200
- NS FCCPPS
- NS ICMm
- NS Mat64
- NS Tads & Takkels Wagon
- Z Wagons
Coha:
- Wagon NS Hbis
DCR:
- DCR Plan U Repaint pack V1.0
- DCR Plan X Repaint pack V1.0
Dutch-Classics:
- Dutch Classics 4 - NS Locserie 1300
- Dutch Classics 6 - NS Materieel 1954 Deel I
DutchSims:
- [DD] NS Mat '64 Repaint Pack v3.1 (DutchDriver)
- NS 2400-2500 serie v2.0 (MarcD)
- NS Plan U 2.0 (MarcD)
- NS Plan X v2.0 (MarcD)
SimTogether:
- QD NS 1100 + update 1.0 (Quinzeedied)
Steam:
- DB Freight: 1970s Loco Add-On
- European / US Loco & Asset Pack
wilburgraphics.com:
- NS 5/600 (Modernized) v1.7
In-game: [1986 - NS] 7234 Enschede - Zutphen
Spelerstrein: NS PlanU1 mBDk
Scenariodatum: 01 juli 1986
Begintijd: 09:30 uur
Duur: 50 minuten
Seizoen: Summer
Moeilijkheid: 2/5
Bestandstype: .rwp