NoordOost Nederland V7.1

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
jan-van-tellingen
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 dec 2020, 20:53
5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door jan-van-tellingen »

Wat een fantastisch gemaakte route, zo perfect in alle facetten.
Technisch en qua decoratie en aankleding.

Je wordt er stil van. Echt genieten.
Super bedankt en wat een werk...alle eer en complimenten!

Jan van Tellingen
Deze gebruikers waarderen jan-van-tellingen voor dit bericht:
mkasthijs

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
4
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 42 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door Treintje »

Ik was wat aan het rond touren en zo kwam ik in Leeuwarden terecht en daar zag ik het volgende
Afbeelding

Vreemd dat er containers schuin op het spoor staan

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 315
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
5
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 224 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door joukie »

Bij rit 8535 staat de trein ook naast het spoor.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1706
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 851 keren
Ontvangen waarderingen: 1788 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door Rubku_NL »

8535 :thinking:
als in Sprinter 8535 naar Kampen, zo ja dan is dat niet zo gek want deze is gemaakt voor v3.0
ALLE scenario's van vorige versie werken 100% niet meer, om dat zo wat alles is aangepast kwa spoor.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 1671
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
6
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 2392 keren
Ontvangen waarderingen: 2374 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door mkasthijs »

Treintje schreef:
21 jun 2026, 16:09
Ik was wat aan het rond touren en zo kwam ik in Leeuwarden terecht en daar zag ik het volgende
Vreemd dat er containers schuin op het spoor staan
Dit klopt zeker ja.
Er waren/zijn werkzaamheden op Leeuwarden waarbij er containers op het spooor stonden ;)
Dit hebben we zo nagebouwd. Daarom is het spoor daar ook buiten gebruik, wegens grootschalige werkzaamheden op Leeuwarden
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
Treintje
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
4
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 42 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door Treintje »

Okido! Opgelost, bedankt. Ik ben verder gaan touren en, zie screen met coördinaten, mocht ik me uitleven met een snelheid van 225 (km of Miles) Dat mag jezelf even bekijken:
Afbeelding

Ik blijf verder touren. mocht ik nog meer tegenkomen dan meld ik het wel.
PS. Ik was bij v6 gestopt met deze route en ben nu weer enthousiast geworden. De route is ontzettend mooi.....Chapeau :clap:

Ik wil niet als mieren**ker bestempeld worden maar dat nieuwe spoor is dat soms zwaarder :sweat_smile:
Ik reed nam. van Leeuwarden richting Meppel en ik zag dat de hoogte wat schommelde hier en daar. Slechts 0.1 / 0.5 %
Kan natuurlijk ook zijn dat de grond aan het verzakken is. :rolling_eyes:
Het heeft niets met bruggen te maken hoor. Dat is enigszins normaal.
Deze gebruikers waarderen Treintje voor dit bericht:
mkasthijs

kph
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
6
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door kph »

Complimenten voor de huidige versie van de route, en een hartelijk dank voor al het werk dat is geleverd.
Ik probeer een oud scenario dat ligt te verstoffen op mijn schijf nieuw leven in te blazen met een actuele rit. Echter net buiten Leeuwarden richting Zwolle loop ik tegen een stoptonend P sein 780 aan. In de route editor even gekeken naar het sein. Klopt de link? Zie plaatje.

Afbeelding

Volgens sporenplan.nl zou sein 780 een bediend sein moeten zijn, er ligt iets verderop een bedienbare brug.

Aanvulling: Volgens de basisbeheerkaart van Prorail zou sein 780 een Automatisch Sein Niet-Permissief moeten zijn.

Groet,
Kees.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 1671
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
6
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 2392 keren
Ontvangen waarderingen: 2374 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door mkasthijs »

Wat is dit dan weer..... :thinking: :thinking:
Nee, dit klopt zeker niet. Die link had voor het sein moeten liggen.

Dit heeft niemand gezien in de testen.
Wordt meegenomen in V7.5
Leg de link nu maar voor het sein neer, het sein zelf is goed.
Zo te lezen moet dit een P-sein met B0 worden, wegens de brug. Ook dat wordt gefixt ;)
De andere zijde hebben dit trouwens niet. Alleen maar twee voorseinen, zonder bediend of vast rood

EDIT:
Die nee kant wel dus, zal ik ook gaan fiksen ;)
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht:
kph
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5187
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door Marklin »

mkasthijs schreef:
23 jun 2026, 18:23
De andere zijde hebben dit trouwens niet. Alleen maar twee voorseinen, zonder bediend of vast rood
Je bedoeld de andere zijde van de brug?, zo ja volgens mij heeft het rechter spoor een hoofdsein (779) en dus geen voorsein, zie Vanaf ca.51:40
Of je bedoeld geheel wat anders? :thinking:

Edit/Nou wat je met die voorseinen bedoelde geen idee want voorsein 779 is perfect en niets op aan te merken! :sunglasses:
Afbeelding
Afbeelding

Prettige Reis!

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 1671
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
6
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 2392 keren
Ontvangen waarderingen: 2374 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door mkasthijs »

Hey Teun,

Ik zie het al op de cabinerit
Ik heb gewoon vanaf LWD gezien een fout sein staan
Wordt gefixt.

De andere kant op klopt wel keurig
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Wynne
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 mei 2020, 11:48
6
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door Wynne »

Hallo,

Allereerst bedankt voor de mooie route! De vorige versies heb ik wat minder gereden, maar deze versie is echt super goed geworden!
Viel me vandaag wel 1 klein dingetje op, bij vertrek uit Bafflo richting Roodeschool/Eemshaven. Het uitrijseintje staat verstopt achter een hek.
Afbeelding

Ook ging ik met dit scenario viewtopic.php?f=58&t=4435 , bij vlak voor Eemshaven rechsaf en kwam ik tegenover een 6400 te staan. Na terugsteken kon ik het wissel zelf goedzetten, en Eemshaven wel bereiken. Maar dit lijkt me ook niet de bedoeling. Denk dat dit overigens eerder aan het scenario ligt. zie: Afbeelding

Mvgr, Wynne

Gebruikersavatar
randomdude1035
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 feb 2024, 20:44
2
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door randomdude1035 »

Ik heb geen flauw idee wat hier aan de hand is bij mijn tests deed hij het gewoon en duidelijk bij het ds team ook. Ik ga ervan uit dat je de route eerst hebt verwijdert en vervolgens de nieuwe versie hebt gedownload. Als dit zo is dan kijk ik er morgenavond wel naar dan heb ik wat tijd.
Afbeelding

Wynne
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 mei 2020, 11:48
6
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door Wynne »

Hoi!

Heb hem inderdaad eerst verwijderd. Wel 7b eroverheen geïnstalleerd.
Had ik hem daarvoor ook moeten verwijderen?

Mvg, Wynne

Gebruikersavatar
randomdude1035
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 feb 2024, 20:44
2
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door randomdude1035 »

Nee dat zou niet hoeven. Ik kijk er dus naar wanneer ik tijd heb. Bedankt voor het melden.
Afbeelding

Wynne
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 mei 2020, 11:48
6
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door Wynne »

Prima, doe vooral rustig aan met die warmte ;)
Verder is het een fijn scenario :)

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5187
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door Marklin »

Nou Wynne waar bij jou de fout zou moeten zitten geen idee, heb hem zojuist uitgereden en dan blijkt er iig bij mij niets mis mee te zijn en kon ik zonder poespas doorrijden naar de eindbestemming.
Afbeelding

Vond overigens nog wel een schoonheidsfoutje in de route bij een overloopwissel maar daar straks meer over waar. :wink:
Afbeelding

Prettige Reis!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5187
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door Marklin »

De eerder gemelde overloopwissel was bij deze coördinaten: :wink:

Afbeelding

Edit/
Foute suggestie dus weggehaald.
Afbeelding

Prettige Reis!

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1706
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 851 keren
Ontvangen waarderingen: 1788 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door Rubku_NL »

Ik weet niet hoor, maar het zal de warmte zijn :sweat_smile:
maar dit is toch een bak bord een geen snelheidsbord :upside_down:
en een dwergsein is altijd max 40
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5187
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door Marklin »

Rubku_NL schreef:
24 jun 2026, 15:50
Ik weet niet hoor, maar het zal de warmte zijn :sweat_smile:
Oeps, ja laten we het daar op houden want het is idd een rijtuigenbord. :rolling_eyes:
Zal het laatste weghalen om geen onnodig paniek te zaaien.
Afbeelding

Prettige Reis!

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 1671
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
6
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 2392 keren
Ontvangen waarderingen: 2374 keren

Re: NoordOost Nederland V7.1

Bericht door mkasthijs »

Genoemde punten zijn hersteld hoor
Dank voor de feedback
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.1

Terug naar “Routes”