(ChrisTrains) 6400 update (2024)
- Rubku_NL
- Download Manager
- 4
- Gegeven waarderingen: 539 keren
- Ontvangen waarderingen: 975 keren
- Contacteer:
(ChrisTrains) 6400 update (2024)
Tekst & bron: Christrains
17 augustus 2024
OK, dus de Stadler GTW Gold Master-installer is nu bezig met testen. Parallel aan deze laatste push ben ik ook begonnen met het werken aan een nieuwe update voor de 6400-locomotief. Het toevoegen van een nieuw kleurenschema, en een paar van de bestaande versies, evenals alle g1206 "lookalikes" worden allemaal overgezet naar ATB-NG voor deze volgende versie. Het hoofddoel van deze update is om het ATB-EG-systeem te updaten zodat het past bij alle laatste wijzigingen voor andere treinen, maar mijn bètatestteam overtuigde me om de DB-versie toe te voegen en een aantal cabines te verwisselen naar ATB-NG
17 augustus 2024
OK, dus de Stadler GTW Gold Master-installer is nu bezig met testen. Parallel aan deze laatste push ben ik ook begonnen met het werken aan een nieuwe update voor de 6400-locomotief. Het toevoegen van een nieuw kleurenschema, en een paar van de bestaande versies, evenals alle g1206 "lookalikes" worden allemaal overgezet naar ATB-NG voor deze volgende versie. Het hoofddoel van deze update is om het ATB-EG-systeem te updaten zodat het past bij alle laatste wijzigingen voor andere treinen, maar mijn bètatestteam overtuigde me om de DB-versie toe te voegen en een aantal cabines te verwisselen naar ATB-NG
- Rubku_NL
- Download Manager
- 4
- Contacteer:
Re: (ChrisTrains) 6400 update (2024)
ChrisTrains 6400 Update Preview!
Vanavond heb ik het genoegen om een preview te mogen geven van de aankomende update van de 6400. Zoals je misschien al weet, zal met deze update de DB Cargo versie verschijnen.
Voor vanavond heeft DutchDriver een scenario gemaakt waarin we een ritje maken van Zutphen naar Hengelo dit doen we met de DB Cargo Biodiesel, een kleine repaint gemaakt door DutchDriver.
Ben je nieuwsgierig, het scenario begint ongeveer tussen 20:00 a 20:15!
Op Twitch & YouTube, stream zelf begint zelf rond 19:30.
- Rubku_NL
- Download Manager
- 4
- Contacteer:
Voor degenen die de preview van afgelopen maandagavond gemist hebben, of er niet bij aanwezig konden zijn, of die hem graag terug willen kijken: je kunt hem nu terugkijken op mijn YouTube.
- Rubku_NL
- Download Manager
- 4
- Contacteer:
De NS6400 v5.0.0 update is nu beschikbaar!
Je ontvangt een e-mail van de ChrisTrains webshop als je hem daar hebt gekocht, anders moet je wachten tot de partner webshops je op de hoogte brengen van de update. De meeste mensen werken natuurlijk niet in het weekend ...
Omdat dit een 'primaire' update is, zijn alle serienummeractivaties gereset.
Release notes v5.0.0
Je ontvangt een e-mail van de ChrisTrains webshop als je hem daar hebt gekocht, anders moet je wachten tot de partner webshops je op de hoogte brengen van de update. De meeste mensen werken natuurlijk niet in het weekend ...
Omdat dit een 'primaire' update is, zijn alle serienummeractivaties gereset.
Release notes v5.0.0
- Nieuw kleurenschema: DB
- Nieuwe ATB-NG versies (DB, Railion Transition en alle g1206 versies)
- Nieuwe ATB-NG specifieke cabines
- Kleine veranderingen in de cabine - meer transparante ramen, betere schroeftexturen, nieuwe radiotexturen, algemene opschoning
- ATB-EG en ATB-NG code bijgewerkt om overeen te komen met alle huidige producten
- Nieuw: ATB stopmodus
- Nieuw: ATB cabinebel audiofuncties
- Nieuw: ATB rigoureuzere controle op te hoge snelheid
- Nieuw: ATB kan worden in- en uitgeschakeld door bakensceneobjecten langs het spoor
- Nieuw: ATB gebruikt nu ProRail stopafstanden in plaats van de oude “1km voor alles” methode bij het waarschuwen van machinisten
- Nieuw: ATB respecteert door seinen opgelegde limieten van CoHa seinen
- Marklin
- 4
- Gegeven waarderingen: 2123 keren
- Ontvangen waarderingen: 2460 keren
Tussen neus en lippen door, voor ik deze update installeer heb ik de eerdere originele NS6400 ge-deïnstalleerd.
Maar dan blijft de rest van derden natuurlijk staan ..., mijn vraag, werkt dat allemaal nog of kan beter (eerst) alles eraf?
Maar dan blijft de rest van derden natuurlijk staan ..., mijn vraag, werkt dat allemaal nog of kan beter (eerst) alles eraf?
- Rubku_NL
- Download Manager
- 4
- Contacteer:
In v5.0 zijn de dingen dusdanig veranderd dat de reapaints niet meer naar behoren werken totdat deze zijn bijgewerkt.
Beste kan je dus alles verwijderen.
Beste kan je dus alles verwijderen.
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
- Marklin • stootkussen
- Marklin
- 4
Hmm dan doen we dat, mja dan werken die scenario's al sowieso niet meer.
Werken met deze NS6400 update scenario's met gebruik van het originele nog wel naar behoren t.o.v. de eerdere versie, of is dat nog ff koffiedik kijken en moet dit na testen blijken?
Werken met deze NS6400 update scenario's met gebruik van het originele nog wel naar behoren t.o.v. de eerdere versie, of is dat nog ff koffiedik kijken en moet dit na testen blijken?
- Rubku_NL
- Download Manager
- 4
- Contacteer:
Bestaande scenario met uitsluitend de originele 6400 van ChrisTrains werken nog steeds, met uitzondering van die een rolling start bevatten.
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 1434 keren
- Ontvangen waarderingen: 8546 keren
- Contacteer:
Nou, het is weer geweldig!
Resume van diverse scenario's werkt dus niet meer. Nee, zelfs alles hangt en je kan dus alleen maar stoppen met [Ctrl]+[Alt]+{Del]
Daarnaast krijg ik als eenvoudige BL niet zijnde een machinist, deze trein dus helemaal niet meer in beweging.
Van elke versie is er wel een toetsencombinatie die niet meer werkt, rem, tractie, rijrichting enz.
Maar allemaal dus verschillende euvels bij geen enkele versie is dat hetzelfde.
[edit]
Dit geldt uiteraard niet voor de originele versie van Chris, maar wel voor alle varianten.
Heel veel scenario's zijn nu dus gewoon niet meer te gebruiken, waaronder mijn favoriet, Achterhoek en Twente lijnen met de 6400
Waarom is hier nou niet even over nagedacht en voor het uitbrengen van deze update eerst alle benodigde varianten aangepast?
Ook deze stunt ondersteund dus weer mijn stelregel: LAAT REPAINTS ENZ ALLEEN MAKEN DOOR DE BOUWER VAN HET ORIGINEEL!
[/edit]
Resume van diverse scenario's werkt dus niet meer. Nee, zelfs alles hangt en je kan dus alleen maar stoppen met [Ctrl]+[Alt]+{Del]
Daarnaast krijg ik als eenvoudige BL niet zijnde een machinist, deze trein dus helemaal niet meer in beweging.
Van elke versie is er wel een toetsencombinatie die niet meer werkt, rem, tractie, rijrichting enz.
Maar allemaal dus verschillende euvels bij geen enkele versie is dat hetzelfde.
[edit]
Dit geldt uiteraard niet voor de originele versie van Chris, maar wel voor alle varianten.
Heel veel scenario's zijn nu dus gewoon niet meer te gebruiken, waaronder mijn favoriet, Achterhoek en Twente lijnen met de 6400
Waarom is hier nou niet even over nagedacht en voor het uitbrengen van deze update eerst alle benodigde varianten aangepast?
Ook deze stunt ondersteund dus weer mijn stelregel: LAAT REPAINTS ENZ ALLEEN MAKEN DOOR DE BOUWER VAN HET ORIGINEEL!
[/edit]
- DutchDriver
- Moderator
- 4
- Gegeven waarderingen: 134 keren
- Ontvangen waarderingen: 556 keren
- Contacteer:
Aha, dus ik mag als hobbyist niet meer bezig gaan met het werk van een maker die die varianten - die dus kennelijk veelvuldig gebruikt worden en daarmee dus geliefd zijn - niet wil maken. Reden voor die keuze vanuit Chris is de support, die hij simpelweg niet wil leveren voor de inmiddels 20 repaints die de 6400 rijk is. Net als de 6400 is de TRAXX een perfect voorbeeld. Chris houdt zich lekker bezig met een standaard locomotief, de community maakt daar een mooie uitbreiding op. Simpel gezegd hoeft Chris de úren en úren werk die die repaints met zich meebrengen niet in rekening te brengen naar de eindgebruiker en de repainter heeft de lol van het repainten. Wat is precies het probleem? Geduld is een schone zaak, en dit soort aangelegenheden maken het voor mij als auteur van het inmiddels bekende 6400 repaintpakket weinig aantrekkelijk überhaupt nog werk te verzetten.
Geef me de kans en tijd de boel weer in orde te maken, dat is geen kwartiertje werk. Ik mag toch aannemen dat je dat als objectenbouwer zelf ook wel hebt ondervonden. Ik waardeer je enthousiasme, maar ik heb naast TS gewoon een baan. Die Mat '64 moet toch een keer van de Watergraafsmeer naar Roosendaal komen toch?
Dat gezegd hebbende:
Grtz.
Geef me de kans en tijd de boel weer in orde te maken, dat is geen kwartiertje werk. Ik mag toch aannemen dat je dat als objectenbouwer zelf ook wel hebt ondervonden. Ik waardeer je enthousiasme, maar ik heb naast TS gewoon een baan. Die Mat '64 moet toch een keer van de Watergraafsmeer naar Roosendaal komen toch?
Dat gezegd hebbende:
Grtz.
- Deze gebruikers waarderen DutchDriver voor dit bericht (totaal 4):
- Rubku_NL • Kcalk_04 • denisJura • SkylinesBuilder
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
-
- 4
- Contacteer:
Ja daar kan ik wel een reactie op geven maar die zal niet gewaardeerd worden ben ik bang.
Het is ook zeker niet persoonlijk bedoeld. Het maakt mij niets uit wie hier wel of niet verantwoordelijk voor is. Het gaat om het principe.
Het is ook zeker niet persoonlijk bedoeld. Het maakt mij niets uit wie hier wel of niet verantwoordelijk voor is. Het gaat om het principe.
- Marc D.
- 4
- Gegeven waarderingen: 220 keren
- Ontvangen waarderingen: 1312 keren
Ik ga hier in mee met Frits. Een update die veel dingen kapot maakt is eerder een downgrade.
Ik vraag me dan af wat wat er dan weer in orde gemaakt moet worden als het alleen een repaint is? Waarom doen de scenario's het dan niet meer?DutchDriver schreef: ↑03 nov 2024, 19:57Geef me de kans en tijd de boel weer in orde te maken, dat is geen kwartiertje werk.
- RemkoH
- Beheerder
- 4
- Gegeven waarderingen: 171 keren
- Ontvangen waarderingen: 400 keren
Het principe is heel simpel:
Geen enkele payware maker zal rekening houden met uitbreidingen (met name repaints in dit geval) die niet door hunzelf maar de community zijn gemaakt.
En gelijk hebben ze!
Het kan niet zo zijn dat functionele verbeteringen uitblijven vanwege compatibiliteit met niet-eigen content.
Dat is voor compatibiliteit met bestaande scenario's (en daarin saves en rolling starts) niet anders.
Verbetert en uitgebreid realisme weegt ook in mijn optiek véél zwaarder.
Nu is de community aan zet om hun repaints weer compatible te maken en daarna eventueel de scenario's.
In het geval van DutchDriver heb ik daar het volste vertrouwen in. Anderen is afwachten.
In nieuwe scenario's zullen saves en rolling starts normaal functioneren.
(Overigens bestaat er meer dan genoeg payware met geavanceerde scripting waarin dit überhaupt niet functioneert, zoals bijv. K-Trains treinen, RWA's Railjet en ook veel VR niet voor de volle 100%)
En hoe vaak gebeurd het wel niet dat er een route update uitgebracht wordt waarbij je de helft of meer van bestaande scenario's weg kan gooien??
Daar hoor je zelden iemand over. Wat is het verschil??
Frison had het over saves (en voor rolling starts geldt hetzelfde).
Door wijzigingen in de scripting van de loc zijn de opgeslagen parameters in saves ongeldig geworden, wat allerlei rare effecten teweeg brengt zoals beschreven werd.
Deze update is zeker niet de eerste waarbij dat is gebeurd. En zal ook niet de laatste zijn.
** EDIT **
Volgens deze post heb je zelf je ook "schuldig" gemaakt aan het kapot maken van scenario's in het verleden:
Marklin schreef: ↑03 nov 2024, 23:40In het (v2.0) (BLXT) ‘t Hart van Nederland Scenario Pack 01 zitten 2 scenario's waar nog een oude Sik 200 van Marc D is verwerkt.
En zoals wellicht iedereen weet is dat niet werkend meer vanwege een latere update.
Kortom controleer eerst met LocoSwap een te rijden scenario en vervang hem vervolgens.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op
De lijst houdt niet op
-
- 4
- Contacteer:
Dat verbaasd mij dus ook steeds weer.Marc D. schreef: ↑03 nov 2024, 23:12Ik vraag me dan af wat wat er dan weer in orde gemaakt moet worden als het alleen een repaint is? Waarom doen de scenario's het dan niet meer?DutchDriver schreef: ↑03 nov 2024, 19:57Geef me de kans en tijd de boel weer in orde te maken, dat is geen kwartiertje werk.
Een repaint mag in mijn optiek niet meer zijn dan het aanpassen van een texture. (Afbeelding)
Al het overige geknutsel zou door de originele bouwer niet toegestaan moeten zijn.
Maar hoe is het mogelijk dat er veel functionele onderdelen gewoon niet meer werken?
Toetsenbord werkt niet meer naar behoren, loc wil niet eens meer rijden, enz.
En geloof me, dat heeft niets te maken met instellingen in een scenario.
Aangepaste afbeeldingen kunnen dat nooit veroorzaken, maar wel al het overige geknutsel.
En dan hou ik ook nog mijn hart vast voor diegene die menen dat ze ook wel even wat kunnen aanpassen. Naast enkele "betere" repainters, een volgend gevaar.
-
- 4
- Contacteer:
Dit is trouwens ook niet zo'n slimme opmerking als ik het zeggen mag.
Als je dat doet, krijg je in elk scenario waar maar een 6400 met repaint in voorkomt, foutmeldingen dat deze niet beschikbaar is. Ook als het alleen maar als "loose consist" in gebruik is. Wat de gevolgen zijn voor aan 6400 in AI laat zich ook raden.
- Marklin
- 4
Het enigste verschil is dat we het hier over repaint rollend materieel in scenario's hebben en niet over scenario's die door wijzigingen van routes niet meer werken.
Ofwel je gooit 2 zaken door elkaar waar het in deze niet over gaat!
En dit, wat Frison al schreef, kan ik ook niet volgen wat scripting met repainten van doen heeft en door scripting defect raken.Door wijzigingen in de scripting van de loc zijn de opgeslagen parameters in saves ongeldig geworden, ...
Wat ik onder repainten versta is een Loc puur een ander jasje geven en waar toch geen scripting bij gebruikt word?
Is er wel scripting gebruikt (buiten repainting om) dat is er met originele data geknoeit lijkt mij, of is dit toegestaan met een repaint ...?
Mja ik ben maar een simpele ziel en zal het wel verkeerd zien.
[edit]
Ja Frits dat is zo, maar als een scenario in de soep loopt door een repaint heb je er ook niets aan, dus alles verwijderen.
Geeft een scenario dan een missende (repaint) Loc dan kun je hem met LocoSwap vervangen voor een originele en is hiermee werkend.
[/edit]
-
- 4
- Contacteer:
Klopt niet Teun.
Als een niet meer werkende loc in een scenario staat opgesteld als loose consist, werkt het gewoon. Als je de repaints verwijderd hebt krijg je juist foutmeldingen.
Alleen een spelers trein met repaint zal niet meer werken.
Ik heb alleen nog geen idee wat een AI met repaint zal doen, maar ik denk dat die ook gewoon zal rijden
Het gaat meestal fout met de bediening, instrumenten enz.
Als een niet meer werkende loc in een scenario staat opgesteld als loose consist, werkt het gewoon. Als je de repaints verwijderd hebt krijg je juist foutmeldingen.
Alleen een spelers trein met repaint zal niet meer werken.
Ik heb alleen nog geen idee wat een AI met repaint zal doen, maar ik denk dat die ook gewoon zal rijden
Het gaat meestal fout met de bediening, instrumenten enz.
- MarkA
- Beheerder
- 4
- Gegeven waarderingen: 243 keren
- Ontvangen waarderingen: 693 keren
En hoe moeten die aangepaste textures/jasje dan aangesproken worden volgens jullie? Er worden nu aannames gedaan welke technisch niet eens mogelijk zijn namelijk.
Hiervoor zullen toch altijd minimaal de originele bin en Geo bestanden gekopieerd en overgenomen dienen te worden, tenzij je de aangepaste textures het origineel wilt later overschrijven maar dat is om duidelijk redenen niet wenselijk.
Het probleem ontstaat dan bijv. omdat Chris in V5 bijv. nieuwe ControlValues aan de .bin heeft toegevoegd, terwijl de repaint een (gekopieerde) .bin gebruikt van V4. Het nieuwe 'V5' script van Chris zal dan ongetwijfeld iets proberen te doen met deze ControlValues maar krijgt een nulwaarde terug omdat deze in de 'V4' bin niet bestaan, waardoor het vastloopt en je hele trein dus mogelijk niet werkt qua besturing etc. In dit geval is het dus gewoon even rustig wachten tot de repainter(s) een update hebben uitgebracht waarin de nieuwe 'V5' bin gebruikt wordt. Een andere optie is dat je eventjes een week of 2-4 wacht met het installeren van de update van Chris, dan is de kans aanwezig dat de meest gebruikte repaints wel compatibel zijn gemaakt.
Het alternatief is dat we naar het Duitse model gaan waarbij payware in de basis nooit meer een update krijgt met bugfixes, script/modelverbeteringen of nieuwe kleurstellingen; dan kan er ook nooit iets tijdelijk even niet werken . Als je gelukt hebt mag je dan enkele jaren later een compleet nieuwe uitgave opnieuw kopen van dezelfde treinen voor 25-35 euro...
Ik weet wel wat mijn voorkeur heeft
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community
Voor én door de Nederlandse Community
- Marklin
- 4
Ja wat de GEO betreft heb je gelijk in waar ik even niet aan dacht.MarkA schreef: ↑04 nov 2024, 11:00En hoe moeten die aangepaste textures/jasje dan aangesproken worden volgens jullie? Er worden nu aannames gedaan welke technisch niet eens mogelijk zijn namelijk.
Hiervoor zullen toch altijd minimaal de originele bin en Geo bestanden gekopieerd en overgenomen dienen te worden, ......
Maar is een gekopieerde bin niet zo te wijzigen dat hij verkort bewerkt (zonder verdere gegevens van scripting enz.) naar de originele bin verwijst en in dit geval de nieuwe V5 ControlValues zou meepakken of zo?
Ofwel dan ben je niet versie gebonden qua scripting.
- Wadlopertje
- 4
- Gegeven waarderingen: 1965 keren
- Ontvangen waarderingen: 286 keren
Bedankt voor de update Chris! Fijn dat er ook nog updates uitkomen voor een product wat al een poos op de markt is.
Blijft toch bijzonder de support die Chris biedt na een aankoop.
Hiervan zijn er niet veel op de wereld!
Ben er echt blij mee.
Blijft toch bijzonder de support die Chris biedt na een aankoop.
Hiervan zijn er niet veel op de wereld!
Ben er echt blij mee.
- Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht (totaal 3):
- Marklin • joukie • OVdoorNederland
- DutchDriver
- Moderator
- 4
- Gegeven waarderingen: 134 keren
- Ontvangen waarderingen: 556 keren
- Contacteer:
Nee dat is niet mogelijk. Iedere locomotief moet bepaalde waardes hebben en die staan in de .bin-bestanden. Wat Frison zegt slaat kant noch wal, het aanpassen van textures is echt maar de helft van een repaint.Marklin schreef: ↑04 nov 2024, 11:21Ja wat de GEO betreft heb je gelijk in waar ik even niet aan dacht.MarkA schreef: ↑04 nov 2024, 11:00En hoe moeten die aangepaste textures/jasje dan aangesproken worden volgens jullie? Er worden nu aannames gedaan welke technisch niet eens mogelijk zijn namelijk.
Hiervoor zullen toch altijd minimaal de originele bin en Geo bestanden gekopieerd en overgenomen dienen te worden, ......
Maar is een gekopieerde bin niet zo te wijzigen dat hij verkort bewerkt (zonder verdere gegevens van scripting enz.) naar de originele bin verwijst en in dit geval de nieuwe V5 ControlValues zou meepakken of zo?
Ofwel dan ben je niet versie gebonden qua scripting.
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
-
- 4
- Contacteer:
Ergo je sleutelt dus aan een ander zijn werk!DutchDriver schreef: ↑04 nov 2024, 12:28Nee dat is niet mogelijk. Iedere ocomotief moet bepaalde waardes hebben en die staan in de .bin-bestanden. Wat Frison zegt slaat kant noch wal, het aanpassen van textures is echt maar de helft van een repaint.
Nogmaals overlaten aan de rechtmatige eigenaar.
En wil die er voor betaald worden, dat is dan maar zo.
Je voorkomt in iedergeval veel problemen.
- Trainboy199
- 4
- Gegeven waarderingen: 20 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
Chris keurt deze manier van repainten het kopiëren van de .bin's en .geo's gewoon goed. Via die manier hoef je het eigenlijk geen eens bij Chris na te vragen of het oké is, dit gedoogd ie gewoon. Maar alsnog vragen de meeste dit wat alleen maar goed is.
Die 2 bestanden moet je nou eenmaal aanpassen om 1, je repaint te zien in de lijsten, en 2 om naar de nieuwe textures te verwijzen. Maar vermoed dat we dit niet hoeven uit te leggen aan jou. Aangezien dat jij ook vaak zat naar die bestanden loopt te kijken vermoed ik.
Ja, alleen gaat daarmee, bij sommige updates, de aansturing van de desbetreffende repaint kapot. Dat Mark duidelijk heeft uitgelegd.
Maar dan is het even wachten totdat de makers van de desbetreffende repaints het geüpdatet hebben voor de nieuwe update.
Bij een route update waarbij sporen zijn gewijzigd is dat hetzelfde, even geduld hebben totdat de scenario's geüpdatet zijn.
Ik ga als routebouwer toch ook niet geen updates doen aan mijn route omdat dat scenario's kapot zou maken?
Nee, als er iets in de sporen gewijzigd is in het echte leven, dan wil je als speler dit ook graag zien in een update.
Om maar even een mooi wijsje erbij te pakken, Geduld is een schone zaak.
-
- 4
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Goedemiddag,
Wellicht ten overvloede deze reactie.
Maar wat ze bij VR in Duitsland gedaan hebben is een aantal oudere modellen her uitgeven met nieuw geluid scripts en soms zelf een bijna heel nieuw model.
Deze zijn als volgt uitgeven (bijvoorbeeld heb je de VR_BR111 en de nieuwe is de VR_BR111_2020.
Zo blijven de oude versies werken, en is de nieuwe ernaast beschikbaar voor degene die betere versie willen gebruiken.
Wellicht kan dat in Nederland ook zo gedaan worden.
Mvgr, Wynne
Wellicht ten overvloede deze reactie.
Maar wat ze bij VR in Duitsland gedaan hebben is een aantal oudere modellen her uitgeven met nieuw geluid scripts en soms zelf een bijna heel nieuw model.
Deze zijn als volgt uitgeven (bijvoorbeeld heb je de VR_BR111 en de nieuwe is de VR_BR111_2020.
Zo blijven de oude versies werken, en is de nieuwe ernaast beschikbaar voor degene die betere versie willen gebruiken.
Wellicht kan dat in Nederland ook zo gedaan worden.
Mvgr, Wynne
- saurer580
- 4
- Gegeven waarderingen: 508 keren
- Ontvangen waarderingen: 70 keren
Met dien verstande dat de updates van Chris gratis zijn en dat aan de aangepaste modellen van VR een prijskaartje hangt.
dus.....
vr.gr
Ruud
dus.....
vr.gr
Ruud