Frison schreef: ↑03 nov 2024, 20:42
... Het gaat om het principe.
Marc D. schreef: ↑03 nov 2024, 23:12
Ik ga hier in mee met Frits. Een update die veel dingen kapot maakt is eerder een downgrade.
..
Het principe is heel simpel:
Geen enkele payware maker zal rekening houden met uitbreidingen (met name repaints in dit geval) die niet door hunzelf maar de community zijn gemaakt.
En gelijk hebben ze!
Het kan niet zo zijn dat functionele verbeteringen uitblijven vanwege compatibiliteit met niet-eigen content.
Dat is voor compatibiliteit met bestaande scenario's (en daarin saves en rolling starts) niet anders.
Verbetert en uitgebreid realisme weegt ook in mijn optiek véél zwaarder.
Nu is de community aan zet om hun repaints weer compatible te maken en daarna eventueel de scenario's.
In het geval van DutchDriver heb ik daar het volste vertrouwen in. Anderen is afwachten.
In nieuwe scenario's zullen saves en rolling starts normaal functioneren.
(Overigens bestaat er meer dan genoeg payware met geavanceerde scripting waarin dit überhaupt niet functioneert, zoals bijv. K-Trains treinen, RWA's Railjet en ook veel VR niet voor de volle 100%)
En hoe vaak gebeurd het wel niet dat er een route update uitgebracht wordt waarbij je de helft of meer van bestaande scenario's weg kan gooien??
Daar hoor je zelden iemand over. Wat is het verschil??
Marc D. schreef: ↑03 nov 2024, 23:12
...
Ik vraag me dan af wat wat er dan weer in orde gemaakt moet worden als het alleen een repaint is? Waarom doen de scenario's het dan niet meer?
Frison had het over saves (en voor rolling starts geldt hetzelfde).
Door wijzigingen in de scripting van de loc zijn de opgeslagen parameters in saves ongeldig geworden, wat allerlei rare effecten teweeg brengt zoals beschreven werd.
Deze update is zeker niet de eerste waarbij dat is gebeurd. En zal ook niet de laatste zijn.
** EDIT **
Volgens deze post heb je zelf je ook
"schuldig" gemaakt aan het kapot maken van scenario's in het verleden:
Marklin schreef: ↑03 nov 2024, 23:40
In het (v2.0) (BLXT) ‘t Hart van Nederland Scenario
Pack 01 zitten 2 scenario's waar nog een oude Sik 200 van Marc D is verwerkt.
En zoals wellicht iedereen weet is dat niet werkend meer vanwege een latere update.
Kortom controleer eerst met LocoSwap een te rijden scenario en vervang hem vervolgens.