Tsja MarcoG93 je probeert er iig wat van te maken met de middelen die tot op heden aanwezig zijn waar niets mis mee is, alleen met welke objecten weet ik niet.
Maar een ding weet ik wel dat de hangers aan de kap zijn gemonteerd en niet middels een Kokerbalk o.i.d. die niet aanwezig is.
Dus iets van dit met bv. een staaf verticale van Coha die je naar max. 5.000 kunt schalen al naar gelang je nodig hebt voor de hoogte.
Misschien is dit een oplossing voor station Amsterdam Bijlmer
Niet dus!
Als (beginnend) routebouwer moet je leren geduld te hebben in plaats van constructies te maken die nergens op slaan.
Gelukkig ben ik er van overtuigd dat Teun wel geduld heeft en deze suggestie zeker niet zal toepassen.
''Niet dus! ''
Dat is ten eerste niet aan jou om te bepalen. Iedereen bepaalt zelf wat ‘ie doet en hoe die bouwt.
Als beginnend routebouwer hoort oefenen en ''fouten'' maken er gewoon bij. Het gaat niet om meteen perfecte constructies neerzetten, maar om stap voor stap inzicht krijgen.
Nee het gaat in dit geval om een "single" stationskap die meervoudig, inclusief bijbehorende staanders gebruikt wordt in een constructie die totaal niet klopt.
Dat heeft niets met beginners fouten te maken, maar met inzicht in het gebruik van objecten en het geduld opbrengen even af te wachten tot er een echte oplossing voor is.
Maar je krijgt van mij gelijk hoor!
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Vanaf Bijlmer ArenA tot Utrecht Zuilen zijn de Sprintersporen 160 km/h en de buitensporen 200 km/h. Bij perrons max 140 km/h. Alhoewel de SNG van Chris
Vrij zeker dat de buitensporen geen 200 maar 160 km/h zijn. 200 was vgm wel de bedoeling, maar vanwege de staat/onderground en het onderhoud is het 160.
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 2):
Marklin • R-Road
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community
We zitten met een vraagje, welke (niet) Ajacied maakt gebruik van de liften bij station Bijlmer Arena.
Waar je dus bij de entreehal erin gaat met de vraag of de bovenste liftuitgang ja dan nee 180 graden is gedraaid t.o.v. de onderste?
Of zitten de in/uitgangen aan dezelfde kant
Als het gaat om de liften op de perrons van de NS is het idd dat de uitgang tav de begaande grond aan de andere kant zit, GVB perron in principe hetzelfde alleen dan in de andere richting.
Deze gebruikers waarderen Christian983 voor dit bericht:
Zeg maar vanuit de hal gezien, de ArenA in je rug hebbende zijn de liften voor de NS perrons links en stap je dus boven rechts uit. Bij de GVB zit de ingang lift rechts en boven dus links uitstappend.
Hmm, zitten de liften boven dan niet ca. in 't midden van de perrons? (alleen bij de 3 midden perrons waar ik op doel)
Van bij het GVB perron kun je toch zowel links als rechts instappen komende vanuit de lift?
Met excuses even een vraagje tussen al die "high-tech" problemen. De vraag heb ik vandaag al eerder gesteld, maar ik kan hem nergens terug vinden, dus ook een eventueel antwoord niet. Rara! Ik had het afgelopen weekend Midden van Nederland 3.0 geïnstalleerd en weer met veel genoegen de veranderingen en verbeteringen bekeken. Heel mooi, vooral bij Amersfoort. Petje af, echt!
Een aantal scenario's gaven wat problemen, maar dat was meestal te verhelpen met het verplaatsen van de trein. Alleen bij 2 scenario's kom ik een wat hardnekkeriger probleem tegen: Amersfoort-Zwolle en Amersfoort-Utrecht, beide met missing marker probleem. Ik heb snel de nieuwste scenery-pakketten van Christrains, Gert Meering en Coha gedownload en geïnstalleerd, maar dat hielp niet. Weet jij, Teun of iemand anders, hoe dat eventueel te verhelpen is of wat ik daar zou kunnen missen?
Nou heb ze eens getest maar het zijn beide geen rollende start scenario's.
Met Amersfoort - Zwolle is hier sowieso niets mis mee bij de start.
Maar Amersfoort - Utrecht geeft een foute treinsamenstelling (mogelijk vanwege een trein(en) update van Chris) en was te herstellen door het scenario in de scenario editor op te starten en zonder wat te doen opslaan (F2) en het werkte, het heeft iig niets met markers te maken.
Okay, heb ook net gekeken. Is inderdaad geen rollende start, maar bij het scenario Amersfoort-Zwolle krijg ik de foutmelding "Driver Valleilijn-unknown error" en daaronder "driver Valleilijn-missing marker Amersfoort P1b" en dat is waar die trein van de Valleilijn staat.
Inmiddels heb ik het trucje met F2 ook gedaan en beide scenario's starten nu gewoon op zonder melding van missing markers. Rara, hoe kan het? Het is in ieder geval weer snel opgelost. Teun, bedankt voor de tip, ik ga nu weer gauw genieten van jouw prachtige route. Jij geeft veel mensen veel hobby-plezier!!
Deze gebruikers waarderen gelijkstroom voor dit bericht (totaal 2):