TS Tools

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
stoker1952
3
Gegeven waarderingen: 50 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

TS Tools

Bericht door stoker1952 »

Ik wil de route HSL Amsterdam-Antwerpen controleren om te kijken wat ik mis uit de vereiste route London - Brighton. Maar hij staat helaas niet tussen de routes in TS Tools. Zijn er meer Simmers bij wie dit voorkomt? Al mijn andere routes worden wel ingelezen.

Frison
5
Gegeven waarderingen: 1621 keren
Ontvangen waarderingen: 9571 keren

Re: TS Tools

Bericht door Frison »

Als je met TSTools werkt, dan weet je toch dat je de routes eerst moet indexeren? :wink:
Wat er niet is, kan je niet zien
Wat je niet ziet, kan er wel zijn.

stoker1952
3

Dat heb ik bij al die andere routes ook niet hoeven te doen, die worden gewoon herkend door TS Tools. Maar om het te indexeren: hoe ga ik dan te werk, heb zelf geen idee waar vandaan en hoe. Voor de duidelijkheid, heel mijn content map wordt door TS Tools ingelezen, behalve de HSL lijn, al die andere kan ik wel controleren. Het is voor mij een raadsel. Heb de route ook al opnieuw geïnstalleerd.

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2741 keren
Ontvangen waarderingen: 3065 keren

Bericht door Marklin »

Hier moet je elke nieuw geïnstalleerde route eerst indexeren voor die bij TS_Tools in beeld komt, zie knipsel:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

stoker1952
3

Gedaan, maar hij staat er nog steeds niet tussen

stoker1952
3

Hij staat overigens wel in de lijst om scenario's te bewerken maar niet in die om de routes te controleren

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Dan kijk/doe je iets niet goed want je kunt pas scenario's controleren als de route is geselecteerd.
Kortom dan moet de route ook te controleren zijn.

Edit/
Lees anders de Manuel eens door die bij de Download staat waar je vragen wellicht beantwoord worden.
Afbeelding

Prettige reis!

stoker1952
3

Precies gedaan zoals u in de afbeelding liet zien. Maar op één of andere manier staat hij wel in de ene lijst en niet in de andere. Dan maar niet controleren, bedankt voor het meedenken en uw en Frison z'n tijd.

Marklin
5

Bericht door Marklin »

stoker1952 schreef:
30 jan 2026, 13:58
... Maar op één of andere manier staat hij wel in de ene lijst en niet in de andere.
Je hebt niets met de één of andere lijst van doen, als je de HSL selecteert kun je scenario's en tevens de route controleren toch?
Zie wijsvinger:
Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

stoker1952
3

Dit is nu juist het probleem, in de printscreen van dit scherm dat u nu laat zien, staat bij mij de HSL route juist niet, wel in die van scenario's bewerken, maar daarin mis je al de buttons waar onder die van kontroleer geselecteerde route. Maar ik leer er verder wel mee leven hoor, geen punt. nogmaals bedankt voor uw tijd. gr. Jan

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Hoe ziet jou TS_Tools middels een plaatje zoals hierboven te zien is er dan uit?
Afbeelding

Prettige reis!

stoker1952
3

Afbeelding

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Juist, gezien jou plaatje lijkt het erop dat 't een en ander niet goed is geïnstalleerd en/of er niet hoort te staan zoals dit:

Afbeelding

Kortom is de HSL wel goed geïnstalleerd vraag ik mij dan af en je het daarom niet ziet in die lijst?, volg het pad of dit bij jou ook zo is, dus fd3a8....

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis!

Frison
5

Bericht door Frison »

Er zitten installatie fouten in, dat is duidelijk.

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 749 keren
Ontvangen waarderingen: 1516 keren

Bericht door Rubku_NL »

Dit moet wel handmatig gebeurd zijn, want bij installatie via de normale methode kan er niets misgaan, aangezien dit via een .exe-bestand verloopt. Bovendien heeft niemand hier problemen mee gehad.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

stoker1952
3

Heb de route map handmatig verwijderd, route opnieuw gedownload en met de .exe geïnstalleerd. TS Tools in een andere map geïnstalleerd, setup en route index uitgevoerd. Helaas zonder resultaat, exact dezelfde afbeelding als vóór dat ik het voorgaande uitvoerde. De route staat overigens gewoon in het keuze menu in TSC en kan de scenario's laden en rijden. Waar het aan ligt, geen idee, kan simmen, dus laat het maar zo. Allemaal bedankt voor de hulp.

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Nja .., dan weet ik het ook niet meer. :astonished:

Edit/
En de verwijzing in TS_Tools naar jou Railworks map zal ook wel kloppen?
Afbeelding

Prettige reis!

Frison
5

Bericht door Frison »

Ja Teun, met 50 jaar computerervaring verbaas ik me nog regelmatig over datgene wat sommige mensen voor elkaar krijgen. Het probleem is duidelijk, maar hoe lukt je dat om het zo te krijgen? Het lijkt net of er bepaalde variabele gegevens van plaats zijn verwisseld. :thinking:

stoker1952
3

Lekker makkelijk om van achter het toetsenbord weer eens een denigrerende opmerking te plaatsen naar andere simmers. Vertel mij dan in ieder geval met je 50 jaar computerervaring hoe het komt dat al mijn andere routes wel met naam en mapnaam genoemd worden, maar juist de HSL Amsterdam - Antwerpen route niet, terwijl dat wel het geval is bij het scenario bewerken overzicht. Zeker als je leest wat ik gedaan heb met alle suggesties die hier gedaan zijn. Ben zeer benieuwd naar je definitieve oplossing. Wees anders dan net zo sportief als Marklin en geef toe dat je het ook niet weet.

Pyros666
2
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Bericht door Pyros666 »

Ik doe ook altijd "Extract RouteProperties" in TS-Tools.
Misschien helpt dat.

Frison
5

Bericht door Frison »

Nou over degenereren gesproken? Lees je eigen verhaal eens terug zou ik zeggen.

En de oplossing c.q. oorzaak? Je hebt gewoon iets niet goed gedaan, zo simpel is dat.
En daar verbaas ik mij dus over hoe iemand dat voorelkaar krijgt.

Maar weet je, zoek het lekker zelf uit ik besteed hier gewoon geen tijd meer aan. :frowning:

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 749 keren
Ontvangen waarderingen: 1516 keren

Bericht door Rubku_NL »

Heren, laten we het gezellig houden!

@stoker1952 heb je de volgende zaken al gecontroleerd:
- Is je TS-tools gekoppeld aan de juiste TS?
- Controleer of er niets ongewoons in de map Content staat en vergelijk deze met wat je in TS tools ziet.

Geen idee of je TS ooit hebt verplaatst, maar als dat het geval is, controleer dan tijdens de installatie of het naar de juiste map gaat.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

stoker1952
3

Hij staat al jaren op dezelfde schijf waar alle tot nu toe goed werkte. Weet overigens niet of TS-Tools altijd goed gewerkt heeft, gebruikte het bijna nooit. Maar terug naar mijn begin vraag, het rare vind ik dat het alleen om de HSL lijn gaat, al mijn andere routes kan ik wel controleren, dan zou je toch zeggen dat er niets fout is met het pad naar de content map toe. En zoals eerder geschreven, hij staat wel correct in de scenario bewerken lijst met de geïnstalleerde scenario's. Voor de duidelijkheid: ik heb altijd alles volgens de officiële aanbevolen weg geïnstalleerd dus met .exe of met utilities (.rwp). Dus waar het mis is gegaan, geen idee. Maar laat het maar zo, ik kan simmen en dat is het belangrijkste. Ga de TS-Tools map verwijderen, dan maar geen controle en verder met LocoSwap (vind ik persoonlijk een stuk makkelijker) PS. ik kijk niet alle streams van je, maar ze zijn zeker de moeite waard en leervol om te bekijken, dit mag hier ook wel eens gezegd worden.

Marklin
5

Bericht door Marklin »

Citaat van een eerder bericht:
Marklin schreef:
31 jan 2026, 12:30
Juist, gezien jou plaatje lijkt het erop dat 't een en ander niet goed is geïnstalleerd en/of er niet hoort te staan zoals dit:

Afbeelding

Kortom is de HSL wel goed geïnstalleerd vraag ik mij dan af en je het daarom niet ziet in die lijst?, volg het pad of dit bij jou ook zo is, dus fd3a8....

Afbeelding
Heb een vermoeden dat ik beet heb, kijk eens goed naar het eerste plaatje waar fd3a837c-4903-4237-a76b-83229dca6b48 staat!
Laat dat nu ook de naam zijn van de zeg maar originele HSL met totale inhoud (zie plaatje 2 met wijsvinger), en daarom gaat het volgens mij mis.
Kortom wat is de inhoud van deze ((foute) eerste plaatje) map en laat even een knipsel zien?

Edit/
Die fd3a837c-4903-4237-a76b-83229dca6b48 hoort daar niet te staan maar op de plaats waar bij jou 66 staat
En waar bij jou dus fd3a837c-4903-4237-a76b-83229dca6b48 staat hoort HSL Amsterdam-Antwerpen v4.1 te staan.
Afbeelding

Prettige reis!

stoker1952
3

Dit is het pad zoals het bij mij staat:
Afbeelding

zoals ik al op 31-1 om 13.47 uur schreef is de route opnieuw geïnstalleerd, daarna ook TS-Tools en daarop de setup uitgevoerd. Als dat niet goed zou zijn gegaan, dan zou er toch helemaal geen route zichtbaar moeten zijn. Heb ondertussen ook al de Steam bestanden gevalideerd. Vraagje: Als ik bijvoorbeeld TSC in Steam uitzet / verwijder en opnieuw laat installeren, moet ik dan eerst een complete backup maken van de Assets map of blijft die gewoon op de PC staan?
Is het dan voldoende om alleen de academy te verwijderen, want dat is toch eigenlijk de spelbesturing? Los van de problemen TS-Tools, hoe kan het dan dat de route wel gewoon berijdbaar is? Zou de oplossing dan zijn om helemaal alles opnieuw te installeren, incl TSC, of toch maar gewoon zo laten. Geef maar een eerlijk advies wat u in deze situatie zou doen!

Terug naar “Vragen”