Achterhoek- en Twentelijnen

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
gelijkstroom
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door gelijkstroom »

Kan ik misschien in Built ook de beide kopeinden van de playertrein verwisselen?

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
4
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 42 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Treintje »

Je kunt het volledige achterste treinstel omdraaien. Dat is inderdaad ook een goed idee.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5186
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Marklin »

Ja allemaal leuk en wel maar het lukte hier wel (en anderen wellicht ook) zonder iets te hoeven veranderen?
Moest trouwens wel een paar keer het treinstel ter plekke verzetten omdat het in eerste instantie niet lukte.
Misschien een tip, als je bv. het scenario iets voor afkoppelen ff opslaat (F2) en het lukt niet direct kun je vanaf het opgeslagen punt het later nog eens proberen en hoef je niet van vooraf aan te beginnen.
Trouwens hoe het afkoppelen gedaan word weet ik niet maar als dit zeg maar in het open veld gebeurd lukt het misschien wel. :wink:
Let wel, als je een scenario na opslaan wijzigt ben je dit kwijt.
Afbeelding

Prettige Reis!

gelijkstroom
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door gelijkstroom »

Dat opslaan is een goed idee, Teun. Ik deed dat bij het station Zutphen, zodat ik daarvandaan iets kon proberen en niet weer vanaf het begin van het scenario hoef te rijden. Toch inderdaad vreemd, dat het afkoppelen bij jou wel lukt en bij andere spelers niet.
En verder blijf ik even zonder perronoverkapping zitten. Waar zit dat toch?

gelijkstroom
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door gelijkstroom »

Hallo Treintje. Ik heb het voorste en het achterste deel van de te slepen trein omgedraaid, maar dat hielp helaas niet. De nummers waren hetzelfde als voorheen. Moest het hele scenario dus weer opnieuw rijden, zonder resultaat. Na afkoppelen kreeg ik geen vervolg. Erg, erg vreemd.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5186
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Marklin »

Nou wat het afkoppelen betreft is nog eens uitgevoerd en als ik tot aan het dwergsein rij (0.00 km) geeft het hier geen problemen zowel in de HUD als erbuiten in het veld, althans zo ervaar ik het.
Dus snap niet dat oa. dit niet wil lukken.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige Reis!

gelijkstroom
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door gelijkstroom »

Dat heb ik vanmorgen ook weer even geprobeerd, helemaal oprijden tot bij het gele sein van spoor 621 en dan afkoppelen, maar ook nu krijg ik geen enkele vervolgopdracht. Het is een compleet raadsel, waarom het bij mij (en sommige anderen) niet verder gaat en bij jou wel.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5186
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Marklin »

Dus dat je naar "Zutphen spoor 530" moet na afkoppelen geeft hij bij jou in de HUD niet aan? :thinking:
En aldaar ff wachten (rood balkje) om vervolgens naar de tankplaats te gaan.
Afbeelding

Prettige Reis!

gelijkstroom
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door gelijkstroom »

Eureka! Het is me eindelijk gelukt. Het zit'm in de tijd. De afkoppeltijd staat bij mij op 15.59.09 en als ik te vroeg kom, dan lukt het afkoppelen niet. Als ik op de genoemde tijd of iets later afkoppel, dan krijg ik wel de vervolgopdracht. Bijzonder! Maar eindelijk toch een oplossing.
Deze gebruikers waarderen gelijkstroom voor dit bericht (totaal 2):
mkasthijsTreintje

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5186
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Marklin »

Oké toch gelukt, de aanhouder wint. :thumbsup:
Op de tijd heb ik trouwens niet gelet zoals je omschrijft wat men niet zou verwachten dat het daaraan zou liggen.
Ook al niet omdat het tot en met Zutphen timetabled is en daarna niet meer.
Mja hoe het ook zei hij is uitgereden en daar was het uiteindelijk om te doen. :stuck_out_tongue:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Treintje
Afbeelding

Prettige Reis!

gelijkstroom
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door gelijkstroom »

Dank voor alle support en het meedenken! Ook treintje. Mooi om elkaar even voort te helpen.
Deze gebruikers waarderen gelijkstroom voor dit bericht:
Treintje

gelijkstroom
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door gelijkstroom »

Nog 1 vraagje achteraf: waar kan ik die perronattributen van station Zutphen, zoals de overkapping, toch vinden? Dat is echt de laatste puzzel.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5186
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Marklin »

Nou gelijkstroom dan heb je zeker de handleiding niet volledig doorlopen of overgeslagen ..., want die zit in één van Frison zijn objecten pakket, ik dacht in het eerste. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
FrisonRubku_NL
Afbeelding

Prettige Reis!

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
4
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 42 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Treintje »

gelijkstroom schreef:
09 apr 2026, 15:26
Eureka! Het is me eindelijk gelukt. Het zit'm in de tijd. De afkoppeltijd staat bij mij op 15.59.09 en als ik te vroeg kom, dan lukt het afkoppelen niet. Als ik op de genoemde tijd of iets later afkoppel, dan krijg ik wel de vervolgopdracht. Bijzonder! Maar eindelijk toch een oplossing.
Inderdaad, :ok_hand: de volgorde van de wagonnrs heeft er niets mee te maken. Waarschijnlik toeval dat het bij mij meteen goed ging. Ik heb uiteraard ook dit even getest en hets scenario zonder stop bij Zutphen en kwam te vroeg aan om af te koppelen en dat ging dus niet. Nou weer een probleem uit de wereld verholpen. :clap:

gelijkstroom
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door gelijkstroom »

Teun, ik heb alle 7 pakketten van Frison, die ik eerder geïnstalleerd had, nog eens geïnstalleerd, maar nog steeds geen perronoverkapping. Kan het zijn dat het bij Sjef zit (misschien)?

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1704
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 851 keren
Ontvangen waarderingen: 1788 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Rubku_NL »

heb je wel je scenery denstiy op max staan :thinking:
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5186
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Marklin »

Als het om deze gaat (zie knipsel) kijk dan eerst eens of je dit hebt, volg pad: ...\RailWorks\Assets\Frison\Materiaal\Scenery\Station ZP\Station Zutphen 2.bin
Kortom heb je dat dan kan het haast niet anders zijn dan hetgeen Rubku aangeeft.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige Reis!

gelijkstroom
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door gelijkstroom »

Ja, warempel, helemaal gelijk, klasse! Nooit aan gedacht. Ik had mijn scenery density op ongeveer 90% staan en nu op 100% is alles voor elkaar bij station Zutphen. Ik kon mijn scenario's wel rijden, maar toch een beetje slordig, zo'n station met in de lucht hangende borden :smile: Nou goed, alles is (na heel wat gedoe) weer helemaal in orde. Bedankt voor alle feedback en hulp. Samen komen we er altijd wel uit. Dat is het mooie van een forum!!
Groeten, Piet.
Deze gebruikers waarderen gelijkstroom voor dit bericht (totaal 3):
WadlopertjeMarklinTreintje

gelijkstroom
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door gelijkstroom »

Dan heb ik wederom een vraagje over een meegeleverd scenario van deze route. Er is nl. een scenario bestaande uit 4 delen met de naam "Deldenbediening". Deel 1 is geen probleem, maar in deel 2 zit iets niet goed of ik doe iets niet goed. Het gaat om het scenario 5.18 (DS) Deldenbediening 2/4 met Class 6400 DB (NG) van 80 minuten.
In dit deel moeten 4 wagons afgekoppeld worden en één voor één verplaatst worden naar een doodlopend spoor. Maar steevast bij nr. 17 van de opdrachtenlijst, dat is als ik de derde wagon afkoppel op het doodlopende spoor, krijg ik een X in plaatst van een V in de lijst, dus een foutmelding. Maar ik doe, naar mijn mening, niets verkeerd. Diverse keren heb ik het geprobeerd, maar steeds met hetzelfde resultaat. Heeft iemand dezelfde ervaring of heeft iemand een oplossing?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5186
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Marklin »

Nou gelijkstroom, n.a.v. jou bericht eens een poging gewaagd maar hier wil het vooralsnog ook niet echt lukken zonder een kruis. :upside_down:
Op een gegeven moment krijg ik (na een geplaatst kruis) wel een briefing dat het tot zover prima is verlopen, mja .....
Had hem bij ... aankomst opgeslagen dus vanaf dat punt het rangeren later nog maar eens proberen. :wink:
Trouwens op zich wel een aardig scenario, laat dat gezegd zijn, ofwel we wachten af of er meerdere rangeerders zijn die een poging willen wagen! :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige Reis!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5186
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Marklin »

Juist, het genoemde punt waar jij een X krijgt ligt bij jou want hier lukte het wel als je de wagon vrijwel precies midden boven het icoon afkoppel wat ca midden van die kooi is.
Zoals eerder gezegd sloeg ik regelmatig op om niet steeds van vooraf aan te beginnen bij een gemaakte fout, maar of het daar aanligt weet ik niet want de laatste opdrachten met aankoppelen lukt mij niet omdat er dan een botsing volgt wat op het punt is van aankoppelen gezien de coördinaten.
Om dat aan de weet te komen zou ik weer van vooraf aan moeten beginnen en heb daar geen zin meer in.
Waar het om te doen was werkt en daar zul je het mee moeten doen. :wink:

Botsing:
Afbeelding

Lijst met V:
Afbeelding
Afbeelding

Prettige Reis!

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5186
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
06 jun 2026, 08:44
Om dat aan de weet te komen zou ik weer van vooraf aan moeten beginnen en heb daar geen zin meer in.
Vanmorgen toch maar opnieuw begonnen met de gedachte van laat mij niet kisten door een scenario. :wink:
Het resultaat mag er dan zijn want wat jij ook graag ziet is een groene V achter het scenario ofwel het is gelukt na wat vijven en zessen.
Had nu voor het laatst ca. 100m voor Servo (afslag) opgeslagen en na een poging of 5 vanaf dat punt is het uiteindelijk dus gelukt.
Moet je nog wel een ding meegeven dat je bij die laatste 2 (van de 4) opdrachten je secuur moet afkoppelen, het is nogal krap, zo niet dan is een X wederom een feit wat mij een paar keer overkwam.
Zie Vinkje en klaar: :hugging:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Prettige Reis!

gelijkstroom
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door gelijkstroom »

Ja, dat gevoel ken ik, je niet laten kisten door een scenario. En dit is best een leuk scenario (als het werkt!). Dat ben ik met je eens. Ik heb het scenario opgeslagen bij de poort van het industrieterrein. Daarvandaan ga ik steeds de wagons uitrangeren. Eén voor één. Maarrrrr...... het lukt mij nog steeds niet. Precies midden op het icoontje is bijna onmogelijk, het is inderdaad heel krap, maar ik blijf het nog wel een paar keer proberen.
Deze gebruikers waarderen gelijkstroom voor dit bericht:
Marklin

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5186
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door Marklin »

Ja, en/of in het midden van die kooi constructie. :wink:
Afbeelding

Prettige Reis!

gelijkstroom
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 feb 2022, 14:33
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Achterhoek- en Twentelijnen

Bericht door gelijkstroom »

Nou, Teun, ook nu geldt weer het spreekwoord "de aanhouder wint". Na een dag zwoegen! heb ik het eindelijk voor elkaar. De derde wagon, die het probleem veroorzaakte koppel ik iets eerder af, dan duw ik met de vierde wagon alles op z'n plaats en dan gaat het goed (vinkje bij nr.17). Tenslotte de wagons op de andere sporen aankoppelen en naar het eindpunt rijden. Zonder dat er ergens een crash is!!! Eindelijk mijn vinkje bij dit tweede deel van het 4-delige scenario. Zoals je schreef: "Ik laat me toch niet kisten door een scenario!!!". Haha!!! Maar dit was wel een pittige, hoor.
Bedankt voor het meedenken!!
Deze gebruikers waarderen gelijkstroom voor dit bericht:
Marklin

Terug naar “Routes”