Randstad West v2

Hier vind je alle onderwerpen over routes die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

ok. Dus de rwp inhoud van een scenario dat bij een specifieke route hoort, gaat niet in de contentmap van de route, maar in de content map van railworks.
Dat is dus anders dan wat de packagemanager van utilities.exe doet.
Begrijp ik het zo goed?

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1704
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 851 keren
Ontvangen waarderingen: 1788 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Rubku_NL »

je moet gewoon de .rwp open en dan de content map in je railworks map zetten, niet ergens anders!
Je doet het zelfde als utilities.exe, alleen utilities.exe is gewoon slecht in het onder houd van je TS en maakt de boel alleen maar trager.

Edit:
lees dit topic even door en dat het stuk over ZIP/RAR archief, dit werkt het zelfde als voor .rwp
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Paulvanuf
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Dank, ik ga het voortaan zo doen met de rwp's

ICMmJordan2005NL
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2023, 17:58
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door ICMmJordan2005NL »

Hoii! vraagje hoe ik dit op kan lossen de ontbrekende kap op Amsterdam Zuid. Weet iemand hoe ik dit oplos?

Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Is het mogelijk om Quick Drive in deze route op te nemen?

Ik vond m toen ik zocht op de SGM.

Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Ik ben Randstad West aan het controleren met TS-Tools.
Ik kan deze niet vinden in de bestanden:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\MyRailDreams\RailSimulator\Scenery\Vehicles\NS Sik\NS_Sik_static_Yel.bin

Zit deze in een download die ik over het hoofd zag?

Gebruikersavatar
Rob_zeeland
Berichten: 218
Lid geworden op: 21 jun 2020, 07:54
6
Gegeven waarderingen: 350 keren
Ontvangen waarderingen: 820 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Rob_zeeland »

denk dat je deze moet hebben

viewtopic.php?f=45&t=3585
Deze gebruikers waarderen Rob_zeeland voor dit bericht:
Paulvanuf

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1704
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 851 keren
Ontvangen waarderingen: 1788 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Rubku_NL »

Deze ontbreekt inderdaad in de handleiding; daarom hebben we deze op de downloadpagina vermeld.

Dit doen we standaard als iets mist of een link niet meer werkt.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Paulvanuf
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Dankjullie wel.
Ik heb nu al mn downloads genummerd naar de regels uit de Handleiding en ik mis niets meer.

Ik reed gister tussen Nieuw Vennep naar Leiden en reed ineens over water. Ik mis daar een brug of i.d. Kort daarna een vierkant met een geel kruis.

Nu weet ik niet meer waar en/of hoe ik moet zoeken.
In TS-Tools alleen de .ap bestanden.

Maar goed verder lijkt alles ok.
Mocht iemand nog een tip hebben...

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5184
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Marklin »

Nou dat vraagt om een plaatje ter plekke, liefst met de coördinaten erbij? :wink:
Afbeelding

Prettige Reis!

Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Dank je Marklin.
Kan ik de coörd tijdens het rijden ergens zien?
Ik kan proberen i.i.g. het aantal km’s tot het volgende station te noteren.
Han m’n best doen straks.

Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Rubku_NL schreef:
07 jun 2026, 12:09
Deze ontbreekt inderdaad in de handleiding; daarom hebben we deze op de downloadpagina vermeld.

Dit doen we standaard als iets mist of een link niet meer werkt.
Ik zag dat er ook een dode link (404) tussen zat. Probeer die ook nog wel op te zoeken…

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1704
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 851 keren
Ontvangen waarderingen: 1788 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Rubku_NL »

Wellicht handig om aan te geven om welke het gaat zo dat we er naar kunnen kijken :wink:
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5184
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Marklin »

Paulvanuf schreef:
07 jun 2026, 14:46
Kan ik de coörd tijdens het rijden ergens zien?
Als je op het punt bent aangekomen ga dan naar de "route editor", dan zit er midden boven een flapuit die vastgepind kan worden.
Maak dan een plaatje met bijv. Alt + Printscreen, open Paint en plakken en sla dit op, upload het plaatje en klaar. :wink:
Afbeelding

Prettige Reis!

Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Rubku_NL schreef:
07 jun 2026, 14:50
Wellicht handig om aan te geven om welke het gaat zo dat we er naar kunnen kijken :wink:
Dat was precies mijn bedoeling 😇

Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Rubku_NL schreef:
07 jun 2026, 14:50
Wellicht handig om aan te geven om welke het gaat zo dat we er naar kunnen kijken :wink:
Het ging om deze:
http://www.klemund.de/RailSimulator/downloads.html
Container-Paket for KRS without US addon
Regel 63

Groet,
Paul

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 1704
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
6
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 851 keren
Ontvangen waarderingen: 1788 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Rubku_NL »

Deze zitten in het newS Scenery Objects

Edit: bij deze op de download pagina vermeld.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Marklin schreef:
07 jun 2026, 15:41
Paulvanuf schreef:
07 jun 2026, 14:46
Kan ik de coörd tijdens het rijden ergens zien?
Als je op het punt bent aangekomen ga dan naar de "route editor", dan zit er midden boven een flapuit die vastgepind kan worden.
Maak dan een plaatje met bijv. Alt + Printscreen, open Paint en plakken en sla dit op, upload het plaatje en klaar. :wink:
Gedaan:
Dit is de eerste die ik zie bij de start van scenario spr vanaf Lelylaan

Afbeelding

Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

En dit is tussen Nieuw Vennep en Sassenheim.
Afbeelding

De kruisen kwam ik onderweg meer tegen. Over beide banen 1, maar ook 1 per baan.

Kortom ik ben er vrij zeker van dat ik alle benodigde assets heb, maar weet van de brug in deze post en de verschillende kruisen niet waar ik ze moet zoeken.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5184
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Marklin »

Je hebt toch wel de "Scenery Density" op vol staan, zo niet doe dat dan eerst?
De brug(gen) zijn iig van GM waar er 2 van zijn gebruikt ofwel die zou in het pakket van GertMeering moeten zitten, zie knipsel:

Afbeelding

En bij het eerste plaatje wat was daar mis mee?
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht (totaal 2):
Rubku_NLPaulvanuf
Afbeelding

Prettige Reis!

Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Dank Marklin. Ik ga kijken vandaag.
En wat je laatste vraag betreft… Ik was er al bang voor. Ws horen die kruisen er gewoon bij? Ik dacht dat ze aangaven dat er iets mist. In het echt nooit opgevallen.
En als ze er bij horen, wat betekenen ze dan?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 5184
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
6
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 2882 keren
Ontvangen waarderingen: 3139 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Marklin »

Die kruisen horen er gewoon bij, ze zijn er in het wit en zoals op het plaatje geel dus niets mis mee.
Wat de betekenis is van zo'n wit en/of geel kruis weet ik het fijne niet van en moet ik schuldig blijven. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Paulvanuf
Afbeelding

Prettige Reis!

Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Marklin schreef:
07 jun 2026, 23:23
Je hebt toch wel de "Scenery Density" op vol staan, zo niet doe dat dan eerst?
De brug(gen) zijn iig van GM waar er 2 van zijn gebruikt ofwel die zou in het pakket van GertMeering moeten zitten, zie knipsel:

En bij het eerste plaatje wat was daar mis mee?
De density verhogen deed het. Met wielenherrie over de brug.

De kruisen liggen er nog steeds. Wat ze betekenen heb ik niet kunnen vinden, anders dan dat ze bij overgangen verkeer er op attenderen dáár niet stil te staan. Alleen hier liggen ze meestal midden in nergens of met aan één kant een soort oprit.

Misschien anderen die meer weten?

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
6
Gegeven waarderingen: 2527 keren
Ontvangen waarderingen: 361 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Wadlopertje »

Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
Paulvanuf
Afbeelding

Paulvanuf
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 aug 2023, 19:54
2
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Randstad West v2

Bericht door Paulvanuf »

Dank. Railinzetplaats (mooi voor Scrabble😊).
Ook meteen geleerd wat een krol is.
Mooie club hier👍🏻
Deze gebruikers waarderen Paulvanuf voor dit bericht:
Wadlopertje

Terug naar “Routes”