TSW 5 route build Oldenzaal - Utrecht

Plaats hier alle onderwerpen die betrekking hebben op Dovetail Games' Train Sim World.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
olaf99NL
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 422 keren

Re: TSW 5 route build Oldenzaal - Utrecht

Bericht door olaf99NL »

Hallo

Bedankt allemaal. :thumbsup:

Update 26. Scenery update rondom station Enschede.
Deze gebruikers waarderen olaf99NL voor dit bericht (totaal 5):
Rob JansenVon Rondstaddrommy136MarklindenisJura

olaf99NL

Bericht door olaf99NL »

Hallo

Bedankt allemaal. :thumbsup:

Update 27. Meer scenery tussen Hengelo en Enschede. Seinen en ATB nu werkend.
Deze gebruikers waarderen olaf99NL voor dit bericht (totaal 3):
MarklinVon Rondstaddsaurer580

Frison
6
Gegeven waarderingen: 1639 keren
Ontvangen waarderingen: 9616 keren

Bericht door Frison »

Als (ex) objectenbouwer even een simpele vraag, maar hoe kom jij aan alle gebruikte objecten en bijbehorende textures?
Maak je dat allemaal zelf of ........

Ik weet als geen ander hoeveel tijd er nodig is om een object netjes te maken, maar verbaas me er over wat jij allemaal neergezet heb, vandaar de vraag, je maakt immers ook nog een complete route.
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Von Rondstadd

olaf99NL

Bericht door olaf99NL »

Hallo

Ik gebruik een aantal objecten en texturen/ materials van DTG. Maar voor een heel groot deel is toch alles zelfbouw. Wel jammer is dat ik niet zomaar een NL scenery pakket van iemand anders kan downloaden want dat is er gewoonweg niet. Wellicht dat er in de toekomst nog bouwers bij komen.
Gelukkig is het maken van scenery best wel makkelijk in Unreal. Texture sharing is super makkelijk. Ik gebruik dan ook een folder met allemaal texturen dit ik voor veel objecten kan hergebruiken. Denk bijvoorbeeld aan baksteen en asfalt.
Ik maak al 20 jaar objecten dus heb wel wat ervaring en een voorraad objecten die ik kan hergebruiken. Destijds met Gmax alles gemaakt dus het omzetten is dan wel weer omslachtig. Gelukkig heeft iemand daar een script voor gemaakt zodat ik het kan exporteren naar OBJ die ik dan weer in blender kan zetten. Vanuit blender dan weer de boel instellen en exporteren als FBX.

Omdat ik bijna elk object zelf maak duurt het bouwen wel langer. Maar het is wel nodig omdat DTG eigenlijk niet zoveel Nl content heeft gemaakt. Ook heeft DTG zich vooral gefocust op console spelers. Een PC kan veel meer aan hierdoor kan ik meer verschillende objecten in de route zetten. En de bovenleiding is van hun is ook niet goed waardoor zelfbouw echt nodig is.

Verder wat ik nu maak is straks ook voor anderen ook in hun route te gebruiken. Het doel is om eind dit jaar toch al wel met een 1e release te komen. Dan ben ik 1 jaar bezig en ik vind dat een mooie mijlpaal. :partying_face:

Verder is nog het doel om verder te proberen om iets van een trein werkend te krijgen. Zou leuk zijn als we wat meer Nl treinen voor de variatie hebben. Desnoods simpeler uitgevoerd maar in ieder geval wel iets om mee te rijden. Zoals in een eerdere update te zien was heb ik al wel iets dus er is wel hoop dat er ooit iets komt.
Deze gebruikers waarderen olaf99NL voor dit bericht (totaal 2):
Von RondstaddMarkkie

Frison
6

Bericht door Frison »

Nou, ik kan je misschien blij maken met alle door mij gemaakte objecten in Blender formaat.
Daar zitten dus ook de gemaakte objecten voor jou route in, die nu dus gebruikt zijn in de Achterhoek en Twente route.
Het betreft ruim 10 jaar aan bouwtijd, en ach, de oudere objecten zijn geen topkwaliteit want alle begin is moeilijk maar juist de voor je route benodigde objecten zijn zeker de moeite waard.

Uiteraard mag je ze dan alleen voor TSW gebruiken en alleen op jouw persoonlijke titel dus niet doorgeven.
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 4):
MarkkieWadlopertjerommy136Pjotter59

olaf99NL

Bericht door olaf99NL »

Hallo

Wow dat is een erg mooi aanbod. Niet alleen voor mij maar ook voor de community. Dit zal zeker helpen en heel wat tijd besparen.

Even voor de duidelijkheid ook voor de mensen die meelezen. Uiteraard zal ik dan je source files niet doorgeven aan anderen. Je objecten komen dan in de route en bij vrijgave zitten ze in "ingebakken" in de download file. Andere gebruikers kunnen in hun eigen route via mijn download file evt linken naar jou objecten. Bij vrijgave van hun route linken hun dan weer naar mijn download file.
Het project is freeware en blijft ook freeware.

Frison ik wil er ook op wijzen dat de mogelijkheid er is dat je zelf een content pack via de TSW editor kan maken. Je hoeft daar namelijk niet perce een route te bouwen. Ik kan je hierbij helpen. Maar aangezien je aanbod lijkt het me niet dat dit je wens is.

Bedankt voor de samenwerking. :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen olaf99NL voor dit bericht (totaal 4):
Von RondstaddMarkkieWadlopertjePjotter59

Frison
6

Bericht door Frison »

Nee, ik heb er totaal geen zin meer in om nog maar iets voor RWC of TSW te doen, dus ga je gang er mee en leef je maar uit.

.zip staat nu te uploaden naar mijn Google drive. Bestand is ca. 2,3 Gb en bevat > 2000 objecten. Zodra dat gereed is, stuur ik je een link per PM. Laat hier (ik lees geen PM meer) even weten of je het bestand hebt opgehaald, dan kan ik het weer verwijderen.

Succes er mee en ik kijk zo af en toe wel eens naar je vorderingen.

olaf99NL

Bericht door olaf99NL »

Hallo

Frison ontzettend bedankt. Ik heb het gedownload en getest. De komende tijd zul je je creaties voorbij zien komen. :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen olaf99NL voor dit bericht (totaal 3):
FrisonVon RondstaddWadlopertje

saurer580
6
Gegeven waarderingen: 682 keren
Ontvangen waarderingen: 121 keren

Bericht door saurer580 »

Wat een mooie ontwikkelingen allemaal.
Succes met de verdere bouw Olaf!

vr.gr
Ruud

olaf99NL

Bericht door olaf99NL »

Hallo

Dank je wel.

Het omzetten van de modellen gaat voorspoedig. :thumbsup:

Ik was op zoek naar dit gebouw (achter de ruitenwisser) wat te vinden is op rangeerterrein Enschede. Is servicebedrijf noord oost. Ik kan deze niet zo vinden in de Frison set. Screenshot is van de TSC route dus iemand heeft deze gemaakt. :smile:
Afbeelding

Frison
6

Bericht door Frison »

Die is van GM en niet van mij helaas.

olaf99NL