Hallo
Ik gebruik een aantal objecten en texturen/ materials van DTG. Maar voor een heel groot deel is toch alles zelfbouw. Wel jammer is dat ik niet zomaar een NL scenery pakket van iemand anders kan downloaden want dat is er gewoonweg niet. Wellicht dat er in de toekomst nog bouwers bij komen.
Gelukkig is het maken van scenery best wel makkelijk in Unreal. Texture sharing is super makkelijk. Ik gebruik dan ook een folder met allemaal texturen dit ik voor veel objecten kan hergebruiken. Denk bijvoorbeeld aan baksteen en asfalt.
Ik maak al 20 jaar objecten dus heb wel wat ervaring en een voorraad objecten die ik kan hergebruiken. Destijds met Gmax alles gemaakt dus het omzetten is dan wel weer omslachtig. Gelukkig heeft iemand daar een script voor gemaakt zodat ik het kan exporteren naar OBJ die ik dan weer in blender kan zetten. Vanuit blender dan weer de boel instellen en exporteren als FBX.
Omdat ik bijna elk object zelf maak duurt het bouwen wel langer. Maar het is wel nodig omdat DTG eigenlijk niet zoveel Nl content heeft gemaakt. Ook heeft DTG zich vooral gefocust op console spelers. Een PC kan veel meer aan hierdoor kan ik meer verschillende objecten in de route zetten. En de bovenleiding is van hun is ook niet goed waardoor zelfbouw echt nodig is.
Verder wat ik nu maak is straks ook voor anderen ook in hun route te gebruiken. Het doel is om eind dit jaar toch al wel met een 1e release te komen. Dan ben ik 1 jaar bezig en ik vind dat een mooie mijlpaal.
Verder is nog het doel om verder te proberen om iets van een trein werkend te krijgen. Zou leuk zijn als we wat meer Nl treinen voor de variatie hebben. Desnoods simpeler uitgevoerd maar in ieder geval wel iets om mee te rijden. Zoals in een eerdere update te zien was heb ik al wel iets dus er is wel hoop dat er ooit iets komt.