Bug in Christrains Mat '64 De Karel

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.

Moderator: Rubku_NL

MB1987
5
Gegeven waarderingen: 352 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Bug in Christrains Mat '64 De Karel

Bericht door MB1987 »

Beste Chris,

Ik heb onlangs bij u de Mat '64 De Karel gekocht op uw website, ik heb eerst de Mat '64 4.0.0 geïnsteerd en daarna De Karel bij u gekocht en geïnstalleerd. Nadat ik een scenario gemaakt heb en wilde gaan rijden, kwam ik dit tegen in 1 van de 2 machinisten kamers " Een driehoek achtige gat in de muur naar de zitplaatsen van de passagiers ". Ik heb nog een paar scenario's gemaakt en daar precies hetzelfde. Ik heb er zelf geen last van, maar misschien vindt u het fijn om het te weten en heeft u de mogelijkheid om dit te kunnen verhelpen via een patch ?, ik hoor het graag van u. Hieronder ziet u wat ik bedoel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met Vriendelijke Groet,
Maarten.

Marklin
6
Gegeven waarderingen: 2996 keren
Ontvangen waarderingen: 3219 keren

Re: Bug in Christrains Mat '64 De Karel

Bericht door Marklin »

N.a.v. jou gegeven heb ik ook eens gekeken en inderdaad lijkt het erop dat er gaten in de cabine zitten.
Misschien kijk ik vanaf een verkeerd punt maar ik ervaar het zo wat in beide cabines lijkt te zitten bij plaatsen van de Preload versie.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Prettige Reis!

MB1987
5

Bericht door MB1987 »

Ja dat klopt idd Marklin, n.a.v. jou bericht op mijn bericht heb ik ook nog even bij mij gekeken en idd heb ik precies hetzelfde als dat jij beschrijft, dus ook bij die andere cabine.

Edit:
Marklin, nog een vraagje ?, wat bedoel je precies met " preload versie " ?, ik heb zojuist nog even gekeken en als het treinstel " CT NS Mat 64 - Plan V 466 Karel " vanuit de scenario editor op het spoor plaats heb ik het ook, zie foto hieronder. Kortom, ik heb het bij zowel het treinstel plaatsen in een scenario als tijdens het rijden van een scenario.

Afbeelding

Marklin
6

Bericht door Marklin »

MB1987 schreef:
29 jul 2026, 17:19
Edit:
Marklin, nog een vraagje ?, wat bedoel je precies met " preload versie " ?
Daar bedoel ik dit mee, preload wil zeggen dat men in dit geval de Karel compleet kunt plaatsen, zo ook alle andere treinstellen die daar in staan, zie knipsel:
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
MB1987
Afbeelding

Prettige Reis!

MB1987
5

Bericht door MB1987 »

Ok, dat bedoelde je, nu snap ik het. Bedankt voor je heldere uitleg. Weer wat geleerd :smile: .
Deze gebruikers waarderen MB1987 voor dit bericht:
Marklin

ChrisTrains
6
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 2081 keren

Bericht door ChrisTrains »

Klopt, dit is een probleem. Ik weet niet hoe ik dat over het hoofd heb kunnen zien. Er komt een 4.0.1-patch voor de hoofdversie (om nog wat andere zaken op te lossen) en waarschijnlijk voor het weekend ook een 4.0.1-patch voor de Karel.
Deze gebruikers waarderen ChrisTrains voor dit bericht (totaal 7):
Rubku_NLRcA51mkasthijsMB1987MarklinLouke1968Telefunken
Ik ben hier om je geld te kosten. www.christrains.com :smile:

Marklin
6

Bericht door Marklin »

ChrisTrains schreef:
29 jul 2026, 22:25
Klopt, dit is een probleem.
Er komt een 4.0.1-patch voor de hoofdversie (om nog wat andere zaken op te lossen)
Die andere zaken oplossen kan dat mogelijk met boven genoemde bug van doen hebben?
Want tenminste een treinstel lijkt het ook te hebben en wel de ... Valleilijn als ik het bekijk vanaf dit punt, zie knipsels.
Nja bekijkt men het van de zij/boven/voorkant dan zie je er niets van, er moet ter hoogte van midden draaistel gekeken worden wil je dit zien en zal het dus normaal gesproken niet opvallen, maar toch...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prettige Reis!

ChrisTrains
6

Dit is een onrealistische camerapositie. Je hebt de camera geplaatst in de opening van 17 cm tussen de vloer aan de binnenzijde en de onderkant van de trein. Dus ja, vanuit deze positie kun je de binnenkant zien, omdat geen van mijn treinen gebruikmaakt van 'back-faced polygons'. Met andere woorden: de polygonen zijn zo ontworpen dat ze slechts van één kant zichtbaar zijn. Veel andere makers gebruiken wel 'back-faced polygons', waardoor deze van beide kanten zichtbaar zijn. In dat geval zou dit probleem niet zichtbaar zijn, maar wordt ook het aantal polygonen dat het spel moet tekenen verdubbeld.

Afbeelding

Als je de camera onder de trein plaatst, kun je dit probleem niet zien, omdat de onderkant van het model het zicht op de binnenkant blokkeert.

Dit is ook de reden waarom je de binnenkant van de trein kunt zien als je de camera onder de vloer van de cabine plaatst. Je bevindt je in de ruimte tussen de onderkant van de cabinevloer en de onderzijde van de trein, en kijkt naar achteren door een deel van de cabine waaraan het niet de moeite waard was om polygonen toe te voegen; dit deel is immers nooit zichtbaar, tenzij je de camera specifiek naar die plek verplaatst.
Hetzelfde gebeurt als je de camera in de spleet van 3 cm tussen de achterkant van de cabine en de voorkant van de passagiersruimte plaatst, of als je de camera boven het plafond van de passagiersruimte maar onder het dak van de trein positioneert.

Marklin
6

Bericht door Marklin »

Ja dat vermoeden had ik al dat het daarmee te maken kon hebben, en ja het klopt zoals je omschrijft wat camerapositie betreft.
Kortom prima zo, dan weten we genoeg! :ok_hand:
Afbeelding

Prettige Reis!

ChrisTrains
6

De patch voor de Karel is nu hier te vinden : https://www.christrains.com/helpdesk/kn ... rticle=190
Deze gebruikers waarderen ChrisTrains voor dit bericht (totaal 4):
MarklinRubku_NLWadlopertjedenisJura

Terug naar “Vragen”