Passeren van de spelerstrein.

Hier vind je alle onderwerpen over scenario's die in aanbouw of uitgebracht zijn.
gelijkstroom
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Passeren van de spelerstrein.

Bericht door gelijkstroom »

Goedemiddag. Sinds kort ben ik bezig met het maken van scenario's. Lange tijd durfde ik daar niet aan te beginnen. Leek me te ingewikkeld, maar dat valt best mee. Het is niet zó moeilijk. Wat vooral leuk is, dat is als twee routes op elkaar aansluiten, zoals bij de route 't midden van Nederland en de Twente- en Achterhoek route. Als je in Apeldoorn zogenaamd van machinist wisselt, kan je een scenario maken van bijvoorbeeld Enschede naar Amsterdam. Heel leuk! Ik weet niet, of dat ook met andere routes kan.
Nou loop ik ook tegen een probleempje aan. Ik wil in Almelo de spelerstrein (richting Enschede) in laten halen door de IC naar Berlijn via het buitenspoor, maar dat lukt van geen kanten. De spelerstrein blijft een groen sein houden en de IC moet op het buitenspoor stoppen. De vraag is: wat moet ik doen om een bepaalde trein (consist) voorrang te geven boven de spelerstrein? Is daar een handigheidje voor? Ik heb het (nog) niet kunnen ontdekken. Vandaar de vraag.

mkasthijs
6
Gegeven waarderingen: 2461 keren
Ontvangen waarderingen: 2528 keren

Re: Passeren van de spelerstrein.

Bericht door mkasthijs »

Via de instellingen in de trein kun je kiezen wat voor trein het is.
passagier sneltrein, passagier stoptrein, goederen sneltrein, goederen stoptrein, etc
Dat bepaald de prioriteit van de treinen en de dus volgorde van treinen bij seinen.

Een passagier trein krijgt (bijna) altijd voorrang op goederen treinen
Routebouwer: NoordOost Nederland V7.5

Terug naar “Scenario's”