Regel nummer 1 bij objecten bouw: "
Vermijd zo veel mogelijk overbodige Polygonen!"
Hoe verder een object van de rails staat, hoe minder details en dus Poly's.
Een vlaggenmast van rond 8 cm heeft geen 36 Faces nodig, maar kan makkelijk met 6 of 8 stuks, waarbij "smooth" de rest doet. Dat is natuurlijk ook van toepassing op overige ronde objecten zoals regenpijpen, pilaren enz. Hoe groter de diameter hoe meer Faces je kan gebruiken, maar alleen als deze dicht bij de rails staan. Vlakken die je niet ziet, verwijderen!
Verder qua afmetingen:
- Lengte en Breedte kan je heel goed bepalen met Google Maps.
Als je dat weet, probeer dan een goede afbeelding te krijgen van een zijkant, zorg dat deze in het juiste perspectief staat en leg die achter je object zodat je de afbeelding op breedte kan schalen. Dan krijg je vanzelf dus de hoogte.
- Deuren in oude gebouwen zijn ca. 2,10 en in nieuwbouw ca. 2,3 hoog en over het algemeen 1,0 meter breed.
- Voor een woonetage in oud bouw reken je 2,75 en in nieuw bouw 3,0 meter.
- Winkeletages zijn wat moeilijker te bepalen, daar kijk je het beste naar het gehele gebouw en eventueel bekende details.
- Verticaal zitten er bij gewone metselstenen 17 stuks in een meter en een losse steen is 5 x 20 cm (tellen!)
- Trottoirtegels zijn 30x30 cm
- Ja, en verder kan je van sommige objecten zoals bruggen, torens, enz een hoop info vinden in Wikipedia
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik ben een slechte leermeester, helaas.
Zorg dat je een dikke huid hebt, zeker in het begin want je krijgt bakken met kritiek als er iets niet klopt.
Tot slot: SUC7 met bouwen.