't Hart van Nederland V1.75
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Was gisteren even een rondje aan het fietsen en zag naderhand tot mijn verbazing dat bij de Rijksweg in Ede helemaal geen fietspad aanwezig was in 't HvN en al diverse versies het geval is.
Zie de Streetview link waar het om te doen is.
Dus dat was de hoogste tijd om daar verandering in te brengen en hebben we dat maar eens van fietspaden enz. voorzien.
Zie de Streetview link waar het om te doen is.
Dus dat was de hoogste tijd om daar verandering in te brengen en hebben we dat maar eens van fietspaden enz. voorzien.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Hans Weverling
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
- 2
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Hallo Marklin, sorry dat ik weer even inbreek op dit forum. Ik ben bezig een QD te maken voor een westelijk traject vanaf Apeldoorn. En dan niet over het inhaalspoor bij Stroe maar over het hoofdspoor. Op zich lukt dat allemaal prima, maar op het hoofdspoor naast het inhaalspoor bij Stroe in westelijke richting gaat het mis vanaf ongeveer 120 km/uur. Vlak voor de wissel aan de westkant van het inhaalspoor blijkt de trein op het hoofdspoor te ontsporen. De trein maakt daar een heel heftige beweging met als gevolg die ontsporing. Bij 110 km/uur gaat het nog net goed al schudt ook dan de trein heftig heen en weer.
Mijn vraag, is er iets corrupt in mijn installatie of zit daar inderdaad een probleem in de route?
Mijn vraag, is er iets corrupt in mijn installatie of zit daar inderdaad een probleem in de route?
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Hoe of ik dat moet zien met jouw QD scenario weet ik niet maar dan moet je dat inhaalspoor bij Stroe niet in de opdracht opgeven, want dan pakt hij die wat jij dus niet wil begrijp ik eruit.
Dan slaat de trein ook niet af naar dat spoor.
Of bedoel je heel wat anders?
Oja, in welke QD hij bij mij zo gauw zit weet ik niet, maar als je die opdracht eruit haal voor eigen gebruik in de scenario editor is het ook goed als die aanwezig is.
Dan slaat de trein ook niet af naar dat spoor.
Of bedoel je heel wat anders?
Oja, in welke QD hij bij mij zo gauw zit weet ik niet, maar als je die opdracht eruit haal voor eigen gebruik in de scenario editor is het ook goed als die aanwezig is.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
- 2
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Nee, dat is het probleem niet. Ik zorg er juist voor, dat de trein het hoofdspoor neemt en niet het wisselspoor. Dat gaat prima. Maar dat hoofdspoor heeft in westelijke richting een probleem, althans bij mij. Daar schudt de trein op een bepaald punt heftig en bij te hoge snelheid ontspoort deze. Ik heb nogmaals een testscenario gemaakt en ook daar hetzelfde probleem. Dus in mijn scenario zit niet het probleem. Dan kan het nog zijn dat mijn installatie op een of andere manier corrupt is geraakt. Dat is wat ik me afvraag. Verder geen groot probleem, ik rij daar wel gewoon wat langzamer. Kan ik een kort filmpje sturen van wat daar gebeurd?
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
- 2
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Ik zal het filmpje zelf maar niet sturen. Weet niet of 21 mB kan, maar dit is een link er naartoe https://1drv.ms/v/s!Aix38ycXWcDbirBRAAN ... g?e=7WUDR5
Ik rijd dus in westelijke richting ter hoogte van het inhaalspoor op het hoofdspoor. Net na het sein zie je de trein heftig van voor naar achter schudden. In het filmpje rij ik iets van 112 km/u. Dat kan nog net. Bij 120 km/u krijg ik een ontsporing. Heb je enig idee wat het kan zijn. Ik heb zelf nog niets met de world editor gedaan. Dat is echt nog een stapje te ver voor mij . In de scenario editor zie ik daar eigenlijk niets bijzonders.
Ik rijd dus in westelijke richting ter hoogte van het inhaalspoor op het hoofdspoor. Net na het sein zie je de trein heftig van voor naar achter schudden. In het filmpje rij ik iets van 112 km/u. Dat kan nog net. Bij 120 km/u krijg ik een ontsporing. Heb je enig idee wat het kan zijn. Ik heb zelf nog niets met de world editor gedaan. Dat is echt nog een stapje te ver voor mij . In de scenario editor zie ik daar eigenlijk niets bijzonders.
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
juist, heb het filmpje gezien en zal op dat punt eens kijken en testen of ik iets vreemds kan ontdekken.
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Nou er is werk aan de winkel, er zit een foutje in en om dat eens te testen zou je het volgende even moeten uitvoeren.
D.w.z. er zit een stukje spoor wat er niet hoort en hoogwaarschijlijk de oorzaak kan zijn en moet worden verwijderd.
Want nadat dit is verwijderd hebt moet er gelast worden wat betekend dat het als een wissel kan worden gezien en mogelijk het probleem kan zijn van oa. de ontsporing en hobbel.
Dus verwijder wat op plaatje 1 geel kleurt als je er met de muis op staat. (net wat voorbij sein 44)
Is dat weg dan moet er gelast worden wat in plaatje 2 is te zien en krijg je een klein rood driehoekje te zien op dat punt.
Even opslaan wat even kan duren dus breek niet af want dan krijg je een 0.0 kB Tracks.bin bestand.
Edit/
Dit zie ik nu voor het eerst, maar in de 2D map is ook duidelijk te zien dat het niet goed zit.
Zie onderstaand plaatje!
D.w.z. er zit een stukje spoor wat er niet hoort en hoogwaarschijlijk de oorzaak kan zijn en moet worden verwijderd.
Want nadat dit is verwijderd hebt moet er gelast worden wat betekend dat het als een wissel kan worden gezien en mogelijk het probleem kan zijn van oa. de ontsporing en hobbel.
Dus verwijder wat op plaatje 1 geel kleurt als je er met de muis op staat. (net wat voorbij sein 44)
Is dat weg dan moet er gelast worden wat in plaatje 2 is te zien en krijg je een klein rood driehoekje te zien op dat punt.
Even opslaan wat even kan duren dus breek niet af want dan krijg je een 0.0 kB Tracks.bin bestand.
Edit/
Dit zie ik nu voor het eerst, maar in de 2D map is ook duidelijk te zien dat het niet goed zit.
Zie onderstaand plaatje!
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Na voorgestelde aanpassing met ruim 150 km overheen gegaan zonder problemen
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
- 2
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Bedankt voor de reactie Marklin. Ik zie mezelf dit nog niet zo snel veranderen omdat ik totaal geen ervaring heb met het editten van een route. Zoals ik al schreef heb ik nog niet met de world editor gewerkt. Ik ben wel van plan ook daar iets mee te gaan doen maar dat is voor later.
Dus dat gelast worden, daar heb ik geen beeld bij. Maar zodra ik iets meer weet van routebuilding zal ik er weer naar kijken.
Dus dat gelast worden, daar heb ik geen beeld bij. Maar zodra ik iets meer weet van routebuilding zal ik er weer naar kijken.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
- 2
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Ik heb geprobeerd de route te clonen en in de clone de wijziging aan te brengen. Maar cloning lijkt niet erg te werken in TS helaas. Als ik de scenarios mee clone blijken die niet te worden opgepikt door TS als ik uberhaupt mijn gecloonde route al terugvind bij Quick Drive. Het is me 1 keer gelukt een clone te editten maar daarin was zoals gezegd geen enkele quick drive te vinden. Ik heb inmiddels aardig wat threads gevonden over cloning issues maar geen oplossing.
Is er een andere manier om mijn route veilig te stellen, bv een kopie maken van de route in de windows verkenner en als er iets fout mocht gaan deze terugzetten. Als ik dit zeker weet durf ik wel verder te gaan met de aangegeven aanpassing.
Is er een andere manier om mijn route veilig te stellen, bv een kopie maken van de route in de windows verkenner en als er iets fout mocht gaan deze terugzetten. Als ik dit zeker weet durf ik wel verder te gaan met de aangegeven aanpassing.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Ja je kan in de verkenner een kopie maken van de hele route map die staat in de map content van railworks.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Zoals Frison schrijft, ik doe het altijd zo; ga naar ....\RailWorks\Content\Routes\ en zoek 47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c
Maak daar een copy van en paste dat ter plekke.
Mocht dan je probersel mislukken dan pak je de copy ter plaatse weer uit.
Zo ben ik met V1.7 bezig maar heb V1.6 achter de hand voor gemelde foutjes die als 47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c-v16 in de route map staat.
Dan is het even een kweste van -v17 achter de bouwroute zetten en -v16 weg halen voor gemelde vragen.
Maak daar een copy van en paste dat ter plekke.
Mocht dan je probersel mislukken dan pak je de copy ter plaatse weer uit.
Zo ben ik met V1.7 bezig maar heb V1.6 achter de hand voor gemelde foutjes die als 47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c-v16 in de route map staat.
Dan is het even een kweste van -v17 achter de bouwroute zetten en -v16 weg halen voor gemelde vragen.
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Ja succes, zie pijlen bij de eerdere geplaatste knipsels om te verwijderen en lassen.
Lukt dit dan weet jij en wij meteen of het geholpen heeft.
Lukt dit dan weet jij en wij meteen of het geholpen heeft.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
- 2
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Na wat tutorials ben ik erachter wat “lassen” in dit verband betekent en hoe het werkt. En het is gelukt. Het foute stukje is weg, netjes aan elkaar gelast en de trein schud niet meer. Ben er nu met 120 km/u overheen gereden, maar vermoed, dat 150 ook nog wel lukt (mag daar niet, foei ). Bedankt voor de hulp.
- Deze gebruikers waarderen FransSim voor dit bericht:
- Wadlopertje
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.5
Mooi en bedankt dat je deze hobbel opmerkte en getest hebt, hiermee is dit euvel ook weer getackeld en zal in V1.7 verholpen zijn.
Zo zie je maar, gisteren had je nog nergens kaas van gegeten en was dat voor later aangaande route editen.
Dat later .... is wel heel snel gekomen, afijn laat dit iig een eerste beginsel zijn voor een toekomstig route bouwer.
Alvast welkom bij de Route Club ....
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.6
Even heel iets anders, d.w.z. het heeft wel met 't HvN te maken.
Wat wil het geval; mijn textures map verwijst naar:
<Provider d:type="cDeltaString">Marklin</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">Mid-Ned</Product>
</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
</BlueprintSetID>
<BlueprintID d:type="cDeltaString">Environment\Terrain\Textures.xml</BlueprintID>
In het RouteProperties bestand zijn alle strings DTG/Academy maar in het textures bestand verwijst het naar Kuju en SAD.
Met dit gegeven ben ik eens aan het stoeien gegaan om de Kuju textures te wijzigen naar DTG wat op zich lukt met degene die overeen kwamen.
Alleen zitten er in Kuju textures die niet bij DTG voorkomen die ik zo goed mogelijk een texture heb gegeven die wel in de DTG zitten wat ook vrij goed is gelukt.
Zat alleen nog met ca. 3 Kuju textures die niet overeenkwamen met die van DTG, en die heb ik maar copy/paste gedaan naar de Marklin map.
Kort gezegd, de kans is groot dat 't HvN V1.7 is voorzien van DTG\, SAD\, en wat Marklin\map textures.
Dit brengt met zich mee dat er mogelijk een wat vreemde textures kunnen voorkomen, mja het ziet er al met al heel fris en fruitig uit.
Onder 2 plaatjes van Lunteren -> Ede en Lunteren -> Barneveld
Wat wil het geval; mijn textures map verwijst naar:
<Provider d:type="cDeltaString">Marklin</Provider>
<Product d:type="cDeltaString">Mid-Ned</Product>
</iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
</BlueprintSetID>
<BlueprintID d:type="cDeltaString">Environment\Terrain\Textures.xml</BlueprintID>
In het RouteProperties bestand zijn alle strings DTG/Academy maar in het textures bestand verwijst het naar Kuju en SAD.
Met dit gegeven ben ik eens aan het stoeien gegaan om de Kuju textures te wijzigen naar DTG wat op zich lukt met degene die overeen kwamen.
Alleen zitten er in Kuju textures die niet bij DTG voorkomen die ik zo goed mogelijk een texture heb gegeven die wel in de DTG zitten wat ook vrij goed is gelukt.
Zat alleen nog met ca. 3 Kuju textures die niet overeenkwamen met die van DTG, en die heb ik maar copy/paste gedaan naar de Marklin map.
Kort gezegd, de kans is groot dat 't HvN V1.7 is voorzien van DTG\, SAD\, en wat Marklin\map textures.
Dit brengt met zich mee dat er mogelijk een wat vreemde textures kunnen voorkomen, mja het ziet er al met al heel fris en fruitig uit.
Onder 2 plaatjes van Lunteren -> Ede en Lunteren -> Barneveld
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Louke1968
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
- 4
- Gegeven waarderingen: 110 keren
- Ontvangen waarderingen: 27 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.6
Anders, maar met dat 'vreemd' valt het wel mee. Inderdaad fris en fruitig.
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.6
Ja, dat is mooi, maar wat is de aanleiding en / of reden om dit te wijzigen?
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.6
Nou het is meer voor de laatste TS gebruikers die dan niet meteen met de neus in de boter vallen waarbij het European Loco & Asset pack nodig is voor de textures, de DTG\Academy map zit er standaard in dus hebben.....
Trouwens je had ooit eens te kennen gegeven dat jij dat pack niet had, of heb je hem via een korting sale ondertussen nu wel?
Trouwens je had ooit eens te kennen gegeven dat jij dat pack niet had, of heb je hem via een korting sale ondertussen nu wel?
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.6
Jawel, die heb ik inmiddels.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.6
Ok, ja alleen voor de textures hoef je hem nu niet te verkopen.
Want zoals je weet is het pack voor mijn en andere routes vrijwel onmisbaar.
Edit/
Dat dacht ik ook RcA51 al staan er geen fruit bomen op een enkele na misschien, iig geen fruitboomgaard(en).
Want zoals je weet is het pack voor mijn en andere routes vrijwel onmisbaar.
Edit/
Dat dacht ik ook RcA51 al staan er geen fruit bomen op een enkele na misschien, iig geen fruitboomgaard(en).
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 13:49
- 4
- Locatie: Groningen
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 't Hart van Nederland V1.6
Ziet er weer prima uit tot dusver, ik weet zeker dat er in de toekomst weer een hoop moois gaat komen!
Wat ik wel altijd ''bijzonder'' heb gevonden is hoe de lucht er in HVN uitziet. Op jouw foto's van de nieuwe textures is het grijze wolkendek ook zichtbaar. Ik heb al meerdere verschillende settings geprobeerd qua weer in de scenario editor maar het heeft geen enkel effect. Heb je een idee hoe dit aan te passen is?
Wat ik wel altijd ''bijzonder'' heb gevonden is hoe de lucht er in HVN uitziet. Op jouw foto's van de nieuwe textures is het grijze wolkendek ook zichtbaar. Ik heb al meerdere verschillende settings geprobeerd qua weer in de scenario editor maar het heeft geen enkel effect. Heb je een idee hoe dit aan te passen is?
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: 't Hart van Nederland V1.6
De bovenstaande plaatjes zijn dan van het scenario Lunteren en daar staat TSA Cloudy als weertype geselecteerd wat dus standaard in game zit.
Maar als je eens geld over hebt om te besteden kun je het Sky_Weather_Enhancement_Pack eens overwegen, voor € 12 ben je dan het weermannetje.
Maar als je eens geld over hebt om te besteden kun je het Sky_Weather_Enhancement_Pack eens overwegen, voor € 12 ben je dan het weermannetje.