locomotieven & treinstellen niet beschikbaar

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Jopke
1
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: locomotieven & treinstellen niet beschikbaar

Bericht door Jopke »

edwinaartse schreef:
06 dec 2024, 19:40
Jopke schreef:
04 dec 2024, 20:07
Waarom worden er locomotieven treinstellen en wagons toe gevoegd aan een scenario wat niet meer beschikbaar is?
zoals bij (v3.1) [1987 - NS] 31025 Amsterdam CS - Valkenburg Deel 2. En natuurlijk bij andere scenario's
(Niet meer beschikbaar):
NMBS Reeks 11 12 21 & 27 (MarcD)
Het is voor personen die na het weghalen van treinpunt een hele opgave om wat te vinden wat bij de scenario past
Het antwoord op je vraag waarom door een scenario maker er materieel wordt toegevoegd wat sommige mensen niet hebben omdat deze niet in hun collectie hebben of deze niet meer te verkrijgen is kan ik je wel geven. Scenario makers kunnen niet zien wie wel wat heeft en wie niet wat heeft. Mijn scenario's hebben een verhaal. Het scenario [1987 - NS] 31025 Amsterdam CS - Valkenburg Deel 2 speelt zich af op een zomerse zaterdag van 1987 en er zit een HLE 21 omdat deze type loc meestal staat te wachten op binnenkomst van trein 1138 uit Zandvoort aan Zee naar Luxemburg. Ik heb de HLE 21 van SK trains niet in bezit en ga geen 25 euro betalen voor een locomotief waarmee ikzelf niet mee rijdt en alleen voor de AI of standalone gebruik terwijl ik wel de versie van Marc D heb. Dan is het logisch dat ik die van Marc D gebruik om het realistisch te maken. Als je deze niet heb kan je die zelf vervangen voor wat anders.
(Bijvoorbeeld HLE 2551).
Het gaat ook niet alleen om Mark D zijn treinen en dat soort dingen maar in het algemeen
Bijvoorbeeld moet ik bij BLXT wat van rs italia hebben bijvoorbeeld de carry h pack of de Carri Rils pack van nhttp://www.amicitreni.org/download/comment.php?dlid=456
Bij scenario bouwer weet ik veel moet je de TGV Réseau & TGV-RDuplex EMU Add-On hebben en ga zo maar door
Ik zou zeggen bied als scenario bouwer als het kan er ook een alternatief bij aan
Dit is ook maar een voorbeeld en dat scheelt weer een hoop zoekwerk
Deze gebruikers waarderen Jopke voor dit bericht:
Kcalk_04
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren

Marc D.
4
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 1426 keren

Bericht door Marc D. »

MrTrainSim schreef:
06 dec 2024, 17:56
Ik vind wel dat er nogal overdreven wordt. De mensen die streamen nemen daar serieus tijd voor om dat voor te bereiden. Daar gaan uren in zitten die een gemiddelde part-time baan overstijgen
MrTrainSim schreef:
06 dec 2024, 20:11
Realiseer je zelf wel, hoeveel uur een streamer investeert in zijn of haar hobby?
Realiseer jij je wel hoeveel ik als freeware treinenbouwer de 15 afgelopen jaar al geïnvesteerd heb in boeken, DVD's, fysieke treinmodellen, PC's en randapparatuur, software, tijd, uithoudingsvermogen, enz.? En dat alleen om wat van mijn lievelingstreintjes gratis en voor nop beschikbaar te stellen om daarna door sommige een bak kritiek over me heen te krijgen, uitgemaakt te worden voor rotte vis, geband te worden van forums omdat ik mijn content even gecentraliseerd wil houden i.v.m. updates. Dan is het löllig om te moeten constateren dat anderen er wel "gemakkelijk" geld of gratis content aan verdienen.
MrTrainSim schreef:
De streamers geven geenszins het idee het puur voor de centen te doen.
Dwarsligger schreef:
06 dec 2024, 14:06
Sommigen hebben zelfs een beoogd doel in het scherm staan waarmee ze bijvoorbeeld gratis een nieuwe SSD of TS/TSW content hopen te vergaren.
Ik krijg steeds minder zin om op deze manier mijn hobby met anderen te delen.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 5):
TreinspotterFrisonDwarsliggerpeerklotaWadlopertje

Dwarsligger
5
Gegeven waarderingen: 118 keren
Ontvangen waarderingen: 708 keren

Bericht door Dwarsligger »

MrTrainSim schreef:
Realiseer je zelf wel, hoeveel uur een streamer investeert in zijn of haar hobby?
Dacht dat ze dat voor hun plezier deden... Of is het dan toch geen hobby? :thinking:
Marc D. schreef:
06 dec 2024, 23:39
Ik krijg steeds minder zin om op deze manier mijn hobby met anderen te delen.
Als jij, Frits, en ik dit gevoel alle 3 hebben, blijven er nogal veel bouwers over op deze manier... Tel daarbij op dat wij zelden met zijn drieën op 1 lijn zitten... Je zou bijna denken dat er een kern van waarheid in zit. :thinking:

Overigens zou ik me niet gek laten maken, en zou je het volgens mij met de voorwaarden van je treinen kunnen verbieden. Vraag is of je zin hebt om agentje te spelen... Maar als ik zie dat een youtuber voor duizenden euros aan bits krijgt in 1 video (echt zien gebeuren!) ben ik niet jaloers of afgunstig, maar denk ik wel "jij gaat mijn spul nooit (gratis) previewen".

Overigens is geld verdienen aan videos de norm aan het worden, tot het punt dat het een zekere grote videosite totaal naar de maan aan het helpen is. Als je daar videos over controversiële onderwerpen kijkt, gebeurt het regelmatig dat je ziet dat men een heel kanaal over een onderwerp heeft wat ze niet bij naam mogen noemen... Wat een hele rare video ervaring maakt, maar daar gaat het blijkbaar toch niet om...

Maar goed, ik kruip weer ff het verdomhoekje in. Wordt er niet gezelliger op zo.
Deze gebruikers waarderen Dwarsligger voor dit bericht:
Frison

Trainboy199
5
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Bericht door Trainboy199 »

Die donaties, die zeker niet verplicht worden, worden vaak gedaan vanwege de content die de creator maakt. Die maak je vanwege dat je de entertainment van de desbetreffende creator leuk vind en je hem een boost wil geven om dat nog beter te kunnen doen.
Dat geld, verdwijnt zeker niet in de creator z'n zakken, en word vaak weer geïnvesteerd in een nieuwe schijf of iets. Allemaal om wat hij, voor z'n hobby doet, beter te kunnen doen.

Die creators, op welk platform dan ook, trekken nieuwe mensen naar de game waar we hier allemaal van houden (of af en toe het raam uit kunnen gooien als we weer eens een error uit het niets krijgen).

Maar goed, ik denk ook iets meer "oplossingsgericht" dan. Hoe zou je het dan willen?
Dat elke creator zijn donatieoptie uit zet zodra er met een freeware route/scenario/trein gespeeld word?

En hoe moeten Youtubers dat doen dan?
Die verdienen het via advertenties, moet je die ook uitzetten?

Stel ik gebruik in een scenario, op een payware route allemaal payware treinen, maar 2 wagons zijn freeware, want die horen in die combinatie, of een Freeware AI loc (denk aan de HLE 2551) die je 10 sec op het scherm ziet, mag de creator daar dan aan verdienen?

Ik durf te beweren dat dit voor de meeste creators te veel werk is, hoe graag ze het ook zouden doen, om al het mooie werk, wat we samen als community hebben gemaakt te tonen aan de wereld.

Moet je dan over naar alleen payware op de kanalen?
Lekker alleen de o zo mooie Retro Canvas Route! :partying_face:

Wat betreft Discord, ik heb hier tijden lang op het forum, en eerder TreinPunt en SimTogether altijd mijn voortgang gedeeld.
Deed ik altijd met veel plezier.
Maar het fijne aan Discord als routebouwer is dat je gewoon eens in de zoveel tijd snel, zonder een heel bericht te hoeven typen, je wat screenshots in een kanaal kan zetten. En meestal vrij direct reacties kan zien. Soms wat kritisch, maar vaak zat, voor het overgrote deel positief.
En als mensen kritiek hebben op iets van mij sta ik daar open toe.

Ik doe hier tegenwoordig op het forum niks meer posten, en om eerlijk te zijn heb ik daar ook geen behoefte meer aan. Plus dat als ik hier iets post het vaak in dit soort nutteloze discussies is.
Voor mij hoeft dit forum niet meer, zeker niet meer hoe het de laatste paar maanden gaat hier....
Deze gebruikers waarderen Trainboy199 voor dit bericht (totaal 4):
MichaelOKcalk_04ClipmeneernlSkymo

Dwarsligger
5

"Creator"... :zipper_mouth:
Deze gebruikers waarderen Dwarsligger voor dit bericht:
danielxdaniel

Trainboy199
5

Dwarsligger schreef:
07 dec 2024, 10:35
"Creator"... :zipper_mouth:
Hoe moet ik ze anders noemen dan? :rolling_eyes:
Lees eerst eens helemaal dat bericht dan met zo'n nutteloze opmerking komen. :wink:
Deze gebruikers waarderen Trainboy199 voor dit bericht (totaal 2):
Kcalk_04Skymo

Dwarsligger
5

Streamers is de best passende term. Bij "creator" denk ik eerder aan 3d-bouwers en routebouwers. Ik noem de vuilnisman ook geen 'sanitatietechnicus'. :wink:
Deze gebruikers waarderen Dwarsligger voor dit bericht (totaal 2):
RcA51Marc D.

Trainboy199
5

Dwarsligger schreef:
07 dec 2024, 11:31
Streamers is de best passende term. Bij "creator" denk ik eerder aan 3d-bouwers en routebouwers. Ik noem de vuilnisman ook geen 'sanitatietechnicus'. :wink:
Naja oké.
Maar vind streamers alleen bij Twitch passen en YouTube weer niet.

Maar heb je nog een andere opmerking over mijn bericht of alleen mijn woordkeuze? :upside_down:
Deze gebruikers waarderen Trainboy199 voor dit bericht (totaal 2):
Kcalk_04Skymo

Clipmeneernl
5
Gegeven waarderingen: 312 keren
Ontvangen waarderingen: 582 keren

Bericht door Clipmeneernl »

Net zoals de vorige discussies, het is altijd weer hetzelfde groepje die het niet eens is met de rest.

Er tegenin gaan en de waarheid/realiteit naar binnen brengen wordt onmogelijk. Toegeven dat ze ongelijk hebben gaat hem niet worden. Mij lijkt het beste om er maar mee te kappen en gewoon lekker doorgaan mensen de dingen die we al 10+ jaar doen.

Fijn weekend :wave:
Deze gebruikers waarderen Clipmeneernl voor dit bericht (totaal 4):
Trainboy199Kcalk_04JopkeSkymo

etienne123
5
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Bericht door etienne123 »

Even los van het onderwerp, is dit wat ik ook lastig vind in de community. In de afgelopen jaren heb ik ook veel over mij heen gehad. Dat gebeurt op een manier waar je niet zoveel mee kunt. Uiteindelijk zou het de community zoveel goed doen als we argumenten uitwisselen, soms ook met elkaar mogen concluderen dat we het met elkaar eens of oneens zijn, om vervolgens toch linksaf of rechtsaf te gaan. Discussies worden nu vaak persoonlijk gemaakt en/of zijn erg principieel.

Ik spreek me hier niet vaak over uit, maar zag dit toch als een mooie aanleiding.

Jopke
1
Gegeven waarderingen: 55 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Bericht door Jopke »

Wat een discussies weer
Mijn vraag was gewoon om ook een alternatief aan te bieden vanuit de scenario bouwers (als het mogelijk is) voor treinen locomotieven en wagons die niet meer te verkrijgen zijn
Je bent nooit te oud om met treintjes te spelen en Je bent nooit te oud om scenario's te repareren

Frison
5
Gegeven waarderingen: 1485 keren
Ontvangen waarderingen: 8786 keren

Bericht door Frison »

Tsjaa, reactie op reactie. :wink:

Misschien kan je aan een moderator vragen deze thread te splitsen.

En ja, als ik het allemaal nog goed begrijp, kan je je vragen beter op Discord stellen, dan krijg je vast sneller en gericht een antwoord. :joy:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
danielxdanielTreinspotter
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

Marc D.
4
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 1426 keren

Bericht door Marc D. »

Het was niet mijn bedoeling om deze discussie te laten ontsporen en een negatieve sfeer te creëren, maar mijn bezwaar leeft dus blijkbaar ook bij andere freeware bouwers :thinking:.
Trainboy199 schreef:
07 dec 2024, 10:13
Dat geld verdwijnt zeker niet in z'n zakken maar word vaak weer geïnvesteerd in een nieuwe schijf of iets.
Je kunt pas investeren als je "kapitaal" hebt opgebouwd door eerst die zakken te vullen :sunglasses:.
Trainboy199 schreef:
07 dec 2024, 10:13
Maar goed, ik denk ook iets meer "oplossingsgericht" dan. Hoe zou je het dan willen?
Willen is een groot woord, maar omdat de stream die ik heb gezien van een DCR Teamlid was en er blijkbaar meerdere DCR Teamleden zijn met dezelfde soort praktijken, zou het een (w)aardig idee kunnen zijn om een deel van het verdiend "kapitaal" te doneren voor een (half)jaarlijkse verkiezing voor de beste op deze website ge-uploade freeware content in verschillende classificaties middels een klein prijsje. Zoiets gebeurde vroeger nog wel eens op Flightsimulator forums. Hetzelfde wat nu gebeurt voor de beste screenshot (waar er ook weer een gewin is voor niet zijnde de content bouwers :joy:). Dat zou zeker een stimulans kunnen zijn voor anderen om ook content te maken.

DutchDriver
Moderator
5
Gegeven waarderingen: 142 keren
Ontvangen waarderingen: 630 keren

Bericht door DutchDriver »

Marc D. schreef:
12 dec 2024, 00:17
Willen is een groot woord, maar omdat de stream die ik heb gezien van een DCR Teamlid was en er blijkbaar meerdere DCR Teamleden zijn met dezelfde soort praktijken, zou het een (w)aardig idee kunnen zijn om een deel van het verdiend "kapitaal" te doneren voor een (half)jaarlijkse verkiezing voor de beste op deze website ge-uploade freeware content in verschillende classificaties middels een klein prijsje. Zoiets gebeurde vroeger nog wel eens op Flightsimulator forums. Hetzelfde wat nu gebeurt voor de beste screenshot (waar er ook weer een gewin is voor niet zijnde de content bouwers :joy:). Dat zou zeker een stimulans kunnen zijn voor anderen om ook content te maken.
Tja, dit forum wordt door diezelfde mensen onderhouden. Waaronder een groot deel van DCR. Het onderhouden van dit forum is zeker niet gratis. Geld wat aan die streams wordt uitgegeven wordt in zekere zin ook in DutchSims gestoken. Misschien niet direct, maar wij als moderatoren en adminstrators leveren allemaal een deel om de boel draaiend te houden. Van diverse domeinnamen (zie dutchsims.eu of dutchsims.com) tot aan hosting of backup-oplossingen. Achter deze website zitten veel luitjes die een duit in het zakje steken. Zo ook de streamers, die hun tijd weggeven aan de community om zowel deze website als hun eigen stream te onderhouden. :smile:

Vergeet niet dat het hosten van de downloads die wij hebben staan zeker niet gratis is! Dat wij dit als gratis service aanbieden mag als een groot goed beschouwd worden! :hugging:
Deze gebruikers waarderen DutchDriver voor dit bericht (totaal 5):
Marklinsaurer580denisJuraKcalk_04Marc D.
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

Terug naar “Vragen”